obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
zenders komen niet door
Monteur_kees

Quote

kobus1960 schreef:

Piotje, dat effect had ik precies met mijn buurman, ontbrekende zenders.
2 deuren verder, heb ik ff z'n oude decoder teruggezet en jawel, totaal
andere frequentie. Zo te lezen heeft bru-dirk exact hetzelfde probleem.
Die heeft nog een frequentie van een oude provider, wat ik je brom Grin


@kobus
daarom heb ik ook de andere freq. laten proberen
enige wat ook nog mee kan spelen is evt. de firmware versie
ik weet niet waar TP de decoder gekocht heeft

thuis kan ik mijn decoder ook laten zoeken op 372 ipv 356 en dan werkt het ook
alleen met een ander Id krijg ik een foutmelding
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bru-dirk
Als U geen oplossing heeft voor het probleem van de ontbrekende zenders, kunt U me misschien wel verder helpen hoe mijn analoge harddiscrecorder nog te kunnen gebruiken, zonder dat dit zenders als RTL 4 t/m Veronica kost?

Moet ik een antenneversterker kopen met meerdere uitgangen en de decoder en de harddiskrecorder een eigen uitgang geven?
Als dit de oplossing is heeft U dan advies over wat voor antenne versterker het best te kopen een met retouroptie of zonder?
Alvast bedankt.
 
kobus1960
De oplossing zit 'm in de juiste frequentie op jouw adres.
En hoe die te vinden, kan Piotje misschien voor je regelen of
je zou 1200 kunnen bellen en daar het probleem voor kunnen leggen.
 
bru-dirk
Eigenlijk heb ik 2 problemen:
1. Ik krijg niet alle zenders door vanwege het frequentie probleem
2. de analoge harddiskrecorder stoort de decoder, waardoor zenders die zonder harddiskrecorder wel doorkomen opeens ook weg zijn (RTL 4 t/m Veronica).

Voor probleem 1 hoop ik mettertijd via Piotje een frequentie te krijgen
Voor probleem 2 geldt mijn vraag of dat met een antenneversterker en seriele opstelling op te lossen is.
Opnieuw bedankt.
 
kobus1960
Klik even op klikkerdeklik in m'n onderschrift, in deze moet je
voor Radio je recorder zetten. Als je de recorder gebruikt plus je
decoder en misschien nog wat digitaal en/of analoog is die versterker
onontbeerlijk, dan krijg je vanzelf storingen, signaal/verdelen/verzwakken.
Je sluit dan je recorder weer scart of HDMI aan op je TV en je kan alles.
De versterker kan bv. een Tratec versterker retourgeschikt FRA752 zijn.
 
Monteur_kees

Quote

bru-dirk schreef:

Eigenlijk heb ik 2 problemen:
1. Ik krijg niet alle zenders door vanwege het frequentie probleem
2. de analoge harddiskrecorder stoort de decoder, waardoor zenders die zonder harddiskrecorder wel doorkomen opeens ook weg zijn (RTL 4 t/m Veronica).

Voor probleem 1 hoop ik mettertijd via Piotje een frequentie te krijgen
Voor probleem 2 geldt mijn vraag of dat met een antenneversterker en seriele opstelling op te lossen is.
Opnieuw bedankt.


1. het probleem zit hem waarschijnlijk niet in de frequentie , deze zouden in orde moeten zijn
echter zou instralling van de digitenne mast evt. een probleem kunnen zijn of een defecte kabel
dit zou dan toch ter plaatse gemeten moeten worden

2. de harddisk recoder zal waarschijnlijk op een uitgangsfrequentie storen
omdat deze dan van kanaal 30 to 40 op de televise beeld laat
in de handleiding staat hoe deze om te zetten naar een kanaal dat door ziggo wordt voorgeschreven
in u postcode gebied is dat Videokanaal 567,250 Mhz of kanaal 33
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bru-dirk
1. Is dat ter plekke meten iets wat ik bij Ziggo moet aanvragen? Moeten ze daarvoor in huis zijn?

2. Zojuist de hele handleiding van de harddiskrecorder doorgeploegd maar ik vind geen woord over het aanpassen van de uitgangsfrequentie. Ik kan alleen voor uitgang HDMI of scart kiezen, niet voor frequentie. Ik vind ook niet hoe je de uitgangsfrequentie kan controleren.
Als ik de frequentie niet kan aanpassen kan ik de storing dan omzeilen door de harddiskrecorder en de decoder parallel inplaats van serieel te koppelen tussen kabel signaal en tv?
 
Monteur_kees

Quote

bru-dirk schreef:

1. Is dat ter plekke meten iets wat ik bij Ziggo moet aanvragen? Moeten ze daarvoor in huis zijn?

2. Zojuist de hele handleiding van de harddiskrecorder doorgeploegd maar ik vind geen woord over het aanpassen van de uitgangsfrequentie. Ik kan alleen voor uitgang HDMI of scart kiezen, niet voor frequentie. Ik vind ook niet hoe je de uitgangsfrequentie kan controleren.
Als ik de frequentie niet kan aanpassen kan ik de storing dan omzeilen door de harddiskrecorder en de decoder parallel inplaats van serieel te koppelen tussen kabel signaal en tv?


1. er zal dan inderdaad ter plekke gemeten moeten worden en ook bij u binnen ik zal kijken of iemand van webcare even mee kan kijken
of u kunt hen even een persoonlijk bericht sturen en dat met postcode + huisnummer of met u klantnummer

2. om wat voor recorder gaat het graag merk en type dan zal ik ff kijken in mijn archief Smile
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Ziggo-WebCare_Alex
bru-dirk,

Ik heb van een collega vernomen dat er even een monteur bij je ingepland moet worden. kan je mij een 06 nummer sturen zodat ik dit met jou in orde kan maken.

Gr,
Ziggo webteam Alex
Ziggo WebCare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zenders komen niet door', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie