obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Langzaam draadloos internet op NetGear WNR3500v2 (ZIGGO!!!) !!!
MisterSenseo

Quote

MaXMhZ schreef:

Een zender zou inderdaad alle wireless verbindingen moeten beïnvloeden.

Is de router wel goed ingesteld?

Bedrade verbindingen over de LAN1 - LAN4 zullen waarschijnlijk via switch-mode als het ware een directe verbinding vormen. Via WiFi loopt alles via de zender/ontvanger van de router. Als die bij voorbeeld op 802.11g protocol is ingesteld haal je maximaal 54 Mb/s. Op 802.11b zakt dit zelfs in tot 11 Mb/s


Moet wel N-Draft zijn anders haal je nooit 2 GB in 2 minuten overzetten..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
was die 2GB in 2 minuten niet tussen 2 bedraadde PCs?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 15 2012 02:25:57:
De firewall in de router kan ook nog verkeerd ingesteld zijn. Sommige routers hebben instelling n31;riangle bypass" - dit zorgt ervoor dat de firewall LAN naar LAN verbindingen altijd doorlaat.
Ik zou alle beveiligingen uitschakelen tot het daadwerkelijk werkt. Dus ook in de router - Niet alleen op de computers (vergeet AV software en Windoze firewall niet).

Heb je ook gecontroleerd of iemand anders je internet connectie via WiFi steelt?
Gewijzigd door MaXMhZ op 15-01-2012 02:27
 
kobus1960
Om Max aan te vullen, idd,, je WiFi snelheid zakt naar de snelheid van het
traagste apparaat aangesloten via je WiFi. Dus bv. een smartphone.
Een oude HP phone/tablet/navi/onding kan je totale snelheid helemaal
om zeep helpen, om maar wat te noemen. Die hadden al WiFi.
Staat je beveiliging wel op WPA2? Dan weet je zeker dat die soort remmers
geen verbinding hebben.
 
trick
Alweer bedankt voor alle suggesties.

Heb nog eens geprobeerd alle firewalls, viruscheckers en de iPhone (3GS 802.11b/g) uit te zetten, maar er is echt geen verandering. Daarbij: de vertraging naar het langzaamste apparaat (zeker een iPhone) geldt die niet alleen als die ook daadwerkelijk 'pingt' ? Heb ook al een fabrieks-reset gedaan en dan uitsluitend met één latop met WIFI-N geprobeerd te internetten: vreemde is dan dat de verbinding aanvankelijk heel snel is - 40 Mbit - maar dan binnen 15 sec weer terugvalt naar 1 MBit !!!!!!!
Als iemand anders mijn internetverbinding zou hacken, zou ik dat toch zeker ook moeten merken via bedraad internetten ????

Net ook geprobeerd: 1.7GB (ON-comprimeerbaar ZIP-bestand) in 2 minuten tussen 2 laptops met WIFI-N (802.11n). Beveiliging staat op WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES].

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 15 2012 11:08:45:
Het enige wat ik me nog kan bedenken als voorlopige oplossing, is om een van de bedrade computers als gateway voor internet in testellen, zodat draadloze computers toch van de snelle internetverbinding gebruik kunnen maken. En dan maar eens kijken of ik ergens anders een snelle router vandaan kan halen, om te kijken of de mijne defect is Sad
Gewijzigd door trick op 15-01-2012 11:09
 
MaXMhZ
Er staat toch geen EVW3200 van Ziggo die ook als router ingesteld is met wifi aan hoop ik...
 
trick
????? Wist helemaal niet dat er een draadloos gedeelte in de UVW3200 zit !!!! Moet ik eens effe gaan checken, heb ik na de installatie van de ziggo-monteur nog helemaal niet naar gekeken !!!! ?????
Verwacht het eigenlijk niet, want heb geen gebruikt kanaal gezien als mijn buren hun draadloze modem/router uit hebben staan !?!
 
MaXMhZ
Kijk dat maar even na dan.

Het zou de situatie wel kunnen verklaren.

De UVM3200 is een bedraad modem, de UVW3200 is een modem-router met WiFi.
 
trick
Modem is een UVM3200 !!! Pffff, zou ook wel erg zijn als ze me een WIFI-modem EN een WIFI-Router hadden geinstalleerd....
 
kobus1960
Da's mooi, en wat is je standard gateway van je eigen router?
Zou me niet verbazen als dat 192.168.1.1 is.
Klik even op klikkerdeklak in het onderschrift, daar vindt je de
Senseo methode, zo stel je een router achter de EVM in.
 
trick
Ik heb net de Senseo methode toegepast, maar verandert helaas niets Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzaam draadloos internet op NetGear WNR3500v2 (ZIGGO!!!) !!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie