obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
HD decoder, HDMI aansluiting niet mogelijk!
wurf

Quote

MisterSenseo schreef:

Quote

Ziggo-WebCare_Erwin schreef:Er wordt nog wel gewerkt aan een oplossing maar wanneer dit ook daadwerkelijk opgelost wordt is nog niet bekend.
..........volgens mij is dit toch het meest duidelijke antwoord mogelijk.......Pfft


...en dat is precies wat ik bedoel. Als IK mijn klanten met dit kluitje in het riet stuurde had ik spoedig geen klanten meer!

"Wat wij u verkocht hebben deugt niet en er wordt hard aan een oplossing gewerkt maar we hebben geen idee hoe lang dat nog kan duren en tot dusver zijn we al een jaar bezig..."
 
MisterSenseo
Mag ik je eraan herinneren dat Ziggo hier geen verantwoording voor hoeft af te leggen ?
Men heeft je niet verplicht die specifieke decoder te kopen hoor,je had ook ergens anders een decoder kunnen kopen en dan bij Ziggo een smartcard.
Nu heb ik wel een compatible tv maar buiten dat heb ik van de week zelf een andere decoder gekocht en daar mijn eigen smartcard ingedaan.
Alles bij elkaar heeft Ziggo geen enkele verantwoording voor het niet volledig functioneren van een apparaat van welk willekeurig merk ook.
Het enige wat Ziggo kan doen en heeft gedaan is van merk danwel type decoder te wisselen.
Hetgeen best nog wel een aantal keer kan en zal gaan gebeuren,aangezien er altijd wel merken zijn die tv's maken en die er een stukje troep inbouwen die dan weer niet compatible zijn met een bepaald merk of type decoder,dat zul je altijd blijven houden.
Het is juist een extra stukje service van Ziggo dat zij dmv firmware voor decoders ervoor proberen te zorgen dan de steken die zijn laten vallen door de fabrikanten dat die verholpen worden.
Dus de term "met een kluitje in het riet gestuurd worden" vind ik in dit verhaal totaal misplaatst !

P.S : Ik heb geen aandelen bij Ziggo,ik heb inhoudelijk niets met Ziggo te maken,ik ben een simpele WAO-er,maar wel één die logisch na kan denken...........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
BMP

Quote

maar wel één die logisch na kan denken


Ja ja Grin PfftPfftPfftPfftPfftPfft
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MisterSenseo

Quote

BMP schreef:

Quote

maar wel één die logisch na kan denken


Ja ja Grin PfftPfftPfftPfftPfftPfft


GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGrinGrinGrin
 
wurf
@ Senseo:

Logisch nadenken zou ook inhouden dat je je realiseert dat dit probleem pas aan het licht is gekomen nadat Ziggo mij dit apparaat heeft verkocht.
Nog logischer nadenken doet je beseffen dat jouw standpunt in principe opgaat voor IEDERE koop.
Je koopt een nieuwe vaatwasser en ineens blijkt dat bordjes van de Hema, Blokker en Ikea er niet in passen. Jij zegt dan dat een klacht volkomen misplaatst is want niemand heeft je verplicht om juist DEZE vaatwasser te kopen. Je had evengoed een andere vaatwasser mogen uitkiezen. NATUURLIJK had ik dat kunnen doen! Maar zolang Hema, Blokker en Ikea geen afwijkende maten voeren en er in de winkel geen bordje (hoe toepasselijk) staat dat Hema, Blokker en Ikea er niet in passen is het de taak van de witgoeverkoper om de door hem geïnstrueerde vaatwasserfabikant ertoe te bewegen dat er zoveel mogelijk (reverse-)compatibility is met de meest waarschijnlijke soepborden, boterhambordjes en weet-ik-veel-wat is. Na een paar antwoorden in de trant van 'je hebt de bordjes er niet goed ingezet' en 'de witgoedwinkel kan er niets aan doen' heeft de vaatwasserboer vandaag toegegeven dat het geen schoonheidsprijs verdient. En nu maar afwachten of ze de ruimte om bordjes te plaatsen gaan vergroten...
Logisch toch? ;-)
 
MisterSenseo
Dit is het laatste wat ik erover ga zeggen,want dit wordt een vervelend "ja,nee" spelletje :
Ziggo is niet de "witgoedverkoper",zij leveren als service een apparaat tegen gereduceerde prijs,en voor klachten en/of garantie zul je heel simpel bij de fabrikant moeten zijn,Cisco dus.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
wurf
Ik heb een koopovereenkomst met Ziggo, niet met de fabrikant.
In Nederland is het dan zo dat de verkoper verantwoordelijk is en niet de fabrikant.

Amen...
 
BMP
Marcel

Volgens mij zit er op dit soort geleverde apparatuur door Ziggo twee jaar garantie op fabricage fouten /defecten.

Wat betreft compatibiliteit met andere apparatuur is een lastige, meestal stuurt Ziggo je dan door naar de fabrikant die je meestal met een kluitje in het riet stuurt, waarschijnlijk dat met een nieuwe firmware update blablabla enz.

Maar daar ben je niet mee geholpen Smile

Wat je zou kunnen proberen is een ander merk hdmi kabel er zijn ook veel problemen met media players en comptabiliteit met televisies en een andere HDMI kabel wil nog wel eens helpen.

Verder raad ik je aan om iemand van webcare Erwin of Jelle (aanwezig hier) aan te spreken en je probleem voor te leggen, wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen, misschien is het apparaat ook gewoon defect en daar zit natuurlijk gewoon garantie op.

Succes,

BMPSmile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960

Quote

wurf schreef:

Ik heb een koopovereenkomst met Ziggo, niet met de fabrikant.
In Nederland is het dan zo dat de verkoper verantwoordelijk is en niet de fabrikant.

Amen...


Dat ben ik niet met je eens, koop een HP bij mediamarkt en je bent qua garantie en voorwaarden
totaal afhankelijk van HP. Koop een Intergas of andere CV ketel bij een installateur en de CV fabrikant
gaat over de garantie. En zo zijn er tientallen voorbeelden te noemen. Uit eigen ervaring.
 
wurf
Kobus,



Je hebt je een oor laten aannaaien bij zowel MediaMarkt als je installateur...
Dit is niet iets waar je het wel of niet mee eens kunt zijn. Dit zijn feiten. Wettelijk vastgelegd. Deze gelden ook voor Ziggo.
e.e.a. is geregeld in de 'wet koop en garantie'. (Burgerlijk Wetboek, boek 7)
Even googlen:

"Mankeert er dus iets aan hetgeen je hebt gekocht, dan zul je met je klachten bij je leverancier moeten zijn, want met hem heb je de koopovereenkomst gesloten. Toch blijkt in de praktijk dat veel winkeliers bij problemen verwijzen naar de fabrikant. Of direct ("Belt u de helpdesk van Hewlett Packard maar") of indirect ("Ik heb uw printer naar de fabrikant gestuurd, maar heb hem nog steeds niet teruggekregen"). Niet juist. Als iets niet goed werkt, is de leverancier degene die het probleem moet oplossen en zijn klanten hebben er geen boodschap aan waar hij de kapotte spullen naar toe stuurt voor reparatie."

"Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt."

Deze discussie stopt wat mij betreft hier.
Desinformatie is niet de juiste basis om anderen verder te helpen. Ik had meer kennis verwacht i.p.v. aannames en geruchten.


BMP,

Dank voor je antwoord Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD decoder, HDMI aansluiting niet mogelijk!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie