obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
kiestoon-bezettoon/geen nummermelding: is dit wel goed?
FritztheCat
Na het oplossen van de problemen met internet en iTV nu een probleem met de vaste telefoon.

We zijn overgegaan van KPN naar Ziggo en gebruikten bij KPN een Chicago 735 basisstation met 2 Chicago 800 handsets, ik meen dat het Siemens toestellen zijn. Ze zijn DECT-toestellen. Vooraf geinformeerd of ze compatibel zijn met Ziggo-systemen en daarop een bevestiging gekregen.

We hebben telefoon, we kunnen bellen en gebeld worden. Maar de manier waarop dat gaat klopt in onze ogen niet.
Als ik een nummer kies (outbound) hoor ik eerst een kiestoon (ca. 1,5 sec), vervolgens het kiezen van het nummer, dan 5 sec niets, dan een bezettoon van ca. 3 sec., dan weer enkele seconden niets (kan 5 tot 8 seconden zijn) en dan gaat pas het toestel over. Uitgetest met mijn mobiel nummer: dit mobiel toestel gaat pas over als ook ons Ziggo-toestel aangeeft dat het overgaat. Alles bij elkaar pas 20 tot 25 seconden na het kiezen van het nummer en dat met 'rare' tussentonen!

Bij inbound (opgebeld worden) geeft het toetstel aan dat er een 'Extern' gesprek is, terwijl het van iemand komt die is ingevoerd in het telefoonboek.

Vreemde 'signalen', dus. Weet iemand hoe het komt en wat ik eraan kan doen?

Fritz
 
FritztheCat
Voor wat betreft de inbound-gesprekken waar geen nummerherkenning plaatsvindt heb ik al de oplossing! Op http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=23999 vond ik het volgende bericht:

QUOTE:
Beste Ziggo klanten.

Zoals jullie wellicht weten is nummerweergave van een Chicago draadloos toestel die bij KPN vandaan komt niet meer werkend op een Ziggo lijn.
KPN gebruikt DTMF, en Ziggo sinds 2009 FSK.
De Siemens toestellen (vanaf de 4000 serie) werkt met FSK.

Het blijkt nu dat de KPN Chigago toestellen, zoals de 700/800 serie die is aangesloten op een basisstation Chicago 700 of 735 toch is in te stellen op FSK !!!

Deze string moet je invoeren als een Chicago 735 basisstation :


94762001 64994 63777 64805
94762001 39138 39968 38948

Dit doe je als volgt:

klik 2x rechts op de navigatietoets
Ga naar Instellingen. klik
klik naar beneden naar BASIS. klik
toets: 94762001 je ziet dit op display
toets: 64994 63777 64805

Herhaal deze handeling , maar nu voor de 2e string.
Ga naar Instellingen. klik
Ga naar BASIS. klik
toets: 94762001 je ziet dit op display:
toets: 39138 39968 38948

Daarna basisstation resetten, door de spanning eraf te halen !!!

Ik heb dit getest met een Chicago 700E BT en een Siemens E45.


Voor de Chicago 730 basisstation moet je dit doen:
Klik 1x rechts op navigatieknop

Toets: 8594762001. Je ziet nu dit op display:
Toets: 24359 23673 07046

Klik 1x rechts op navigatieknop

Toets: 8594762001. Je ziet weer
Toets 59687 60024 27783
En ook hier basisstation resetten door de spanning er af te halen, en weer aansluiten.

Dit heb ik getest met de Chicago 700E- BT. Met de Siemens E45 wilde dit NIET werken.

Het is dus niet voor elke chicago. Gewoon uitproberen.


Als iemand mij nu belt zie ik heel even met een halve sec. later het nummer van de beller.

HET WERKT DUS !!
Laatst gewijzigd door Rubberbutt; 4 februari 2010 om 19:37
UNQUOTE

Nu nog een oplossing voor kiestoon-stilte-bezettoon...

Fritz
 
kobus1960
Een vraag, antwoord en mooie feedback, geheel in de kerstgedachte!! Wink
Is bij deze Sticky gemaakt!
 
FritztheCat
... dat is nou 'het collectieve intellect' , kobus!Smile
 
Undertaker
Een leuk handigheidje!
Met een hele vriendelijke groet,
Jeffrey.


Tv + Internet Z2 - Ubee EVW 3200 /
Samsung LE40B650/ Humax 5200C en 5300C / Harman Kardon AVR 255 Professional Audio Systems / Ps3 / Ps4 / Ipad3 / Iphone 5 Running 8.1.3


[color=#0066
 
pauli
Beste mensen,
Sinds een week heb ik 'Alles-in-1 Plus'
Loop tegen hetzelfde probleem aan van het niet functioneren van nummerherkenning op mijn Chicago 700S.

