obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
maar 2 pc's krijgen draadloos toegang tot het internet...
ceejeewee
Hallo allemaal, hier is dan het verlossende bericht van Ceejee.
Ik heb nogmaals de router gereset en alles ingesteld zoals hieronder beschreven, alleen het vastzetten van de DNS prim en sec dat werkte niet. Dat heb ik nu als dynamisch ingesteld. Ik vond op de site van Netgear een handleiding om de Netgear in te stellen voor kabelmodem. De instellinge die ik nu heb gebruikt, zijn deels conform jullie advies en deels conform de instructie van Netgear zelf. En nu werkt het!
Jullie allemaal heel hartelijk bedankt! Blijft natuurlijk waardeloos van Ziggo dat ze geen ondersteuning bieden en ook niet dat ze nauwelijks info over hun modems geven. Dat soort zaken zouden op hun site moeten staan. De HD geeft niet thuis en die zou dat toch moeten weten en die info door moeten geven aan de klant.
Maar goed ze staan niet voor niets in de top 5 van klachten..Sad.zelfs niet voor de zakelijke klant, want daar vallen wij onder.

Nogmaals heel hartelijk dank allemaal!!groet CeejeeGrin
[quote]ceejeewee schreef:
Dat heb ik allang gedaan.

ik heb de door jou opgegeven instellingen ingevoerd plus de LAN-kabel vanaf het kabelmodem in de WAN/Internet poort aangesloten, zoals me geadviseerd te doen werd. Toen had geen een gebruiker toegang tot het internet!
Dan de LAN Kabel in poort 1 van de router weer gedaan van de Netgeer en nu krijgt nog maar 1 pc toegang tot het internet.
Dit zijn de instellingen die ik heb gedaan:

LAN adres: 192.168.123.254
Subnetmask: 255.255.255.0 (de gegevens van het modem geven een subnetmask van 255.255.254.0, toch eindcijfer's xx5.0 doen?

DHCP aangevinkt, waardoor ik in kon voeren:

start IP: 192.168.123.1
Eind IP: 192.168.123.250

Prim DNS: 8.8.8.8.
Sec DNS: 8.8.4.4.

Dyn IP ingesteld.
 
MisterSenseo
Eind goed,al goed.

Dat die DNS server dynamisch is dat is geen probleem,als het goed is zie je nu in je netwerkkaart de adressen 212.54.40.25 en 212.54.35.25 staan en die zijn van Ziggo zelf.
Niks mis mee,die van Google zijn iets sneller,maar geen probleem.
Het werkt en dat was de bedoeling.......Wink

Succes en plezier ermee,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Guus
Dag allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem als ceejeewee (max 2 computers met internet). Ik ben alleen niet zo handig met hetgeen wat hierboven staat genoemd.

Nu is mijn vraag: Moet ik mijn Netgear Router resetten en opnieuw installeren met de cd? Of moet ik resetten en gelijk inloggen in de router en daar alle gegevens veranderen?

Alvast bedankt!
 
kobus1960
Als basis kan je de netgear even een fabrieksreset geven en het opnieuw proberen.
Kan je naderhand altijd nog even "finetunen".
Kijk alleen even op WAN op automatic IP staat. Wachtwoorden e.d. ga je pas aanpassen
als de hele boel draait.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'maar 2 pc's krijgen draadloos toegang tot het internet...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
het krijgen van een next Klacht over Ziggo : 2 19-05-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie