obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVB3200 reboot bij static lease invoer
noek1111
Hier hetzelfde probleem. Ubee modem met 4 statische ip reserveringen. Bij het toevoegen van een vijfde reservering en na het klikken op 'apply', herstart het modem. Ik heb contact opgenomen met ziggo (1200) en ziggo+ (65 cent/min). De enige 'oplossing' die hier gegeven werd: 10 min stekker uittrekken en opnieuw proberen.... Er wordt nu een monteur langsgestuurd ik zal hier posten wat de uitkomst daarvan is.

Owja, factory reset haalde niks uit, ook het wisselen van LAN ip-adres space 192.168.178.x <--> 192.168.1.x of 192.168.0.x is geen oplossing.
 
steven079

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Dit probleem komt mij niet bekend voor. Ik ga navraag doen, zodra ik meer weet laat ik het weten.


Zoals we gewent zijn van ziggo................NOG STEEDS GEEN OPLOSSING.

Bellen heeft weinig zin of het is te druk of het duurt te lang en als je iemand aan de lijn krijg kunnen ze je toch niet verder helpen.......ZUCHT........oplossing: accepteren zoals het is of weg gaan.
 
briolet

Quote

Zoals we gewent zijn van ziggo................NOG STEEDS GEEN OPLOSSING.

Ik denk wel dat ze direct reageren. Zie het berichtje boven jou. Ze sturen direct een monteur. En er is geen vervolg melding dat het nog steeds niet werkt. Dus zal het goed opgelost zijn. Het is gewoon vertekenend dat problemen aangekaart worden, maar de minderheid neemt de moeite om te melden hoe iets opgelost is.

Ik gebruik veel static lease. Meer nog dan ik in de Ubee kan invoeren, dus doe ik dat in mijn tweere router. Alle tien velden zijn bij mij echter nog steeds in de Ubee ingevuld en kan ze probleemloos allen aan en uitvinken.
Ik denk meer dat bovenstaande melders toch iets conflicterend ingevuld hebben, zoals twee keer hetzelfde mac of IP adres. Of een reservering buiten de range? Of eenIP die al bezet was? Geen idee eigenlijk wat, omdat ook niemand verteld hoe zij het opgelost hebben.
 
noek1111

Quote

noek1111 schreef:

Hier hetzelfde probleem. Ubee modem met 4 statische ip reserveringen. Bij het toevoegen van een vijfde reservering en na het klikken op 'apply', herstart het modem. Ik heb contact opgenomen met ziggo (1200) en ziggo+ (65 cent/min). De enige 'oplossing' die hier gegeven werd: 10 min stekker uittrekken en opnieuw proberen.... Er wordt nu een monteur langsgestuurd ik zal hier posten wat de uitkomst daarvan is.

Owja, factory reset haalde niks uit, ook het wisselen van LAN ip-adres space 192.168.178.x <--> 192.168.1.x of 192.168.0.x is geen oplossing.


De monteur heb ik afgebeld omdat:
- een aankomsttijd 'ergens' tussen 9 en 17 werkelijk niet meer van deze tijd is..).
- Technische kennis van Ziggo+ ver onder de maat is, en de kosten voor het bellen exorbitant hoog zijn (na lang hellen werd dit uiteindelijk vergoed door Ziggo, omdat het beduidend niet mijn probleem is)
- Ik 15+ werkjaren ervaring in de IT heb en wel degelijk weet wat op te lossen is door een monteur, of dat iets dat zo diep in de firmware van een (door Ziggo dichtgetimmerd) apparaat zit, dat alleen een nieuw modem, of nieuwe firmware het probleem kan oplossen. Hetgeen hier het geval is..

Ik verwijs toch maar even naar het technische forum van Telfort. Daar zitten gekwalificeerde jongens bijelkaar die actief reageren op vragen van mensen in een forum. Zo was er een probleem met het verkrijgen van een ip-adres voor bepaalde mobiele telefoons (via WIFI). Dit werd binnen een maand opgelost met een speciaal geschreven firmware door Telfort voor het Zyxel modem/router. Zo kan het dus ook.

Lang verhaal kort maken:

Ik heb een tp-link tl-wr1043nd (34 euro, wehkamp) gekocht, het Ubee router + WiFi-gedeelte vakkundig de nek omgedraaid en zit nu lachend deze reply te typen. Alle problemen zijn voor mij op deze manier opgelost + ik heb alle vrijheid die ik VERWACHT in te kunnen en mogen stellen op een router, ipv dat Ziggo mij beperkingen oplegt...belachelijk gewoon. Geef dan GEEN modem en korting op de afrekening ipv een gedrocht van een Ubee,...
 
ibrouwer
Ik heb exact hetzelfde probleem. Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft. Ik heb er namelijk een static adres in staan dat er nu niet meer uit wil !
 
Der Rudi
Helaas ook bij mij nog geen oplossing. Modem blijft zichzelf resetten bij een static lease invoer. Nieuwe software van nov 2012 heeft niet geholpen dus.

Ik stuur nog een rappel aan Jelle van het Ziggo team en laat het hier weten als ik reaktie terug heb.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVB3200 reboot bij static lease invoer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Static lease Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 04-07-2016
Advertentie