obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
Download limiet
Nicholas
Ik moet het allemaal nog maar zien met dat glasvezel. Ik vind het goed dat het er komt omdat je dan wat gezonde concurrentie krijgt. Bij ons zijn ze ook erg bezig om bewoners ervan te overtuigen dat je glasvezel nodig hebt. Heb zeker al zes van die gladde jongens aan de deur gehad.

Haha, een ervan beweerde dat als we nu mijn internetverbinding zouden testen ik niet boven de 50mbit/s zou komen. Grin Ik heb hem toen uitgenodigd om even naar binnen te gaan en de test even te doen maar dat deed hij toch maar niet.. ROFL
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Bij mijn werkgever worden op dit moment snelheden tot 2Gb getest.
Daar is men tevreden over. (intern binnen dat bedrijf, landelijk)
 
MaXMhZ
Ze timmeren aardig aan de weg met dat glasvezel.

Ik heb me onlangs ook ingeschreven voor een (gratis) aanleg tot in de woning via Cogas (Oldenzaal).

We zien wel wat het wordt. Het zal altijd sneller zijn dan mijn ADSL lijntje.

Of ik internet via glasvezel neem zal sterk afhangen van de prijs/kwaliteit verhouding en de maximale upload snelheid.

Voorlopig zit ik goed bij Anno.nu 20Mb/1Mb (inwerkelijkheid haal ik 18Mb/2,1 Mb ) voor 19 euri/maand.

Ziggo 120Mb/10Mb was mij gewoon veel te duur, en hoe vaak heb je iets aan die hoge download; vrijwel nooit.

Nu gebruik ik zelf torrents en geen nieuwsservers, maar goed.
Gewijzigd door MaXMhZ op 16-05-2012 00:59
 
kobus1960
Die overweging is idd persoonlijk. Nu eenmaal gewend aan 120Mb loopt
alles perfect. Mijn eega is vanwege haar werktijden veel aan het streamen.
Ook HD. Ik maak veel gebruik van nieuwsgroepen, soort verslaving nu het
nog kan. Helpless. Hiervoor had ik Tele2 fiber (werkelijke snelheid 35/5).
Daar liep dat toch veel minder stabiel. Wat wij willen (en dat hebben we nu),
is een stabiele snelheid op welk tijdstip dan ook, ook primetime.

Als ik de ontwikkelingen zie bij zakelijke abbo's, dan ziet het er voor de
consument op termijn ook beter uit, ook qua prijs, men (isp's) gaat elkaar
de tent uitvechten (dank zijn Neelie Kroes). Prima ontwikkeling.

Dowloadspeed
Gewijzigd door kobus1960 op 16-05-2012 01:36
 
Puma

Quote

MaXMhZ schreef:
Ik heb me onlangs ook ingeschreven voor een (gratis) aanleg tot in de woning via Cogas (Oldenzaal).

Of ik internet via glasvezel neem zal sterk afhangen van de prijs/kwaliteit verhouding en de maximale upload snelheid.



www.caiwayglasvezel.nl

Dat is de provider waarmee Cogas is zee gaat. Deze provider (van de Rabo groep) biedt asymmetrische verbindingen aan via glasvezel.
Met andere woorden: geen haar beter of anders dan de kabel. Hun prijzen liegen er ook niet om. Ik dacht 70 euro voor 30/3 + TV en tel.

Eerst maar zorgen dat ze überhaupt gaan leggen en dat werkend krijgen. Zie die bende in Markelo.......
 
MaXMhZ
Niet helemaal compleet.

Cogas legt een open systeem aan en kent meerdere aanbieders van services.

Bij voorbeeld in Markelo ook Concepts ISP met 50M/50M internet, TV en telefoon voor 44,95 / maand
 
Puma
Was het maar zo. Ik juich het alleen maar toe. Helaas is Concepts alleen actief op het Reggefiber netwerk.
Zie de grote logo onderaan de pagina waarnaar jij toe verwijst.

En aangezien de mensen daar "massaal" Cogas hebben gekozen, zitten ze straks met gebakken peren. Dat netwerk van Reggefiber is net zo open als dat van Cogas.
 
MaXMhZ
OEI! Dat had ik gemist.

Dan wordt het afwachten wat Cogas straks biedt denk ik. Die hebben zover ik weet de alleenheerschappij in Oldenzaal.
Waarschijnlijk een akkoordje met de plaatselijke oerdomme politiek.

Zou jammer zijn, ca. 30 euro voor 30M symmetrisch alleen internet leek mij wel wat.
 
briolet

Quote

Nicholas schreef:Ik moet het allemaal nog maar zien met dat glasvezel. Ik vind het goed dat het er komt omdat je dan wat gezonde concurrentie krijgt. Bij ons zijn ze ook erg bezig om bewoners ervan te overtuigen dat je glasvezel nodig hebt. Heb zeker al zes van die gladde jongens aan de deur gehad.

Hier waren ze een half jaar geleden met allerlei onzinnige argumenten. Hun belangrijkste argument was dat het straks met de snelheid van het licht gaat. ????

De rook-signalen van de indianen gingen ook met de snelheid van het licht, maar lichtsnelheid alleen garandeert geen grote overdracht snelheid. En ook bij koper alleen kom je al dicht bij de lichtsnelheid. Dus heb ik er weinig vertrouwen in als men het meest zinloze argument steeds naar voren schuift. Think
 
MaXMhZ
De signaalsnelheid via koper is ca. 10% van de lichtsnelheid, ofwel 30000 km/s
Vrijwel alleen van belang als je met iemand uit de VS zit te gamen.
Die snelheid is niet eens zo interessant. De meeste vertraging ontstaat in verdeel-stations en als je pech hebt up/downlink stations naar satellieten.



Ping of andere wilde verhalen van verkopers zijn voor mij niet erg interessant.

fatsoenlijke internet snelheid voor een lage prijs, die eventueel de kabelaars ook noodzaakt voor betere prijs te leveren, daar gaat het om. Een symmetrische verbinding is ook een argument. 30Mb is zat en genoeg voor mij.


Het zal nog wel jaren duren voor we iets merken.
Gewijzigd door MaXMhZ op 20-05-2012 23:21
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download limiet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Download snelheid probleem Snelheid : 3 13-05-2015
Ziggo test veel hogere up- en download snelheid. Ziggo nieuws : 5 15-01-2015
Wel download geen upload Storing : 3 29-10-2014
download limiet. Nieuwsgroepen : 2 25-08-2014
7 Mbit download, 15 Mbit upload ?!? Snelheid : 9 28-02-2014
Advertentie