obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
veranderen subnetmask
rayholland
Hallo MisterSenseo (leuke nick trouwens)

Verhaal is helemaal duidelijk, behalve het volgende punt:

>In je Ubee modem/router wijs je via mac 192.168.1.x toe aan je TP-Link router.

Waar o waar kan ik in het ubee/modem/router webinterface een ip-adres (bijv. 192.168.1.253) aan het mac-adres van mijn TP-link (met ip adres 192.168.123.254) toewijzen?
Kan het nergens vinden......
 
MisterSenseo
Hangt ervan af hoe het modem geconfigureerd is,als hij als bridged staat hoeft het niet inderdaad maar de meeste modems tegenwoordig dienen als router en staat er een firewall aan,en als je een DMZ instelt en forwardt naar de andere router heb je geen ellende en kun je alles vanuit de 2e router,hoeveel je er ook achter hangt.......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
rayholland
Heb nog effe wat liggen googlen en ik denk dat ik het nu weet:

DMZ hebben we niet nodig:

Er is onder GATEWAY/options een optie: PassThrough Mac Addresses (example: 01:23:45:67:89:ACool

en volgens een berichtje op een forum:
"This page allows configuration of pass through table, the device in pass through table will be treated as bridge device."

Dus als ik het goed begrijp: hoef ik hier alleen het mac adres van mijn TP-link invullen en dan mijn TP-link configureren volgens het klikklak plaatje.

Ik ga morgen eens proberen of dit werkt.
 
kobus1960
Ik heb nooit gebridged, werkt gewoon, kan er niets aan doen.
Prima netwerk, netwerkprinters, noem het maar op, sorry. Frown
 
MisterSenseo
Logisch Kobus,maar dat is intern.Maar met een FTP of webserver o.i.d heb je forwarding nodig.

@RayHolland : dat wat jij als laatste schreef zou heel goed wel eens de oplossing kunnen zijn !
Ik heb helemaal nog geen ervaring met die nieuwe modems,dus het zou makkelijk kunnen hoe jij het beschrijft.......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
rayholland
het is eigenlijk van de zotte:

men zou eigenlijk gewoon de menu pagina TlModeChange.asp moeten hebben zoals bijv. ook bij andere ubee modem/routers:

hiermee kun je dan gewoon met een klik de mode van router naar bridge veranderen

klote 'dichtgetimmerde' custom ziggo firmware. aaaargh

Samenvoegen aan juni 09 2011 22:47:41:
Pffff,

Ik heb het aan de praat. Misschien wel handig voor anderen:

UBEE modem/router:
ip 192.168.1.254
DHCP aan: range 192.168.1.100 - 192.168.1.100 (dus er wordt altijd 1 ip 192.168.1.100 uitgedeelt)
DMZ: 192.168.1.100
WIRELESS/FIREWALL etc. alles uit
CAT5 kabeltje in LAN poort1

TP-Link TL-WR1043ND (of andere wireless router):
ip: 192.168.123.254
WAN: Automatic Configuration - DHCP
LAN: Gateway: 192.168.1.254 / DHCP 192.168.123.100 - 192.168.123.200
Wireless -> geconfigureerd
Port forward -> geconfigureerd
CAT5 kabeltje in WAN poort

Op deze manier kun je nu de NAT translatie (port forwardings) op je externe router configureren.
Mooier en makkelijker was het natuurlijk geweest wanneer er een optie: 'bridge mode' in het webmenu van de UBEE zou zijn geweest.

Maargoed, het werkt nu......
Gewijzigd door rayholland op 09-06-2011 22:47
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'veranderen subnetmask', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen? Hardware instellingen : 11 11-06-2017
Ip adress veranderen? Hardware instellingen : 5 22-02-2016
DNS veranderen Algemeen : 5 20-08-2015
netgear wnr 3500 wachtwoord veranderen??? WiFi, draadloos netwerk : 4 28-06-2012
DNS servers veranderen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 14 10-06-2011
Advertentie