obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Gezocht tool om verbinding te monitoren.
Zippo
En nog meer troubles at Ziggo.
Zippo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
hvdklauw
Lijkt erop dat het hier in Groningen gewoon slecht is.. mijn 2 laatste hops naar ziggo.nl zijn net zo slecht:
gn-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net en gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl
 
hvdklauw
888277625

Wederom zo goed als geen download hier :S
Gewijzigd door hvdklauw op 22-07-2010 17:29
 
Zippo
Dit is helemaal een ramp verbinding.
Zippo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Zonder commentaar.Sad
Zippo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MaXMhZ
Die resultaten zien er niet best uit, maar we moeten wel in gedachten houden dat het hier een ping plot betrefd. Werkzaamheden op het hele traject pinger systeem - target server zullen een indicatie geven dat de verbinding uitgevallen is, terwijl dit in feite niet zo hoeft te zijn. Alleen de verbinding naar de target server ligt er uit, alle andere verbindingen kan niets over worden gezegd. Verbindingen naar Duitsland kunnen bij voorbeeld wel werken. Men zou verschillende targets moeten pingen die via verschillende routes worden benaderd en die meestal "up" zijn om een beter beeld te krijgen. Ik wil wedden dat Ziggo hele andere resultaten krijgt voor jouw verbinding als ze in hun systeem kijken. Misschien een idee om ze eens te laten monitoren. Die snelheid is inderdaad veel te laag, er moet haast wel iets mis zijn.
Gewijzigd door MaXMhZ op 23-07-2010 09:24
 
hvdklauw
Het maakt niet uit wat ik invul om te pingen.
Het valt allemaal weg in de avond uren en weekenden.

Ik speel dan wat WoW, wat zich ergens bij parijs bevind.

Vanochtend netjes 76ms latency en geen problemen.
Gisteravond was het 1200ms + en af en toe dat de hele verbinding gewoon wegviel.

In windows 7 zit een mooie resource monitor waarmee je netwerk traffic per process/applicatie kunt bekijken.
Als ik dan zorg dat er iets anders aan staat wat ook continue netwerk verkeer oplevert en WoW filter dan zie je in de grafiek een groen vlak voor totaal gebruik en een oranje lijn voor gebruik bij het process. De hele tijd is het groene vlak hoger dan de oranje lijn (Logisch) totdat ik lag krijg, dan slaat de hele grafiek naar 0.
 
Zippo
Vandaag is het echt bagger. Toch heb ik zojuist hoop gekregen! Na een restart van het Ubee kabel modem heb ik een nieuw ip adres gekregen.

Alles loopt supersnel. Het is nog te vroeg om met pingplotter weer iets te laten zien.

Snelheid is nog niet wat het zijn moet, maar is al wel wat beter.
889240884


Wel lastig dat ik een ander ip adres heb gekregen. Ik moet nu een aantal zaken gaan aanpassen omdat ik een aantal zaken op ip adres toegang geregeld heb. Angry

@Ziggo WebCare. Is een ip adres wijziging normaal?
Gewijzigd door Zippo op 23-07-2010 14:15
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Inderdaad te vroeg gejuicht. Ondanks het nieuwe ip adres, blijft het bagger. Nu verschillende eindbestemmingen gepingd.

Heel veel packet loss. Surfen gaat moeizaam, veel time outs en dergelijke.

Heeft Webcare nog suggesties?
Zippo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MaXMhZ
Er kon wel eens meer aan de hand zijn. Mijn ADSL verbinding bij anno.nu ligt er de laatste dagen ook geregeld uit.
Snelheid is wel normaal als de verbinding staat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gezocht tool om verbinding te monitoren.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015
Advertentie