obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Windows 7 Netwerk & Internet Drop-Outs
kklijer
Mijn Probleem is dat ik vaak mijn DRAADLOZE netwerk & internet drop-outs ondervind.
in het begin was het als ik grote bestanden ging downloaden.
Maar nu zelfs tijdens het normaal surfen.

Ik gebruik een netwerk programma van Cisco ' Cisco Network Magic '
En telkens keer krijg ik melding dat de Lokale Netwerk Verbinding Verbroken is.
Ik woon sinds kort ook op mezelf en heb de Ziggo Alles-in-1-Plus met de Ubee Modem V3200
Bij mijn ouderlijke huis had we gewoon de basis maar daar ondervond ik geen dropouts.

Ik heb met mijn Symantec Backup Exec System Recovery héél vaak mijn notebook recoverd
Ook heb ik 5 keer mijn notebook her-installeert.ook heb ik altijd nieuweste drivers gebruikt via de website en Driver Genius.

Mijn draadloze router is van Sitecom De Sitecom WL-303 (ik weet niet wat de Wan snelheid is.)

Ik heb van alles geprobeerd ook de wifi adapter settings aan te passen en wifi chanel te veranderen ( 1 tm 13)
ik heb problemen met mijn Draadloze verbinding en met vaste lijn.

ik ben een beetje door mijn ideeën doorheen.
Zou ik een nieuwe W-Router moeten aanschaffen?

Meer info over mijn notebook

PC Wizard 2010 Versie 1.95
------------------------------------------------------------------------------------------

Eigenaar: Microsoft
Organisatie: Microsoft
Gebruiker: Mali
Besturingssysteem: Windows 7 Enterprise Professional Media Center 6.01.7600
Rapportdatum: dinsdag 24 augustus 2010op10:41

------------------------------------------------------------------------------------------


<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : TOSHIBA Portable PC
> Chipset : Intel GM45/GM47
> Processor : Intel Core 2 Duo Mobile T5800 @ 2000MHz
> Fysiek Geheugen : 3072MB
> Videokaart : Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
> Harde Schijf : Western Digital WD2500BEVS-26UST0 ATA Device (250GCool
> CD-Rom Station : MATSHITA DVD-RAM UJ880AS ATA Device
> CD-Rom Station : JOL HE7CL2BSX SCSI CdRom Device
> CD-Rom Station : MagicISO Virtual DVD-ROM0000
> Monitor Type : N154I3-L03 - 15 inches
> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8101 PCIe Fast Ethernet Adapter
> Netwerkkaart : Intel Wireless WiFi Link 5100 (AGN)
> Besturingssysteem : Windows 7 Enterprise Professional Media Center 6.01.7600 (64-bit)
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index : 3.2 AAN 7.9

------------------------------------------------------------------------------------------
***** Einde van rapport *****
Gewijzigd door kklijer op 04-02-2011 16:43
 
kklijer
Iemand enige idee?
 
Zippo
Ik heb hier zelf ook last van op een laptop met Windows 7.
Ik ben er nog niet achter wat het kan zijn, maar vermoed dat de wireless connection service van tijd tot tijd moeilijk doet.

Gebruik je de windows firewall of een andere firewall?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo

Quote

Zippo schreef:
Ik heb hier zelf ook last van op een laptop met Windows 7.
Ik ben er nog niet achter wat het kan zijn, maar vermoed dat de wireless connection service van tijd tot tijd moeilijk doet.

Gebruik je de windows firewall of een andere firewall?


Wat je zou kunnen proberen,wat ik als eerste van standaard afhaal,is de vernieuwingstijd van passwoord,staat standaard op 3600 sec en zet ik altijd op 7200 sec,misschien doet dat de trick wel.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kklijer

Quote

Zippo schreef:
Ik heb hier zelf ook last van op een laptop met Windows 7.
Ik ben er nog niet achter wat het kan zijn, maar vermoed dat de wireless connection service van tijd tot tijd moeilijk doet.

Gebruik je de windows firewall of een andere firewall?


Idd,ik gebruik gewoon Microsoft Security Essentials lekker simpel.
maar op mijn vriendins notebook wat ik net op getest hebt (verse installatie,alleen drivers geïnstalleerd) zodra mijn internet uitvalt valt die van haar ook uit.

ik denk dat het aan de router ligt,of zou de sitecom WL-303 niet de doorvoer goed kunnen doorvoeren?
 
Zippo
Als je veel download slibt je router dicht! Zie het als een snelweg waar file ontstaat, de auto's zijn de ip pakketjes in deze vergelijking.

Stel je download prg eens wat rustiger in, minder connecties etc.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kklijer

Quote

Zippo schreef:
Als je veel download slibt je router dicht! Zie het als een snelweg waar file ontstaat, de auto's zijn de ip pakketjes in deze vergelijking.

Stel je download prg eens wat rustiger in, minder connecties etc.


Ja oké dat begrijp ik heb de threads op 2 staat.
maar ook als ik niets binnen haal,puur surfen,gaat die ook op klippen.

Mail sturen naar Sitecom Support? heb 10 jaar garantie hehe
 
Zippo
Ik heb als test alle draadloze verbindingen op niet automatisch verbinden gezet, behalve natuurlijk het gewenste draadloze netwerk. Dit leek iets beter te gaan, maar gaf nog steeds verlies van verbinding.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
moeskoetie

Quote

kklijer schreef:
Iemand enige idee?


ik heb de laatste week ook veel problemen gehad met mijn sisco wrt220 met verbinding met labtops.
ik heb nu de instelling alleen wireless G aangezet met een kanaal 11.
nu werkt het allemaal direct.
dus misschien een idee?
2902091737
 
MaXMhZ
Draadloze apparaten uit de buurt van de router houden (DECT telefoons en basis stations, mobieltjes etc.

Met inSSIDer even kijken op welke kanalen het rustig is, en dat kanaal instellen in de router. Denk er aan Wireless N mag sneller zijn, het heeft ook een veel groter bereik en is dus veel gevoeliger voor storing van buiten.Kijk ook even in de router of er niet iemand van buiten aan het meeliften is op jouw verbinding. Stel ALTIJD zelf de SSID netwerk naam in. NOOIT de standaard naam gebruiken. Anderen gebruiken deze misschien ook, en dat geeft verwarring en storingen.

Suc6!

Oh, en het lijkt er op dat Ziggo ook in heel veel gebieden bezig is met het overzetten naar hogere snelheden. Dit geeft heel veel (en grote) fluctuatie in snelheden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows 7 Netwerk & Internet Drop-Outs', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie