obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem en Airport Express WDS
Nicholas
Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar. Een Repeater gebruik je inderdaad om een draadloos signaal te versterken/door te lussen. Voor zover ik weet kun je niet 2 ubee's achter elkaar hangen met een repeater functie.

Maar in jouw geval is dat toch helemaal niet nodig? Je sluit die airport gewoon met een UTP kabel aan aan je modem en je configureert hem dan niet als repeater maar als access point. Draadloze gedeelte van de ubee kun je dan ook gewoon uitzetten. Die heb je dan niet meer nodig. Dit alles ervanuitgaande dat het draadloze bereik van de AE beter is dan die van de ubee natuurlijk. Maar die kans is wel groot.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MrJvG
Ik wil geen kabels gaan trekken. Als het mogelijk is wil ik alles draadloos gaan doen (het gaat hier om een studentenhuis en ik beslis hier niet alleen over namelijk).

Kan ik de 2de Ubee router dan niet in een bridge mode zetten? Dat de 2de Ubee dus alleen maar een wifi signaal doorgeeft van de Ubee 1?
 
kobus1960
Volgens mij niet, maar hier (klik) de uitgebreide handleiding.
 
Nicholas
Ja, da's een leuke vraag. Wireless bridging dus met 2 ubees. Persoonlijk denk ik dat het vragen om problemen is (er zijn al problemen genoeg met het bereik van die ubees.) Maar wie weet..
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MrJvG
Daar vind ik niet echt het antwoord in.
Ik had de handleiding ook al doorgelezen.

Tja ik heb echt al wat uurtjes rond gezocht online. Denk dat een kabeltje trekken toch de enige mogelijkheid is, maar goed, wie weet??
 
kobus1960
Trek 1 kabel naar een centraal punt in het huis en plaats daar de AAE.
Het is even werk, maar je hebt controle over je netwerk en het werkt.
 
MrJvG
Oke, nu heb ik nog een 3de optie;

Ik heb nog een Linksys router liggen. Kan ik deze niet gebruiken om het wifi uit te breiden? Dan ook het liefst draadloos. Of loop ik dan tegen dezelfde problemen aan als met de Airport Express?
 
kobus1960
Als daar een range extender in zit wel ja. welk type?
Misschien dat dan iemand je verder kan helpen hier!
 
MrJvG
Het is een WRT54G. Ik kom ook al sites tegen waar je aangepaste firmwares op de router kunt installeren zodat deze als bridge figureert.
 
Nicholas
vond een artikel wat ook wel interresant kan zijn in jouw situatie. Voor de rest zelf geen ervaring met WDS functie van Ubee / linksys. Die site met die speciale firmwares voor de linksys heb ik ook gezien.

http://www.tomsguide.com/us/how-to-wd...253-4.html
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem en Airport Express WDS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie