obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Portscan vanaf 212.54.35.25,53 DNS ZIGGO?
Nicholas
@black Tiger / @kobus: Is inderdaad een creatieve tip, ik heb zoiets nog nooit gedaan maar weet wel hoe dit te doen. Ben niet zo weg van Google, wie weet wat ze allemaal over je verzamelen maarja maakt ook niet uit. Ik zal er effekes over nadenken (OPEN DNS is volgens mij ook een mogelijkheid..) Heb net in ieder geval de stroom er een keer afgehad, kijken of dat misschien ook wat oplost maar lijkt me niet. Wordt vervolgd..... Smile
 
kobus1960
Elke surf beweging over het net is bekend, linksom of rechtsom.
Of ze er wat mee doen is een andere zaak, maar werkelijke alles
is te monitoren. Daarbij maakt de DNS server die je gebruikt niets uit.
 
Nicholas
@kobus: Ja, daar heb je gelijk in en gelukkig heb ik niks te verbergen. Ik ben net trouwens nog even naar andere instellingen aan het kijken en ik heb WAN-Blocking (in de gateway settings) AAN staan. Staat niet standaard aan maar ik heb deze aangezet. Moet toch niks te maken te hebben met die firewall meldingen lijkt me???

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 03 2012 16:50:14:
Even een update: ik heb de DNS in windows gewijzigd en ja hoor nu de volgende melding:

TCP- or UDP-based Port Scan (44) DETECTED on Fri Feb 03 16:42:57 2012
targeting xx.xx.xx.xx,61119, sent from 8.8.8.8,53

Nu weet ik nog niet waarom het komt maar in ieder geval niks specifieks met DNS van Ziggo te maken lijkt me.
@Kobus: gouwe tip geweest! Wink
Gewijzigd door Nicholas op 03-02-2012 16:50
 
Black Tiger
En als je die WAN blocking uit zet? Geeft hij dan ook nog deze meldingen?

Want ik lees net ergens dat deze block bedoeld zou zijn om externe toegang tot het modem te blokkeren.
Ik durf niet te stellen of dat ook geldt voor stated-initiated verkeer, maar in elk geval om verbindings requests van buitenaf te blokkeren.
Het zou in dat geval toch kunnen dat die block de oorzaak is van de melding.
En betreft het gewoon een poging van de DNS server een bevestiging te krijgen, hetgeen als portscan gezien wordt.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
@Black Tiger: Heb WLAN blocking uitgezet (en op "apply" geklikt natuurlijk) Ben daarna even wat gaan surfen. Resultaat: nog steeds meldingen van de firewall.... mmmm... ik heb de security op mijn computer toch echt wel op orde (geen virussen, etc.)
Misschien heeft het met mijn comodo Firewall instellingen op mijn PC te maken dan.
 
Black Tiger
Nee dat lijkt me niet, het komt namelijk niet vanaf jouw pc maar vanaf de DNS servers, dat zie je ook aan het feit dat er "sent from" staat en daarachter het ip van de Ziggo dns en nu dus de Google DNS.
De melding komt ook van je modem, niet van Comodo, toch?

Dan weet ik het zo vlug ook even niet welke instelling dat nog kan veroorzaken, ben niet zo bekend met het Ubee modem.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
@black Tiger: ja, melding komt van de modem. Afijn, ik weet het ook niet. Afwachten of Jelle nog ideeen hierover heeft.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 13 2012 12:14:32:
Even een update: ik heb helaas geen antwoord meer gehad wat betreft de firewallwaarschuwingen. Heb van alles en nog wat opgezocht op internet. Mijn voorlopige conclusie is: De interne firewall van het ubee modem maakt een beoordelingsfout t.a.v. bepaalde dns requests. Het is dus geen Denial of Service Attack. Ik heb begrepen dat ze bezig zijn met een nieuwe firmware voor dit modem, hopelijk wordt dit dan ook meegenomen hierin.
Gewijzigd door Nicholas op 13-02-2012 12:14
 
kobus1960
Het uitblijven van een antwoord, komt er op neer dat wij het ook niet weten. Wink
 
Nicholas
Wink Nee, dat begrijp ik. Had alleen gehoopt dat Ziggo nog wat info voor me had. Maar misschien is Jelle op vakantie Grin Of heeft hij ook gewoon geen idee. Of zijn ze in het geheim aan het overleggen met de CIA hoe om te gaan met wijsneuzerige vragen over firewalls enzo. Grin Ik zag trouwens vanochtend dat de IP flood detection ineens nu uit stond!! Heb ik zelf echt niet gedaan.
 
kobus1960
Jaja, Big Brother is watching you!!

Wat er met regelmaat gebeurd, en da's in dit topic nog niet
verteld. Wij adviseren mensen met uiteenlopende verbinding
problemen een tijdschakelaar voor het modem te zetten, met
name de Ubee's. Buiten dat we graag meer feedback zouden
zien, zijn dergelijke topics met dat advies vaak opgelost. Wij
MOD's doen het massaal, tijdschakelaars, werkt uitstekend!!
Half uurtje uit 's nachts. Elke dag frisse start. Cool

Overigens zal een Web Care medewerker nooit een fout of
oplossing hier rechtstreeks publiceren. Dat mag niet van Ziggo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portscan vanaf 212.54.35.25,53 DNS ZIGGO?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie