obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo hotspots.
Zippo
Dat houd het risico in dat je op een ip blacklist komt of erger.
Aan de andere kant kun je in het geval dat met jouw publieke ip adres iets fouts is gedaan, je eigen handen in onschuld wassen als je zelf iets fout doet doordat je publieke ip ook door anderen is te gebruiken.

Mijn voorkeur gaat echter uit naar een apart ip adres voor gast wifi verbindingen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BMP
Duidelijk,

bij een Mac Donalds verbinding moet je de voorwaarden accepteren, daar is dat wel ingedekt Think met dit hotspotverhaal zal het ook wel goed zitten juridisch gezien.
Gewijzigd door BMP op 08-07-2012 17:50
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Zippo
Nooit gebruik gemaakt van een Mc Donalds Wifi hotspot. Maar alleen het accepteren van de voorwaarden sluit geen misbruik uit.

Pas als je volledige identiteit bekend is gaan mensen pas op hun tellen passen.

Het lijkt me niet dat Mc Donalds checkt of je daadwerkelijk bent wie je zegt te zijn, nog waarschijnlijker vragen ze er niet eens naar. Alleen maar een vage uitsluitsel van hun eigen aansprakelijkheid.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BMP
Klopt

Overal heb je tegenwoordig Wifi bij de banken, de Mac , trein, bus, cafés stations enz enz zelfs de veerdienst naar de eilanden, een heleboel open hotspots ook sommigen waar je zo op kan zonder voorwaarden te accepteren.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:
Ja dat zou je graag willen denken, maar is alleen het geval als je het modem in modem-only mode hebt laten zetten, je kunt het namelijk zelf niet uitzetten, lijkt wel zo, maar is niet zo.
Kijk maar eens naar je ssid, als dat uit staat en je gaat zoeken met een laptop naar draadloze verbindingen, zul je nog steeds die ssid zien.

Lijkt me sterk. In elk geval zit er een ledje op het modem dat aangeeft of de wifi aan staat. zelf heb ik geen 'modem-only' optie aangevraagd omdat ik liever zelf controle houd. Ik heb gewoon de wifi in het menu uitgezet en dan is hij er echt niet meer.

Trouwens die ssid zie je normaal ook niet als hij actief is bij mij, omdat ik voor al mijn wifi modems altijd een gesloten netwerk aanmaak. Gesloten netwerken komen ze niet in de lijst met zichtbare wifi netwerken en blijven zo duidelijk privé. Normale telefoons zien hem dan niet en je moet specifiek de ssid van het netwerk in je telefoon intypen om er in te komen. En als je hem onthoud kun je er dan later net zo makkelijk in als de zichtbare netwerken. Met speciale programma's kun je deze netwerk ssid overigens wel zichtbaar maken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 12 2012 09:58:09:
Op de een of andere manier heb ik er altijd overheen gekeken dat je op twee plaatsen in de settings je netwerk kunt uitschakelen bij de Ubee EVW 3200.

- Op pagina "Radio" disable je je netwerk. Dan gaat ook het WLAN lampje uit.

- Op pagina "Primary Network" schakel je je "primary netwerk" uit. Het WLAN lampje blijft dan aan.

Omdat je als gebruiker helemaal geen secundair netwerk kunt instellen, komen deze (dubbele) settings een beetje vreemd over. Ik kan me zelfs voorstellen dat mensen deze tweede optie uitzetten en dan denken dat de WLAN uit is. Gebeurde mij in elk geval bijna.

Maar in het geval van de hotspots wordt deze dubbele instelling plots veel betekenisvoller. Bij de eerste instelling is alles uit, ook hotspots. Bij de tweede instelling gaat je eigen netwerk uit de lucht maar blijven die hotspots wel aktief.

Alleen in de manual geen enkele vermelding dat er iets anders bestaat dan "Primary networks". Behalve dan dat de naam doet vermoeden dat er meer moet zijn.Wink
Gewijzigd door briolet op 12-10-2012 09:58
 
kobus1960
Ik heb het "ding" ook weer even in gebruik, wat testen met smartphones
buiten m'n eigen netwerk om. Cool Klopt Briolet, is overigens al vanaf de
eerste uitlevering van het "ding". Cry
 
Black Tiger

Quote

Lijkt me sterk. In elk geval zit er een ledje op het modem dat aangeeft of de wifi aan staat. zelf heb ik geen 'modem-only' optie aangevraagd omdat ik liever zelf controle houd. Ik heb gewoon de wifi in het menu uitgezet en dan is hij er echt niet meer.

Lijkt me sterk? Dat dacht ik vroeger ook ja.
Maarreh... misschien nog eens lezen dan. Ik heb het getest hoor, en het is niet zo dat ik een gebrek aan kennis van modems of routers zou hebben.Wink
Hij blijft wel degelijk aan staan, in elk geval zeker bij de Cisco. Ongeacht waar ik het overal uit zet om de config
De SSID naam kan ik wijzigen maar dat is het dan ook. In de Cisco geen "Radio" of Primary network pagina.
Het "wireless link" lampje blijft ook gewoon fijn branden hier en op alle andere Cisco 3925 die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
Bij een originele Cisco 3925 kun je dat wel uitzetten, maar niet bij die met de Ziggo firmware. Ik stond er een aantal maanden zelf ook van te kijken, net als jij nu.Smile

Het lijkt mij eerder sterk dat het bij jouw EVW3200 dan niet zichtbaar zou zijn, temeer daar het bij de andere EVW3200 bezitters alhier ook het geval is.
Als het bij jou niet is, heb jij er op een of andere manier misschien nog oudere firmware in zitten of zoiets.
Je zou wat dat betreft misschien eens kunnen vergelijken met de andere EVW3200 mensen alhier waar het verschil dan in zit.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960

Quote

- Op pagina "Radio" disable je je netwerk. Dan gaat ook het WLAN lampje uit.

- Op pagina "Primary Network" schakel je je "primary netwerk" uit. Het WLAN lampje blijft dan aan.


Testing 1,2,3,4, Testing. Even voor de zekerheid gekeken.
Klopt. Bye-happy
 
Black Tiger
Nou dan kan het dus in tegenstelling tot eerdere berichten hier bij de EVW3200 dus wel. Ik ging er van uit dat jullie wel alle opties geprobeerd hadden....
Da's vervelend, want bij de Cisco krijg je het dus helaas niet uit.Angry
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Zoals ik al zei, dat "ding" hangt hier even om wat te testen.
Ik kreeg Ziggo TV niet aan de gang op m'n Iphone, dacht dat het
misschien kwam doordat ik een TP link achter de EVM heb hangen
met een totaal andere range. Heeft er niets mee te maken, Iphone
hersteld via Itunes en het werkt weer.

Maarrrr, om een lang verhaal kort te houden, wat Briolet zegt klopt.
Dat "ding" gaat zo weer de doos in. EVM rules.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo hotspots.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie