obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid alles in 1 extra
harryd
Mogge

Is de snelheid die ziggo met alles in 1 extra / internet
de max ( 120mbit) of komt er in de toekomst nog een snelheidsverhoging ?
was discussie gisteren en ik denk dat dit de top is terwijl een ieder zegt
dat ze het dubbele wel kunnen halen
maar is de huidige pc ervoor gemaakt vraag ik me dan af
Gr harry
 
kobus1960
Dit is zeker niet de maximale snelheid, een verdubbeling kan met gemak.
PC's kunnen in ieder geval tot zo'n 600 MB/s in z'n totaal, dus netwerk,
moederbord en nog belangrijker, schrijfsnelheden media opslag.
Een Pentium 4 of lager is dan uiteraard niet aan te raden.
Dus er zit nog rek genoeg in!!

Heel veel mensen hebben met deze Ziggo snelheid al een upgrade van
de eigen apparatuur nodig, zoals 1 Gb netwerkkaart e.d.
 
mesa57
Nog niet snel genoeg dan ???
 
BMP

Quote

mesa57 schreef:

Nog niet snel genoeg dan ???


Nee GrinGrinGrin
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
mesa57
120 Mb is zo snel, dat ik die snelheid gemiddeld maar 5 min. per dag gebruik. Eigenlijk een beetje zinloos dus.
 
MaXMhZ
Tot hoe snel het door een PC verwerkt kan worden ligt uiteraard aan de hardware waarover de PC beschikt. De meeste conventionele hard drives geven er boven de 60 MB/s de brui aan.
Een 3e generatie SSD op een SATA III connectie kan wel tot 500 MB/s aan. Of je dan ook van de andere componenten (USB 3.0, PCIe 16x) tegelijkertijd topprestaties kunt verwachten is hoogst onwaarschijnlijk. Alles bij elkaar opgeteld lijdt ertoe dat de chipsets op het moederbord het niet meer aankunnen.
Je zult dus vroeger of later keuzes moeten maken. We hebben het dan wel over theorie en niet over praktijk.

De grootste bottlenek wat internet betreft is dat vrijwel alle servers op een 100 Mb lijn zitten. Daarbij komt nog eens dat die 100 Mb verdeeld wordt over alle aangesloten clienten.
De enigste server die ik ken die consequent Ziggo 120 Mb aan kan is de server farm van http://GameFront.com
 
mesa57
Gelukkig is de grens van 60MB voor conventionele schijven in bytes en niet in bits zoals de ziggo snelheid van 120Mb. Die mag dan nog 5x zo hoog worden voordat de schijf het niet bij kan benen (600 Mb).
Maar goed, ik twijfel nog steeds aan het nut ervan.
 
MaXMhZ

Quote

mesa57 schreef:

Gelukkig is de grens van 60MB voor conventionele schijven in bytes en niet in bits zoals de ziggo snelheid van 120Mb. Die mag dan nog 5x zo hoog worden voordat de schijf het niet bij kan benen (600 Mb).
Maar goed, ik twijfel nog steeds aan het nut ervan.

Helemaal waar.

Je zult maar zelden voordeel hebben van de 120 Mb/s download - Sporadisch bij torrents die veel goede snelle seeds hebben, en bij grote game updates die op snelle servers ge-host worden. In het laatste geval zal een Download accelerator vrijwel altijd benodigt zijn.

Een voordeel van 120Mb/10 Mb is wel dat je tegelijkertijd meer dingen kunt doen met je verbinding, zoals telefoneren, en tegelijk streamen van Youtube of andere video sites zonder dat het allemaal begint te hakkelen.

In het algemeen kun je zeggen dat de Alles in 1 Plus verbinding met 40Mb/4Mb in 99% van de gevallen zat en genoeg is. Ook bij nog hogere snelheden zal dit als voordeel gezien kunnen worden.

120 Mb/s is genoeg om tegelijk 2 FullHD films te streamen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 18-10-2011 23:31
 
kobus1960
Ik ben er toch zeer content mee, de 120Mb dus.
2 pc' Die fulltime online staan, de vrouw is zeer actief op internet.
Streamen, downloaden, gamen enz. Daarbij kan ik ook gewoon
m'n gang gaan zonder enig oponthoud. Payserver rost door zonder
dat haar bezigheden er last van hebben. Hiervoor had ik Tele2 Fiber,
plm 50 Mb, daar was dat niet mogelijk. Maar ieder z'n ding en het
is de vooruitgang. Bovendien met de wat betere 7200 rpm HD's kan
het allemaal prima. Ik proef hier en daar toch wat scepsis nu Ziggo
deze snelheden aanbiedt. Wie heeft er hinder van dan?
 
mesa57
Hinder gaat het niet om.
120 Mb = 1Gb per minuut ongeveer. De dag telt 1440 minuten dus dat is
1,4 Tb per dag, Je kunt me niet wijsmaken dat je zoveel data per dag naar binnen slurpt. Dus een groot gedeelte van de tijd wordt die snelheid niet gebruikt. Dus nogmaals, waarom nog sneller ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid alles in 1 extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Advertentie