obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
extra router TP Link aansluiten
Puma
De draadloze instellingen staan verder los van de router gedeelte. Dus of de DHCP aan of uit staan moet weinig uitmaken.

Concept is namelijk simpel. De router deelt geen adressen uit en routeert geen verkeer, maar sluist alles bedraad en draadloos door naar een apparaat met ermee verbonden is.

Een switch met draadloze functie wordt het in feite.
 
Black Tiger

Quote

De draadloze instellingen staan verder los van de router gedeelte. Dus of de DHCP aan of uit staan moet weinig uitmaken.

Dat is niet helemala juist, want dat maakt mijns inziens veel uit. Daarnaast is DHCP geen onderdeel van het wifi deel.
De draadloze instellingen op zich staan inderdaad los van het routerdeel, maar de dhcp server draait op het LAN deel en daar is wifi wel onderdeel van omdat het gebruik moet maken van dezelfde routing.

Als op router 2 de dhcp aan staat, zal draadloze apparatuur die verbinding maakt met die router, net als de LAN apparatuur ook een ip krijgen van die dhcp server.

Dus wil je de router als switch gebruiken en wil je geen dhcp conflicten krijgen
met de dhcp server van router 1, dan zul je hem op router 2 uit moeten zetten.
Greetings, Black Tiger
 
Puma
Daarmee geef ik aan dat WIFI apart te regelen is. Of ik nou de DHCP van mijn 655 aan of uit heb. Ik kan altijd de WIFI wel bedienen. Dus zijn wifi (zichtbaarheid) is niet afhankelijk van de DHCP.
Dat na het verbinden geen adres uitgegeven wordt kan kloppen. Want dan moet de kabel nog in 1 van de LAN gestoken worden zodat de Ubee alsnog een adres kan uitdelen.

Wat we hier ook willen bereiken:

Ubee deelt de adressen en de D-Link doet niet anders dan doorzetten.

Je kunt ook overwegen om een repeater in te zetten. Maar mijn ervaring is dat het merkbaar trager wordt na de repeater. Snelheid halveert sowieso en je ping stijgt aanzienlijk.
 
Black Tiger

Quote

Ik kan altijd de WIFI wel bedienen. Dus zijn wifi (zichtbaarheid) is niet afhankelijk van de DHCP.

Oh bedoelde je dat op die manier, dat was me niet helemaal duidelijk. Dat is inderdaad correct.

Wat jullie willen bereiken moet in principe geen probleem zijn.
Overigens heb ik het hier staan zoals in de link naar Ziggo, dus de Cisco in routermode en dan de tweede router een statisch ip op de wan en de DMZ van de Cisco verwijst dan naar dat ip.

Ik denk echter ook dat het sneller werkt om de D-link als switch te laten werken.
Greetings, Black Tiger
 
jernst
Ik heb inmiddels een ander modem: NetgearWNDR3700. Die doet het in ieder geval wel.
Nu had ik hem aangesloten met alleen DHCP uit,LAN naar LAN dat gaat prima.
Nu wil ik hem toch in het netwerk opnemen.
Ik vul dus bij basisinstellingen het vaste IP: 192.168.178.150 in (buiten DHCPvan UBEE)
subnet: 255.255.255.0
IP gateway: 192.168.178.1 (UBEE)
DNS: 192.168.178.1
Vervolgens bij LAN instellen IP: 192.168.178.150
IP subnetmask: 255.255.255.0
Als ik nu 0psla geeft hij: het IP adres levert een conflict met het WAN IP subnet op. Voer een ander IP adres in.
Dit snap ik niet. Wat doe ik fout?
DHCP staat uit.
Gewijzigd door jernst op 14-09-2012 17:21
 
Black Tiger

Quote

Als ik nu 0psla geeft hij: het IP adres levert een conflict met het WAN IP subnet op. Voer een ander IP adres in.

Dan ligt aan je WAN ip van de router wat je ingesteld hebt. De basis instellingen (WAN) heb je daar fout. Feitelij moet je daar niets doen of een compleet andere range nemen.
Vul bij WAN ip in bijv. 10.0.0.1 met subnetmasterk 255.0.0.0 en gateweay 127.0.0.1 dan heb je daar geen last meer van.

Bij LAN instellingen ip kun je dan de ip instellingen maken want daar heb je die ook nodig, niet bij de basis instellingen.
Greetings, Black Tiger
 
jernst
Ik heb nu wat anders gedaan:
Het IP adres op dynamisch laten staan.
Toen het IP van LAN aangepast naar 192.168.178.150. opgeslagen. DHCP uit
Vervolgens de router aan mijn netwerk gehangen, ingelogd en toen IP adres op statisch gezet buiten DHCP.
Is dit de juiste volgorde? Ik krijg nu in ieder geval geen conflict melding meer en mijn laptop verbind nog steeds met de netgear.
De slotvraag: Kan ik nu mijn switch (waar nu alles op staat, ertussenuit halen en mijn NAS (vast IP) en printer(vast IP) en computer (DHCP) aasluiten op de overige poorten van de netgear?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 14 2012 18:26:30:
Daar ben ik weer.
Alles nu via de poorten van de netgear, dat werkt.
Als ik echter inlog op de netgear, lukt dat niet: 192.168.178.150.
Als ik inlog op de UBEE zie ik de Netgear echter wel staan bij gebruikers onder static IP: 192.168.178.150.
Nu ben ik het effe kwijt?
Gewijzigd door jernst op 14-09-2012 18:26
 
Black Tiger
Het maakt niet uit of je het WAN (internet ip c.q. basis instelling) op statisch of dynamisch zet. Het enige voordeel van statisch is dat de router dan niet op de WAN poort naar een ip blijft vragen.
De foutmelding werd zoals ik al aangaf, veroorzaakt door je basis instellingen waar ook een 192.168.178.150 was ingesteld. Als dat er nog steeds staat, blijf je een probleem houden.

Als alles goed werkt kun je de switch er tussenuit halen als je denkt dat je voldoende LAN poorten hebt. Maar in de basis instellingen kun je het best een totaal andere range of ander netwerk nemen dan in je LAN ip instellinge.

Quote

Als ik echter inlog op de netgear, lukt dat niet: 192.168.178.150.

Probeer je dan wel in te loggen vanaf een apparaat wat aan de Netgear is gekoppeld?
Zoja, dan staat er nog iets fout in de andere instellingen waar ik over schreef.

Anders moet je even iets duidelijker zijn waar het apparaat op gekoppeld is en of je de Netgear wel pingen kunt etc.
Greetings, Black Tiger
 
jernst
Pingen?
Gewijzigd door Black Tiger op 14-09-2012 19:25
 
Black Tiger
A.u.b. geen complete berichten quoten, zeker niet als je antwoord er meteen onder staat, dat staat zo slordig.Smile

Pingen ja.
Command prompt openen op je pc en dan dit invoeren en enter meppen:

ping 192.168.178.150

Kan trouwens zijn dat dit niet meteen werkt in windows Vista en windows 7. Dan moet je wat basic netwerk tools installeren.
Zou je even op Google moeten kijken voor pingen en windows 7.
Weet ik eerlijk gezegd niet meer uit mijn hoofd.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'extra router TP Link aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Advertentie