obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Traag internet voorlopig opgelost? of toch niet?
MaXMhZ
Ik heb de laatste weken hetzelfde, en heb ondertussen zeer uitgebreid getest.
Ik heb Ai1 extra, Locatie 7571DD Oldenzaal. Ubee modem.

Niet draadloos getest (zie de zin daar niet van in).

Alle kabels cat.6

Router DLink DIR-655

Direct op modem, via DLink als switch en als router, en via ADSL (20M/1M van anno.nu via Cambrium netwerk.

Overal fluctueren de snelheden tot wel 25%.

Het Ziggo netwerk lijkt extra last te hebben.

Mijn 120Mb werd nooit gehaald. Maximaal was zo'n 67Mbit/s. Minimaal was de download zelfs onder de 20Mb/s. Het gemiddelde over 2 weken testen was ca. 34 Mb/s. Volgens de telefonische helpdesk was alles in orde. Modem was ingesteld op 120Mb (extra naar gevraagt).

De Ziggo speedtest is veel te onbetrouwbaar en veel te optimistisch.

Download tests doe ik door een grote file van gamefront.com of mediafire.com te downloaden met Free Download Manager (Heavy mode) en de resultaten te meten met NetPeeker netwerk monitor. Getest met en zonder firewall, AV Software (NOD32). Alles onder WinXP SP3 32 bit en onder Ubuntu 10.4 64 bit.

Opvallend is dat Ziggo zeeer traag verbindingen opzet naar sites en andere gebruikers. ADSL doet dit merkbaar sneller.
Nieuws 24 bij voorbeeld (http://www.allekanalen.nl/live/nos-jo...-2010.html) is onder ADSL binnen 1 tot 2 seconden aan het lopen met geluid. Bij Ziggo kan dit wel meer dan 30 s duren.

Ik heb ook de testfiles van BBNed speedtest en van

http://www.ziggo.gebruikers.eu/speedtest-ser...1000mb-bin

geprobeerd. Overal (echt overal) hetzelfde. Grote fluctuaties.

Dit ligt dus niet aan mijn LAN (dat haalt strak 900 Mbit/s tussen 2 computers lokaal.

Ook verbinding met mijn eigen server (lokatie Los Angeles) die een symmetrische gigabit aansluiting direct op een internet backbone heeft laat grote fluctuaties zien. De server die verscheidene websites met een zeer groot aanbod van downloads bedient werkt overigens zonder problemen. Meer dan 35000 leden en geen klachten tot nu toe. De grootste en meest actieve site op de server is mission4today.com Een ondersteuning site voor de combat flight simulator IL-2 Sturmovik 1946.

Ik heb in oktober tot november 2010 wel een goede download (tot 125 Mb/s) gehad. Sinds die tijd is hier in de hardware niets veranderd.
Hopelijk helpt dit iets.

Edit: links klikbaar gemaakt
Gewijzigd door MisterSenseo op 11-03-2011 16:25
 
MisterSenseo
Het zal heus wel aan de locatie liggen,en omdat ik in het uitzonderingsgebied woon zal ik wel voordeel hebben,maar hier heb ik al anderhalf jaar,24 uur per dag,7 dagen in de week strak 119,9/9,3 met een ping van 7 ms en een response tijd van minder dan 5 seconden op mijn 120/10 verbinding.....wanneer ik download of surf,wanneer ik ook test,ik heb altijd dezelfde snelheden.

Locatie Den Haag/Moerwijk postcodegebied 2531
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

MaXMhZ schreef:
Ik heb de laatste weken hetzelfde, en heb ondertussen zeer uitgebreid getest.
Ik heb Ai1 extra, Locatie 7571DD Oldenzaal. Ubee modem.

Niet draadloos getest (zie de zin daar niet van in).

Alle kabels cat.6

Router DLink DIR-655

Direct op modem, via DLink als switch en als router, en via ADSL (20M/1M van anno.nu via Cambrium netwerk.

Overal fluctueren de snelheden tot wel 25%.

Het Ziggo netwerk lijkt extra last te hebben.

Mijn 120Mb werd nooit gehaald. Maximaal was zo'n 67Mbit/s. Minimaal was de download zelfs onder de 20Mb/s. Het gemiddelde over 2 weken testen was ca. 34 Mb/s. Volgens de telefonische helpdesk was alles in orde. Modem was ingesteld op 120Mb (extra naar gevraagt).

De Ziggo speedtest is veel te onbetrouwbaar en veel te optimistisch.

Download tests doe ik door een grote file van gamefront.com of mediafire.com te downloaden met Free Download Manager (Heavy mode) en de resultaten te meten met NetPeeker netwerk monitor. Getest met en zonder firewall, AV Software (NOD32). Alles onder WinXP SP3 32 bit en onder Ubuntu 10.4 64 bit.

Opvallend is dat Ziggo zeeer traag verbindingen opzet naar sites en andere gebruikers. ADSL doet dit merkbaar sneller.
Nieuws 24 bij voorbeeld (http://www.allekanalen.nl/live/nos-jo...-2010.html) is onder ADSL binnen 1 tot 2 seconden aan het lopen met geluid. Bij Ziggo kan dit wel meer dan 30 s duren.

Ik heb ook de testfiles van BBNed speedtest en van

http://www.ziggo.gebruikers.eu/speedtest-ser...1000mb-bin

geprobeerd. Overal (echt overal) hetzelfde. Grote fluctuaties.

Dit ligt dus niet aan mijn LAN (dat haalt strak 900 Mbit/s tussen 2 computers lokaal.

Ook verbinding met mijn eigen server (lokatie Los Angeles) die een symmetrische gigabit aansluiting direct op een internet backbone heeft laat grote fluctuaties zien. De server die verscheidene websites met een zeer groot aanbod van downloads bedient werkt overigens zonder problemen. Meer dan 35000 leden en geen klachten tot nu toe. De grootste en meest actieve site op de server is mission4today.com Een ondersteuning site voor de combat flight simulator IL-2 Sturmovik 1946.

Ik heb in oktober tot november 2010 wel een goede download (tot 125 Mb/s) gehad. Sinds die tijd is hier in de hardware niets veranderd.
Hopelijk helpt dit iets.

Edit: links klikbaar gemaakt


Als je mij middels PB je postcode + huisnummer stuurt ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen. Dit geld overigens voor iedereen met snelheidsproblemen.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle
Ziggo WebCare Jelle
 
MaXMhZ
PB verstuurd. Alvast mijn dank.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet voorlopig opgelost? of toch niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie