obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ip flood detection wordt uitgeschakeld ?
Nicholas
Weet iemand waarom IP flood detection op "mijn" ziggo UBEE-wifi modem soms niet meer aangevinkt staat bij de firewall opties? Ik vink deze optie altijd aan en dan een paar dagen later ofzo staat ie weer uit... Dat kan alleen ziggo doen lijkt me. Wel irritant dat ze je daarover totaal niet informeren. Ik wil namelijk graag zelf bepalen hoe ik het modem instel.
Afijn, weer zo'n raadselachtige vraag, kan het niet helpen Smile
 
Zippo

Quote

Nicholas schreef:

Weet iemand waarom IP flood detection op "mijn" ziggo UBEE-wifi modem soms niet meer aangevinkt staat bij de firewall opties? Ik vink deze optie altijd aan en dan een paar dagen later ofzo staat ie weer uit... Dat kan alleen ziggo doen lijkt me. Wel irritant dat ze je daarover totaal niet informeren. Ik wil namelijk graag zelf bepalen hoe ik het modem instel.
Afijn, weer zo'n raadselachtige vraag, kan het niet helpen Smile


Ik zat ook aan ziggo zelf te denken, die ip flood detection zorgt namelijk voor een vertraging van het internet.
Andere mogelijkheid is een onbeveiligd draadloos netwerk, waar een vreemde op inlogt en je settings verandert.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
IP flood is door Ziggo uitgeschakeld in een kleine update.
Gaf te veel narigheid bij portforwarden enz.
Als je het modem dus van spanning haalt, zoals ik elke nacht
met een tijdschakelaar, is IP flood uit, Probeer maar eens Wink
 
Nicholas
@kobus: ok, ik vermoedde al zoiets. Jammer dat je bij ziggo nergens een specifieke pagina hebt waarop je dit soort zaken kan terug vinden. Misschien zal het de meeste mensen een zorg zijn maar de wat meer gevorderde gebruiker is toch wel in dit soort zaken geinteresserd lijkt me.

@zippo: Onbeveiligd draadloos netwerk is bij mij zeker niet het geval. Zou wel grappig zijn trouwens: vragen stellen over IP-flood detection en firewallinstellingen en dan vervolgens draadloos alles open laten staan. Pfft
Gewijzigd door Nicholas op 26-02-2012 21:39
 
kobus1960
Daar zit wat in, echter de ISP's zijn er niet happig op om dergelijke
info met ons te delen. Zowel gedane als te verwachten updates worden
geruisloos uitgevoerd. Dit voorkomt gedoe en lastige vragen.
Geldt niet alleen voor Ziggo dus, alle ISP's doen het. Wij "freaks" zien
en merken de verschillen wel. Als is het als door de nieuwsgierigheid Wink
 
Nicholas
Nou moet ik zeggen dat ze bij mijn vorige ISP (xs4all) je toch wel erg goed op de hoogte hielden van firmware updates. Ook de 1e lijns techneuten van de helpdesk zijn daar goed bij de tijd. Maar goed, je mot er ook fix voor betalen. En gezegd moet ook zijn dat het daar om ADSL modems ging, andere techniek dan die DOCSIS. Het fijne vond ik wel dat je als gebruiker zelf je firmware-updates kon installeren. En als de boel goed draaide dan installeerde ik gewoon geen updates (of het moest een security issue zijn.)
 
briolet
Bij zoeken op "IP flood detection" kwam ik zowel dit bericht weer tegen, als een Ubee_DDW3611_Wireless_Config_and_Troubleshooting_Guide. Het gaat over een andere Ubee router, maar bij één firma is er ook veel gelijk natuurlijk.

Hierin vond ik over deze optie:

Quote

Enable this feature to have the firewall to detect IP flood attacks. Can result in slow web responsiveness due to high packet loss (as much as 90%) due to dropped packets as part of the protection algorithm.

