obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw Ziggo Wifi-Modem
Black Tiger

Quote

Ik werk nu met een Netgear router en moet zeggen alles draait geweldig.

Als die ook draadloos is, kun je ook de wifi an het Ziggo modem (ongeacht of dat Ubee of Cisco is) uit laten zetten door het wifi-modem van Ziggo in modem-only mode te laten zetten door de helpdesk.
Dan krijgt je Netgear weer het externe ip en werkt ie gewoon als voorheen, hoef je ook niets te wijzigen.
Greetings, Black Tiger
 
Justin23
Er wordt geadviseerd een Cat6 kabel te gebruiken. Wordt deze erbij geleverd of moet ik deze los kopen?
 
Black Tiger
Cat6 is voor als je gigabit netwerk gaat gebruiken. Je kunt ook gewoon Cat5e gebruiken dat moet je zelf weten. Er zit een cat5e bij geleverd.
Cat6 moet je zelf kopen als je dat wilt hebben.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Ik heb voor de zekerheid wel een Cat6 kabel gekocht omdat er nogal wat omringende stroom- en antennekabels lagen. Is overigens een stuk dikker (betere afscherming) dan die bijgeleverde cat5 kabel. Maar in hoeverre het echt noodzakelijk is. Geen idee.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Er wordt idd CAT5E, (geen CAT5) bijgeleverd, dat gaat prima.
Dik zat, goed afgeschermd, prima kabel, 15 meter uit m'n hoofd.
 
Zippo
Onderwerp verplaatst naar een meer passende categorie.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Justin23
Gisteren Modem ontvangen en gisteravond aangesloten.
Alles werkt perfect alleen het toekennen van static IP adressen was effe zoeken.
Hoe kan ik het beste kiezen welk draadloos kanaal ik moet gebruiken i.v.m overige netwerken in de buurt.
 
Monteur_kees
Je kan gratis het programma inssider downloaden
daar kan je in kijken welke andere wifi netwerken er zijn
en op welk kanaal ze benutten
gr, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Justin23
Ik kan maar tot en met Kanaal 9 instellen terwijl daarboven net de vrije kanalen liggen.
 
kobus1960
Kanaal 1 of 2 niet vrij? Hoe lager hoe beter.
Helemaal vrij gaat niet lukken, als het maar een beetje rustig is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw Ziggo Wifi-Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
Advertentie