obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwsgroepen download probleem
ruttger
Hallo,

Ik download al een paar jaar met programma GrabIt via de nieuwsgroepen van Ziggo. Maar sinds een half jaar heb ik een probleem met het downloaden. Waar voorheen de download snelheid zoongeveer constant 900 kb/s was. Is het nu één seconden ongeveer 350 kb/s en de volgende seconde weer 0 kb/s dan weer één seconde ongeveer 350 kb/s en dan weer één seconde 0 kb/s. En dit gaat zo maar door.

Heeft iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Ziggo-WebCare_Erwin
In dit geval is een reset van uw modem waarschijnlijk al genoeg en is dit een probleem vanwege de nog niet geïnstalleerde update

U kunt ook testen of dit aan grabit ligt door uw snelheid te testen via de speedtest op http://speetest.ziggo.nl

Ik hoor graag van u wat hier uit komt.

Met vriendelijke groet,

Ziggo-Webcare_Erwin
Ziggo WebCare
 
ruttger
Bedankt voor het snelle antwoord, ik heb het modem en de router gereset (heb de spanning er gedurende 10 seconden afgehaald) maar dat heeft helaas niet geholpen.

Als ik op http://speedtest.ziggo.nl/ de speedtest doe komt daaruit een downloadsnelheid van 7,3 Mbit/s en uploadsnelheid van 3,8 Mbit/s.

Ik heb naast GrabIt ook al Newsleacher, NNTP Grab en Spotnet geprobeert. Allemaal zonder succes helaas.
 
Ziggo-WebCare_Erwin
Wat gebeurd er als u bedraad test en de router uit de opstelling haalt?

U zou namelijk met zo'n 2,5 mb per seconde moeten kunnen downloaden
Ziggo WebCare
 
ruttger
Wonder boven wonder download GrabIt weer normaal. Toen ik de download snelheid wilde testen zonder router, heb ik de kabel van de router eruit gehaald en de laptop opgestart en wilde ik de snelheid zonder de router gaan testen. Ondertussen ben ik weer wat anders gaan doen en vergeten waar ik mee bezig was..
Toen ik daarna internet weer gewoon aansloot op de router en weer GrabIt opstarte (met de router weer in de opstelling) download GrabIt weer met een constante snelheid (ongeveer 800 kb/s). Daar ben ik hartstikke blij mee.
Dat probleem is dus verholpen.

Mag ik vragen hoe u weet dat ik met een snelheid van 2,5 mb/s zou moeten kunnen downloaden?
 
Zippo
Onderwerp verplaatst naar een passende categorie.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo

Quote

ruttger schreef:

Mag ik vragen hoe u weet dat ik met een snelheid van 2,5 mb/s zou moeten kunnen downloaden?


Misschien omdat je zelf aangaf dat je een upload van 3,8 Mbit hebt en die snelheid hoort bij een downloadsnelheid van 40 Mbit.
Dus 2,5 MB/sec is nog voorzichtig geschat,bij een perfecte verbinding moet zelfs boven de 4 MB/sec gehaald kunnen worden.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
SH-DO-W
ik ben net begonnen bij spotnet maar spotnet doe het nie ik snap er niks van weet iemand hoe da kom
 
kobus1960
Verkeerde instellingen. En vooral lezen, het hele scherm.
Kijk hier (klik!!) maar even.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwsgroepen download probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk : 1 13-10-2016
Probleem met coax aarden? Algemeen : 4 09-08-2015
Download snelheid probleem Snelheid : 3 13-05-2015
Advertentie