Het is dus een optie die onder omstandigheden je internet verbinding heel traag kan maken. Zal de reden zijn dat Ziggo hem nu standaard uit zet.
 
Nicholas
@Briolet: O.k. Dat is dan weer duidelijk. Die handleiding is trouwens best een duidelijke.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
Vond ik ook, een goede aanvulling op de Ubee EVW3200 manual. Deze gaat lang zo goed niet in op de opties van het modem, maar daarvoor in de plaats veel meer diepgaande tips om problemen op te lossen. En veel van die tips gelden ook voor de ziggo modems.

Een tip is b.v.

Quote

IMPORTANT: Some Ethernet cables may be labeled Category 5e, but only have 4 wires (2 pairs). These cables will only negotiate 100Mbps maximum. True Cat5e and Cat6 cables have 8 wires (4 pairs), which are required to support 1000Mbps (Gigabit Ethernet).

En dat Cat 5 vrs. Cat 5e is ook bij de aankoop verwarrend. Ik heb hier overal Cat 5e op de kabel staan, maar op de verpakking stond steeds Cat5. En als ik hier bij de bouwmarkten in de schappen kijk, is het ook daar zo. Op de etiketten staat steeds Cat5 maar als je door de verpakking heen op de kabel zelf kijkt staat daar Cat5e.
Vorige week heb ik zo'n rol bij de Gamma gekocht. Op de kabel zelf stond Cat5e en geschikt voor 1 gigabit.
Bij het aanleggen merkte ik dat de binnen kabels een veel tragere twist hadden dan al mijn andere Cat 5e kabels. Was meer de trage twist die ik van mijn isdn netwerk ken (Cat 5 bekabeld).

Ik dus op de wiki zoeken en daar vond ik inderdaad een mooie tabel met noodzakelijke twist per kleur. Elke kleur heeft blijkbaar zijn eigen twist zodat ze over een lange lengte nooit draden langdurig naast elkaar liggen. Begon ik dus te twijfelen over mijn kabel. (Niet echt omdat ik er toch alleen maar 100Mbit apparaten mee wilde aansluiten).

Keek ik ook even op het 'talk' gedeelte van de wiki. Vond ik een opmerking dat die twist tabel uit de wiki moest omdat dat geen onderdeel van de specificatie is. Alleen de elektrische eigenschappen zijn gedefinieerd. Elke fabrikant gebruikt zijn eigen combinatie van twist, draaddikte en legering om aan die specificaties te voldoen.
Dus, geloof ook de wiki niet 100% en kijk vaker op de talk paginas voor aanvullende info.Think
 
Nicholas
Is wel eens goed om de aandacht te vestigen op kwalitatieve kabels. En zeker als Cat5e dan blijkbaar soms ook weer niet geschikt is voor Gigabit Ethernet. Ik denk dat veel consumenten zich niet realiseren hoe belangrijk de kwaliteit van zo'n "draadje" eigenlijk is. Zeker met de hoge snelheden van tegenwoordig.

Toen ik destijds een kabel moest leggen heb ik ook bij de bouwmarkt staan staren naar allerlei kabels met flitsende kwaliteitskeurmerken, etc. Ik had de mazzel dat ik gewoon een lange Cat6 kabel met gegoten stekkers kon trekken (tussen de verdiepingen) en dus hoefde ik niet aan de slag met een UTP tang.

Voor de COAX heb ik ook nog een tijd zitten turen naar verschillende kwaliteiten en F-connectors. Stond allemaal niet duidelijk op de verpakking. Ik heb met de schuifmaat nog de dikte van die kabel moeten meten.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ip flood detection wordt uitgeschakeld ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
extra horizon box wordt niet herkent Algemeen : 3 23-12-2016
Horizon extra mediabox wordt maar niet geactiveerd Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 31-10-2015
Email wordt van server verwijderd Algemeen : 6 05-06-2015
UPC mag Ziggo overnemen als Film1 wordt verkocht Ziggo nieuws : 8 07-09-2014
Advertentie