obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Kabelbreuk?? trage en bar slechte service
kobus1960
Het vreemde blijft toch dat bv. Stedin, da's de netleverancier voor energie, mag graven waar
en wanneer ze willen, zelfde geldt bij een KPN storing, geen vergunning nodig.
Hier kan toch het nodige verbeterd worden in mijn optiek.
Regel dan tenminste iets voor de klant in de tussenliggende periode.
USB sticks/Digitenne o.i.d.
 
zuylen
OK , het is alvast iets...maar 8 weken vanaf heden is te lang, en dat terwijl al in januari de situatie bekend was...
ik vind dit echt buiten redelijke proporties. Mijn vader is hiervan zwaar de dupe, elk moment kan zijn televisie beeld weer wegvallen.
Verder wil ik nog opmerken:
ad 1 : die foto´s zijn toch wel erg belangrijk : zolang die niet gemaakt zijn, is de aanvraag vergunning niet mogelijk, werd gezegd !? Dus hieraan moet nu met spoed worden gewerkt m.i.
ad 4: een update na 4 weken vind ik dan ook te laat, ik wil eerder weten of die foto´s nu zijn gemaakt en of de vergunning daadwerkelijk is aangevraagd.
Graag hoor ik hierover z.s.m. meer.
Gewijzigd door zuylen op 24-02-2011 17:04
 
Puma

Quote

kobus1960 schreef:
Het vreemde blijft toch dat bv. Stedin, da's de netleverancier voor energie, mag graven waar
en wanneer ze willen, zelfde geldt bij een KPN storing, geen vergunning nodig.
Hier kan toch het nodige verbeterd worden in mijn optiek.
Regel dan tenminste iets voor de klant in de tussenliggende periode.
USB sticks/Digitenne o.i.d.


In het geval van Stedin, of welk energiemaatschappij dan ook, geldt dat het een eerste levensbehoefte is! Ook bij schade aan watervoorziening mag men altijd graven, dag en nacht.
In het geval van KPN of andere Telecom bedrijven (Ziggo is geen telecom trouwens) geldt:
- In het geval van onderbreking in maatschappelijk dienstverlening (GSM, ziekenhuizen, scholen of grote storingen) mag men na melding bij de gemeente graven
- Ten allen tijde mag men op privé terrein mechanisch graven. Met de hand mag men tot 5 meter lang en 1 meter breed in gemeente grond graven, zonder vergunning en na vermelding

Regel twee geldt dus voor Ziggo. Als een oude las in de kabel niet meer lekker is? Dan heb je daar geen vergunning voor nodig om die las te herstellen. In dit geval gaat het zo te lezen om het vervangen van een
gehele tracé, vanaf de woning naar eind versterker. Daar heb je dus een vergunning voor nodig.
 
zuylen
Puma : Bedankt voor die duidelijke info, altijd handig om te weten. Helaas is mij niet bekend hoe lang het tracé in ons geval is - Ziggo is uiterst karig met alle informatie, geen idee over welke lengte de kabel rot is. In ieder geval is er een voortuin van 5 meter tot aan het trottoir, het is een gewone rijtjes woning in een gewone straat. De buren hebben tot nu toe nog geen klachten vreemd genoeg. Misschien is met de hand een geul graven in de voortuin al genoeg.....? dan geen vergunning nodig begrijp ik.
 
kobus1960
Helder. Wink
 
Puma

Quote

zuylen schreef:
Puma : Bedankt voor die duidelijke info, altijd handig om te weten. Helaas is mij niet bekend hoe lang het tracé in ons geval is - Ziggo is uiterst karig met alle informatie, geen idee over welke lengte de kabel rot is. In ieder geval is er een voortuin van 5 meter tot aan het trottoir, het is een gewone rijtjes woning in een gewone straat. De buren hebben tot nu toe nog geen klachten vreemd genoeg. Misschien is met de hand een geul graven in de voortuin al genoeg.....? dan geen vergunning nodig begrijp ik.


Zoek de dichtstbijzijnde eindversterker op in jouw straat. Die zien er zo uit:
kastjes

Donkergrijze kastje rechts. Zo zien die dingen er over het algemeen uit. Soms zijn ze beige. Lengte is over het algemeen onder de 100 meter, omdat veelal zo'n kast maar 12 woningen kan voeden.
Meest linkse: KPN "1200" kast. Onder monteurs gedoopt als spinnenweb vanwege de inwendige constructie.
Midden: Electrokast.

Nee, deze horen niet bij elkaar. Het is toevallig op deze foto zo.

Ik hoop dat jouw probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Smile
Gewijzigd door Puma op 24-02-2011 23:32
 
Undertaker
Lol, indd het spinnenweb, ben gister ook nog in 3 van die kasten geweest Pfft wat een gedoe Pfft neem altijd een swiffer mee Pfft
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
zuylen
OK bedankt! helaas kan ik er zelf verder niets aan doen: ik hoop dat Ziggo nu wat daadkrachtiger op gaat treden...tot nu toe ben ik bepaald niet onder de indruk, en mijn vader is dus de dupe.
 
Bitfreak

Quote

Lengte is over het algemeen onder de 100 meter, omdat veelal zo'n kast maar 12 woningen kan voeden.


In een einddverterker kast zitten soms wel 4 taps,dat zijn dus 4×12 =48 huisaansluitingen.

@Undertaker....Dat deze kasten nog nooit zijn omgebouwd,toen ik voor jaren geleden dit werk deed was de nummering van de aders ook al verdwenen.
 
Undertaker
Bit. het is wel IETS verbeterd, maar het is nogsteeds huilen met de pet op! Zeker nu er zo een wildgroei aan ADSL providers zijn, vele geven slechte info omtrent aders, en zit je soms jezelf SUF tebellen om het voor elkaar teboksen!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabelbreuk?? trage en bar slechte service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
Trage internet Algemeen : 4 10-11-2019
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
wifi slecht en vage service? Klacht over Ziggo : 6 17-06-2017
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
Advertentie