obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
UBE3200 EVW3220 Wfi probleem
Noordwijkerhout
Reeds gedaan. Kanalen 1, 6 en 11 zijn goed bezet. maar het maakt niks uit welke kanaal ik gebruik, het probleem blijft. Heb zelf ook 3 en 7 geprobeerd en heb nu router weer terug op auto gezet.
 
Nicholas
In ieder geval komt morgen de monteur langs. Ben benieuwd wat de conclusie is. Laat het effe weten !
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
@: Kanalen 1, 6 en 11 zijn goed bezet.
Tja, dat zijn 3 niet overlappende kanalen die vaak aangeraden worden.

Ik had mijn wifi eerst ook op automatisch staan. Totdat ik merkte dat ik steevast 's avonds tussen 11 en 12 uur uitvallende verbindingen had. Op de een of andere manier was er in de buurt een storing die mijn wifi een andere kanaal liet zoeken. Dan was de verbinding een paar minuten weg. Sinds hij een vast kanaal heeft, is dat probleem niet meer terug gekomen.
 
Noordwijkerhout

Quote

briolet schreef:

@: Kanalen 1, 6 en 11 zijn goed bezet.
Tja, dat zijn 3 niet overlappende kanalen die vaak aangeraden worden.

Ik had mijn wifi eerst ook op automatisch staan. Totdat ik merkte dat ik steevast 's avonds tussen 11 en 12 uur uitvallende verbindingen had. Op de een of andere manier was er in de buurt een storing die mijn wifi een andere kanaal liet zoeken. Dan was de verbinding een paar minuten weg. Sinds hij een vast kanaal heeft, is dat probleem niet meer terug gekomen.


Ik begrijp jouw verhaal goed maar zoals ik reeds gepost heb maakt geheel niet uit welke kanaal ik kies. Probleem blift aanhouden op verschillende laptops en printer. Os in gebruik: - 2 x W7 1 x XP 1x Vista. Netwerk heeft perfect gefunctioneerd tot afgelopen donderdag toen dit ellende begon.

Begrijp niet waarom Wifi constant netwerk verliest en daarn niet meer in kan komen op het netwerk.

Router is gereset met knop aan de achterkant. Stroom is herhaadelijk van de modem afgehaald.

Wifi signaal is niet echt sterk. Al 2 meter van de kast geeft softwaar een duidleijk verlies in sterkte te zien.

Bedraaid lijkt alles goed te werken.

Helpless

Ik wacht de monteur af om te zien of hij iets kan vinden.
 
briolet
wifi is gewoon een ramp als het niet werkt. Zo'n 4 maand geleden begon mijn bijna nieuwe airport gek te doen. Het ene moment werkte hij wel, het volgende moment niet meer. Signaalsterke bleef hoog, maar als ik hem 'pingde' had ik een extreme hoeveel 'packet losses'. Uiteindelijk dat ding in de kelder op het netwerk aangesloten. Daar heb ik bijna geen wifi ontvangst van buiten, zodat ik stotende netwerken buiten kan houden. Maar nog steeds kon ik er geen stabiele verbinding mee opbouwen. (volgens mij was dat ding dus stuk). Ik hen toen de wifi van mijn Ubee geactiveerd (Blij dat ik hem niet dom heb laten schakelen).

Toen ik mijn airport een paar weken later toch weer probeerde deed hij het weer goed. Na een week heb ik nog één dag verbindings problemen gehad. Dat was al weer een paar maand geleden en sindsdien nog geen problemen gehad. En ik weet nog steeds niet waar het aan lag. Toch ergens een defect in het apparaat?
Ik heb wel het vermogen niet maximaal gezet voor het geval het ergens een oversturing was. Maar dit was een sterk signaal met veel verminkte data zonder duidelijke reden, en niet een zwak signaal zoals jij ervaart.
 
Noordwijkerhout
Prbleem is dat Ziggo niet altijd bereid is om te helpen met een oplossing zoeken.
Als de klant een probleem heeft met 1 PC / laptop kan het zijn dat de instelling niet goed zijn. In mijn geval heb ik 4 laptops en een printer die plotseling niet goed werken. Ik hoop dat de monteur morgen de modem vervangt. Als hewt probleem geholopen is weet ik definatief dat hewt aan de Ubee lag Smile

Verbinding is vandaag ook onstabiel. Ik werk nu bedraaid.

Morgen bericht ik verder.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 04 2012 13:37:13:
Update

Vanaf begin van gisterenavond heeft Noordwijkerhout en omgeving geen internet door een glaskabel breuk. Toch is de monteur vanochtend bij mij op bezoek geweest. Door de storing kon hij mijn modem niet omruilen maar we hebben wel een goed gesprek gehad over gebruik van wifi. Hij kwam met 2 nuttige tips.

1. Indien je de mogelijkheid hebt, sluit een 2e modem aan met een netwerkkabel. Creëer een 2e wifi netwerk op een verschillend kanaal dan de Ubee.

