obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Belabberde snelheid Ziggo Alles-in-een 120 Mb
zorro
Hallo Kobus 1960,

Dank voor de tip. Ik heb het uitgeprobeerd. inderdaad ALLES losgekoppeld en een half uur koffie gedronken.
Helaas na herstar exact hetzelfde resultaat rond de 21Mb.
Toch enorm bedankt.

Zorro

Samenvoegen aan juni 09 2011 21:40:53:

Quote

kobus1960 schreef:

Wat je nog kan proberen is het modem geheel vrij te maken,
ALLE kabels los, 10 minuten wachten, alles weer aansluiten en
rustig opnieuw opstarten. Met alle bedoel ik echt ALLES.
Dat was de tip die ik na 2 weken van Ziggo kreeg, sindsdien
alles stabiel, had te maken met aantal threads die dan wel
benut zouden worden???? Het is het proberen waard.


Hallo Kobus 1960,

Dank voor de tip. Ik heb het uitgeprobeerd. inderdaad ALLES losgekoppeld en een half uur koffie gedronken.
Helaas na herstart exact hetzelfde resultaat rond de 21Mb.
Toch enorm bedankt.

Zorro
Gewijzigd door zorro op 09-06-2011 21:40
 
McBeukie
T,is nu 5.30 in de ochtend nog een testje gedaan weer maar 60-70mb via ziggo speedtest. denk dan ik toch maar ga bellen want dit klopt echt niet, Er is thuis ook niks veranderd , gisteren getest rechtstreeks op Ubee na reset en stroom van alles af .Zeer vreemdAngry
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
zorro
Hallo reageerders,
Ik heb mijn abo van 120 Mb gedowgrade naar 40Mb en hoop dat ik, volgende maand, in elk geval 80% van die snelheid binnenkrijg. Dat is dan ruim 50% meer dan thans mijn gemiddelde snelheid is. Lukt het niet dan zal ik de Ziggo community helaas gaan verlaten.
Discussie vooralsnog gesloten.
Dank voor de reacties.
 
jasper86

Quote

zorro schreef:

Hallo reageerders,
Ik heb mijn abo van 120 Mb gedowgrade naar 40Mb en hoop dat ik, volgende maand, in elk geval 80% van die snelheid binnenkrijg. Dat is dan ruim 50% meer dan thans mijn gemiddelde snelheid is. Lukt het niet dan zal ik de Ziggo community helaas gaan verlaten.
Discussie vooralsnog gesloten.
Dank voor de reacties.


Vind het jammer dat je het zo snel opgeeft, ooit al eens naar de signaalwaardes gekeken wanneer rechtstreeks aangesloten op ubee modem ?
Misschien is de wandcontactdoos anders niet goed meer? daar al naar gekeken? mocht dit niet mogelijk zijn, zou ik gewoon rond gaan vragen in de straat, maar in deze tijd kan dat bijna niet meer, heb zelf op een helpdesk gewerkt en de meeste mensen kennen hun eigen buren niet eens Sad
maar als je echt 100% zeker weet dat het niet je binnenhuisbekabeling is.. dan kan je toch gewoon een monteur laten inplannen door Ziggo?
en met rondvragen in de straat bedoel ik of er misschien meer mensen zijn met een internetprobleem, het zou eventueel in de eindversterker kunnen zitten die in de straat staat, maar dat is echt 1 van de allerlaatste mogelijkheden wanneer je alles (binnenshuis) al hebt geprobeerd.
 