Ik heb geprobeerd om de strings in de EEPROM te schieten, maar helaas. Ik kom in de EEPROM maar krijg na het intoetsen van de string een teleurstellend pingeltje.
Doe ik iets fout? Ik zie dat er spaties staan tussen de drie getalgroepen. Horen die erin of is dit louter cosmetisch zo opgeschreven?
Als die erin horen, hoe krijg je die er dan in?
 
FritztheCat

Quote

pauli schreef:
Beste mensen,
Sinds een week heb ik 'Alles-in-1 Plus'
Loop tegen hetzelfde probleem aan van het niet functioneren van nummerherkenning op mijn Chicago 700S.

Ik heb geprobeerd om de strings in de EEPROM te schieten, maar helaas. Ik kom in de EEPROM maar krijg na het intoetsen van de string een teleurstellend pingeltje.
Doe ik iets fout? Ik zie dat er spaties staan tussen de drie getalgroepen. Horen die erin of is dit louter cosmetisch zo opgeschreven?
Als die erin horen, hoe krijg je die er dan in?


Ai! Zoals ik uit de berichten op andere forum kan opmaken, lijkt het voor de 700S niet op te gaan... zie nl: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=23999, het allerlaatste probleem van Truusje 1.
Weet dan ook niet hoe het moet...

Overigens: geen spaties invoeren
Gewijzigd door FritztheCat op 27-12-2010 16:38
 
pauli
OK, dank voor het antwoord. Moet dan maar een nieuwe telefoon aanschaffen. Ik heb nog een oude Boston 520 staan. Die doet het merkwaardig genoeg wel.
Overigens is het draadje http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=23999 door mij niet te vinden.
 
Hokko

Quote

FritztheCat schreef:

Voor wat betreft de inbound-gesprekken waar geen nummerherkenning plaatsvindt heb ik al de oplossing! Op http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=23999 vond ik het volgende bericht:

QUOTE:
Beste Ziggo klanten.

Zoals jullie wellicht weten is nummerweergave van een Chicago draadloos toestel die bij KPN vandaan komt niet meer werkend op een Ziggo lijn.
KPN gebruikt DTMF, en Ziggo sinds 2009 FSK.
De Siemens toestellen (vanaf de 4000 serie) werkt met FSK.

Het blijkt nu dat de KPN Chigago toestellen, zoals de 700/800 serie die is aangesloten op een basisstation Chicago 700 of 735 toch is in te stellen op FSK !!!

Deze string moet je invoeren als een Chicago 735 basisstation :


94762001 64994 63777 64805
94762001 39138 39968 38948

Dit doe je als volgt:

klik 2x rechts op de navigatietoets
Ga naar Instellingen. klik
klik naar beneden naar BASIS. klik
toets: 94762001 je ziet dit op display
toets: 64994 63777 64805

Herhaal deze handeling , maar nu voor de 2e string.
Ga naar Instellingen. klik
Ga naar BASIS. klik
toets: 94762001 je ziet dit op display:
toets: 39138 39968 38948

Daarna basisstation resetten, door de spanning eraf te halen !!!

Ik heb dit getest met een Chicago 700E BT en een Siemens E45.


Voor de Chicago 730 basisstation moet je dit doen:
Klik 1x rechts op navigatieknop

Toets: 8594762001. Je ziet nu dit op display:
Toets: 24359 23673 07046

Klik 1x rechts op navigatieknop

Toets: 8594762001. Je ziet weer
Toets 59687 60024 27783
En ook hier basisstation resetten door de spanning er af te halen, en weer aansluiten.

Dit heb ik getest met de Chicago 700E- BT. Met de Siemens E45 wilde dit NIET werken.

Het is dus niet voor elke chicago. Gewoon uitproberen.


Als iemand mij nu belt zie ik heel even met een halve sec. later het nummer van de beller.

HET WERKT DUS !!
Laatst gewijzigd door Rubberbutt; 4 februari 2010 om 19:37
UNQUOTE

Nu nog een oplossing voor kiestoon-stilte-bezettoon...

Fritz


Fritz,
Dank je voor de TIP.
Heb zojuist de code ingevoerd in mijn KPN chicago 735 basisstation toetstel en de nummer weergave werkt weer.
By the way, ik heb heb UPC aansluiting.
HokkoSmile
Gewijzigd door Hokko op 04-12-2011 14:55
 
kobus1960
Mooi, dan gaan we dit topic sluiten, jaar oud inmiddels!
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kiestoon-bezettoon/geen nummermelding: is dit wel goed?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Geen admin inlog connectbox Hardware instellingen : 3 11-11-2017
geen bijlage openen in ziggo mail Algemeen : 10 29-09-2017
Kan geen IP adres verkrijgen Storing : 11 24-07-2017
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing : 7 09-06-2017