2. Kies voor een vast kanaal en niet voor auto.

Wat mij betreft de beste tip:

3. Kijk naar de wifi instellingen van de Ubee.
Zorg dat Bandwidth op 40 mhz staat
Sideband for Control Channel (40 Mhz only) stel je in op “Upper”
Nu heb je tot 13 kanalen waarvan je kunt kiezen.
Weinig modems hebben de keuze mogelijkheid van 13 / 14 kanalen dus kies het hoogste mogelijk kanaal.


Op kanaal 13 heb ik nu 3,5 uur verbinding met internet zonder problemen!

Ik hoop dat mijn wifi probleem nu is opgelost.
Smile

Bedankt voor jullie goed adviezen.
Gewijzigd door Noordwijkerhout op 04-10-2012 13:37
 
kobus1960
Oke dan, dank voor de feedback!! Clap

Quote

1. Indien je de mogelijkheid hebt, sluit een 2e modem aan met een netwerkkabel. Creëer een 2e wifi netwerk op een verschillend kanaal dan de Ubee.


Deze is wel heel leuk, men geeft gewoon toe dat de EVW niet geweldig is.
 
Ziggo-WebCare_Alex
Hallo Noordwijkerhout,

Goed om te lezen dat alle problemen voor nu zijn opgelost.
Ik zal er voor zorgen dat jou punt 3 hier wordt getest in een testomgeving. PC

Quote

Noordwijkerhout schreef:

Wat mij betreft de beste tip:

3.
Kijk naar de wifi instellingen van de Ubee.
Zorg dat Bandwidth op 40 mhz staat
Sideband for Control Channel (40 Mhz only) stel je in op “Upper”
Nu heb je tot 13 kanalen waarvan je kunt kiezen.
Weinig modems hebben de keuze mogelijkheid van 13 / 14 kanalen dus kies het hoogste mogelijk kanaal.


Op kanaal 13 heb ik nu 3,5 uur verbinding met internet zonder problemen!



Ziggo webteam Alex
Ziggo WebCare
 
Noordwijkerhout
@Alex
Blijft vreemd dat zo'n wifi probleem zo uit het niks opduikt.
Voorlopig ben ik blij dat ik mijn wifi een aantal uren zonder storing heb kunnen gebruiken. Ik ben momenteel tevreden maar wacht rustig af.
Yeah
Wat het testen betreft is het ook van belang dat niemand in mijn omgeving gebruik maakt van kanaal 13. Als deze oplossing veel gebruikt wordt dan komen alle gebruikers weer in het probleem!
 
briolet

Quote

Wat mij betreft de beste tip:

3. Kijk naar de wifi instellingen van de Ubee.
Zorg dat Bandwidth op 40 mhz staat
Sideband for Control Channel (40 Mhz only) stel je in op “Upper”
Nu heb je tot 13 kanalen waarvan je kunt kiezen.
Weinig modems hebben de keuze mogelijkheid van 13 / 14 kanalen dus kies het hoogste mogelijk kanaal.

Deze tip klopt niet, of heb je verkeerd opgeschreven. Als je sidebands gebruikt, dan wordt naast je ingestelde kanaal een tweede kanaal geopend die 4 kanalen van het ingestelde af ligt. Bij mijn Airport kiest hij zelf of dat tweede kanaal hoger of lager dan het ingestelde kanaal ligt. Bij de Ubee kun je expliciet instellen of hij er 4 boven of 4 onder ligt. Standaard staat hij zo dat het tweede kanaal er boven ligt, dus is 9 het hoogste wat je kunt instellen. Het extra kanaal komt dan op 13 te liggen. Bij jouw instelling nu kun je 1-4 niet kiezen omdat die nu voor de sidebands gereserveerd worden, maar wel 13.

Echter, als er meerde wifi punten in de omgeving actief zijn worden die sideband sowieso niet gebruikt om de ether niet nog verder te belasten. Dus het kiezen van 20MHz (geen sidebands) zou in jouw situatie volstaan. Op mijn Airport is het zelfs zo dat die sidebands nooit gebruikt worden op het 2.4MHz kanaal, ook al stel je dat in en is er geen enkel ander wifi punt in de buurt. (Staat natuurlijk niet in de manual, maar blijkt wel uit gepubliceerde tests). Er zijn ook wel tests gepubliceerd waar sidebands averechts werken als één van de twee kanalen gestoord wordt.
Zie ook hier onder de kopjes 'bandbreede' (iets over de helft van de pagina).

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat die 40MHz de default instelling van de Ubee is en daardoor de kanalen 10 t/m 13 door Ubee gebruikers zelden ingesteld worden. En bij drukke ether ook niet gebruikt worden vanwege het protocol. Dus effectief blijkt dat je er wel baat bij hebt, maar 20MHz instellen i.c.m. kanaal 13 had het volgens mij ook gedaan.
Gewijzigd door briolet op 04-10-2012 16:42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBE3200 EVW3220 Wfi probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk : 1 13-10-2016
Probleem met coax aarden? Algemeen : 4 09-08-2015
Download snelheid probleem Snelheid : 3 13-05-2015
Advertentie