McBeukie
@jasper86... ik ben het met je eens ik heb ook Ziggo ai1e en haal momenteel maar 80Mbps ipv 120, alles thuis al gecontroleerd en gereset en krijg het niet meer goed.Maar Ziggo Webcare heeft al snel een monteur geregeld , die komt deze week. Er kan altijd wel eens iets niet goed gaan dat is overal. Ik kan alleen maar zeggen dat ik over Ziggo zeer goed te spreken ben , Ik heb al veel providers gehad en ben met Ziggo toch het beste af ..En nogmaals , ik heb eigenlijk altijd de volle 120 dat heb ik bij adsl van Tele2 Telfort etc nog nooit meegemaakt daar was het altijd maar ongeveer de helft van de snelheid...
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
zorro
Hallo Jasper86 en McBeukie,
Ik heb al ik weet niet hoe vaak de helpdesk gebeld. Die zeggen als Ziggo.speedtest 120 Mb aangeeft, dan is dat voor ons bepalend en is de verbinding oké. Dan houdt het op als de andere test allemaal rond de 25 Mb aangeven en mijn verbinding gewoon super traag werkt. Ze kijken er volgens mij verder niet eens naar. Bovendien heb ik in het begin, een maand of twee, wel 120 binnen gekregen. En hoe kan het dan dat k zo heel af en toe wel 80, 90 of meer Mb haal? Maar dat is dus een uitzondering. Mensen in de buurt hebben, voor zover ik weet, geen 120 Mb contract. Wel een heel tevreden XS4all-gebruiker, die z'n volledige 40Mb van hen binnen haalt. En een 'echte' 40Mb vind ik ook prima. Maar ik betaal nu voor 120Mb.
M.v.g.
Zorro
 
dollepret
1339801427
Ik ben redelijk tevreden Grin behalve dan met downloaden met nieuwsgroepen dat is gewoon ruk!!! niet verder dan 20 Mb bij ziggo,gelukkig payserver en kom ik aardig in de buurt van 120MbSmile

Edit MOD; 2e bericht van gelijke strekking verwijderd, 2e reden; denk ook aan het taalgebruik
Gewijzigd door kobus1960 op 14-06-2011 01:14
 
kobus1960
Barre snelheid, bij het downloaden van nieuwsgroepen is de snelheid idd max 20Mb,
zonder limiet!! Er zijn geen ISP's te vinden die dit bieden in een dergelijk abbo. Wink

Ken je het programma Pirate-1005? MP3 downloader, gratis, gaat als een kogel.
 
MaXMhZ
Ik heb precies hetzelfde gehad in feb 2011.

Plotseling terugvallen van 120 Mb+ naar onder de 20 Mb download

Alles cat.6 bekabeld, Ubee modem, DLink DIR-655 router bekabeld als switch, 1 computer (ASRock Atom 330 ION) en 1 streamer (EMTEC N200) Met router als router en als switch en direct op Ubee kabelmodem, Met speedtest.net, met ziggo speedtest - alles geprobeert, niets hiep. Webcare kon zien dat de modem niet helemaal 100% was en wilde wel een monteur langssturen. Dat is er niet van gekomen. In april abo beeindigd.
Ondertussen mijn anno.nu ADSL weer in gebruik.
Betere verbinding voor een kwart van het geld/maand. Dezelfde router, kabels en computer. ca. 17 Mb down, 0,9 Mb up volgens speedtest.net Amsterdam, 20 Mb down 1.2 Mb up volgens ziggo speedtest.
Locatie Oldenzaal 7571DD.

Vlak na snelheids verhoging naar 120/10 zat de download geregeld op 125 Mb of hoger.

Misschien dat ik later nog eens Ziggo probeer, tot dan blijf ik lekker bij anno.nu. Die irritante TV met zijn 100+ kanalen zelfpromotie en reclame kan me gestolen worden. De telefoon gebruik ik vrijwel nooit. Alleen internet is belangrijk voor mij, en dat was onacceptabel slecht voor 77 euro/maand.

Ik denk dat dit toch echt een Ziggo probleem is dat met prioriteit dient te worden onderzocht/opgelost.

Aan de door mij gebruikte software kan het ook niet liggen.
Dezelfde resultaten waren te zien onder Win XP Pro 32 bit en Ubuntu 10.4 64 bit. (Dual boot systeem).

De Ubee modem zou ondertussen bij Ziggo moeten zijn (21 april verstuurd)
Gewijzigd door MaXMhZ op 14-06-2011 09:27
 
zorro
Hallo MaXMhZ,
Dank voor de tip. anno.nu kende ik nog niet. Alleen vind ik 20Mb wat aan de lage kant. Goedkoop is anno.nu wel.
Maar de prijs is beslist niet doorslaggevend voor mij. Een goede en stabiele verbinding wel.
Zorro.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belabberde snelheid Ziggo Alles-in-een 120 Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie