obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Extra router achter modemrouter: DMZ of eigen DHCP?
rabhan
Ik heb een soortgelijk probleem/vraag. ik heb een ubee wifi router modem beneden en een linksys ea4500 op zolder. op het Ubee router heb ik de tv/hdr en dvd speler dmv een netgear homeplug aangesloten en ook een NAS aangesloten. Om meer stabiliteit in wifi te krijgen de linksys op zolder geplaatst. Alle wifi apparatuur aangesloten op de linksys en de ubee ingesteld volgens de router achter router handleiding van ziggo. kan u echter niet meer de nas zien op mijn computer. Ik vermoed dat ik ook de linksys nog op een statisch ip moet zette, maar graag jullie deskundig oordeel.
 
Black Tiger
Het beste kun je voor je eigen vragen een nieuw topic openen.
In jouw geval heb je een probleem omdat bij mijn weten de Ziggo handleiding de Linksys op de WAN poort laat aansluiten. Dan krijg je 2 netwerken en dat kan tot problemen leiden met o.a. delen.

Het beste kun je de tweede router als switch gebruiken.
In dat geval moet je het LAN ip van de Linksys in dezelfde range zetten als van de Ubee. Hiervoor moet je eerst het wan ip van de Linksys wijzigen naar bijv. 10.0.0.2 met subnetmastker 255.0.0.0 en gateway 10.0.0.1 dan blijft hij tenminste niet zoeken.
Dan dus LAN ip van de Linksys op 192.168.178.2 zetten. DHCP op de Linksys uitschakelen en de kabel die van de Ubee komt op een van de LAN poorten van je Linksys aansluiten i.p.v. op de WAN poort.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Lees de handleiding van de linksys ea4500 eerst maar eens aandachtig. Daar staan twee verschillende methoden beschreven om een router achter een router aan te sluiten.

De ene methode is zoals jij nu hebt. Bij de andere methode maak je van de linksys ea4500 een puur acces-point. Bij die instelling veranderd de WAN in een LAN en kun je de kabels ook laten zitten zoals je nu hebt. Het is dan wel handig vooraf in de Ubee een DHCP reservering te maken voor je linksys ea4500 zodat je na de aanpassing direct weet onder welk IP in de Ubee range je de linksys ea4500 moet aanspreken.

Maar lees de linksys ea4500 handleiding nog eens goed door, want ik vond het duidelijk uitgelegd staan.
 
Black Tiger

Quote

ij die instelling veranderd de WAN in een LAN en kun je de kabels ook laten zitten zoals je nu hebt.

Ah kijk, da's mooi dat Linksys daar al rekening mee houdt en dat dit bij de moderne Linksys dus mogelijk is. Spaar je ook gelijk een poort uit.
Heb ik ook weer iets bijgeleerd.Wink
Greetings, Black Tiger
 
almodovaris
Nou, ik heb de volgende configuratie:

Ubee modem op LAN IP 192.168.178.1, verleent statisch lease 192.168.178.10 aan de router, die eigen LAN IP 192.168.1.1 heeft. WiFi van Ubee is uitgeschakeld. Er is maar een kabel van Ubee naar de router, beiden hebben de firewall ingeschakeld, geen van beide gebruikt DMZ (d.w.z. DMZ staat in Ubee op 192.168.178.0). Alle andere apparaten zijn verbonden met de router (met kabels of draadloos). De router biedt een UPnP media server (heeft een externe harde schijf), de media server wordt gezien door alle apparaten.

Als ik wil servers draaien op de router, dan zet ik de router in DMZ (DMZ op 192.168.178.10). Twee firewalls is geen probleem, het biedt extra veiligheid. Dus gewoonlijk maak ik geen gebruik van DMZ. DMZ heeft alleen zin als je servers draait of ports wilt openen naar buiten (d.w.z. openbaar op het internet, niet aan te raden).

UPnP is gedeactiveerd zowel in de Ubee als op de router (het UPnP mediaserver maakt zelf geen gebruik van de UPnP ondersteuning, dat gaat over iets anders dan UPnP draaien op je eigen LAN netwerk).

Als je hebt te kiezen tussen ports forwarden en DMZ, kies dan voor DMZ, dan is het tenminste nog haalbaar een perfecte TruStealth score op GRC Shields Up. Ports forwarden maakt ports op jou publieke IP zichtbaar voor hackers. Dit gaat alleen over Ubee, het firewall van de router moet actief zijn, geen DMZ na DMZ is aan te raden voor de gewone thuisgebruiker.
Gewijzigd door almodovaris op 02-04-2013 23:09
 
rabhan

Quote

briolet schreef:

Lees de handleiding van de linksys ea4500 eerst maar eens aandachtig. Daar staan twee verschillende methoden beschreven om een router achter een router aan te sluiten.

De ene methode is zoals jij nu hebt. Bij de andere methode maak je van de linksys ea4500 een puur acces-point. Bij die instelling veranderd de WAN in een LAN en kun je de kabels ook laten zitten zoals je nu hebt. Het is dan wel handig vooraf in de Ubee een DHCP reservering te maken voor je linksys ea4500 zodat je na de aanpassing direct weet onder welk IP in de Ubee range je de linksys ea4500 moet aanspreken.

Maar lees de linksys ea4500 handleiding nog eens goed door, want ik vond het duidelijk uitgelegd staan.


Ik heb kennelijk een andere gebruiksaanwijzing, want ik lees niets hierover.....Sad KAn je aangeven waar jij de info hebt gevonden? ik heb een pdfje bijgevoegd hoe en wat ik wil ter info..alvast bedankt
rabhan voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
briolet

Quote

rabhan schreef:Ik heb kennelijk een andere gebruiksaanwijzing, want ik lees niets hierover.....Sad

Gewoon op de site van de fabrikant onder het tabje 'downloads'. Dat is normaal ook de lokatie waar je kijkt voordat je zoiets aanschaft. Ik vond die handleiding indertijd zeer duidelijk geschreven. Ik heb de router zelf nooit gekocht maar in mijn computerblad scoorde deze steeds hoog qua prestaties.
Gewijzigd door briolet op 03-04-2013 00:08
 
rabhan
Allen bedankt voor de ondersteuningGrin. ik heb zelf ook een oplossing gevonden. Ik heb de Netgear XAVB powerline set in een stopcontact dichtbij de linksys router geplaatst en de ethernetkabel aangesloten op de linksys. de verbinding tussen de netgear set is ook veel beter en dat had ik niet verwacht! ook de NAS op de linksys.....dus nu gebruik ik eigenlijk alleen de linksys router en kan ik weer alle apparaten zien. De ubee kan ik eventueel als gast wifi netwerk gaan gebruiken. Had ik natuurlijk eerder kunnen bedenkenBlush.
nogmaals bedankt!
 
Eenhoorn
Hallo Forumleden,

Even mijn historie wat betreft een router achter een router.
Heb beneden het ziggo modem-router met Wifi dan een Cat kabel naar boven.
Deze Catkabel zit in de eerste Lan-poort van de Ubee EVM3200 het ziggo modem-router dus.
Deze kabel gaat simpelweg in een Lan-poort van een Cisco Linksys router.
De Wan poort wordt dus niet gebruikt.
De DHCP server van de Cisco staat disabled.
En zijn local I.P. adres is b.v. 192.168.178.3 subnetmask 255.255.255.000
Dit is gedaan om de Cisco te kunnen configureren, b.v. Wireless op kan 4 SSID Linksys.
Nu heb ik 2 WiFi netwerken, alleen de kanaal nummers zijn verschillend.
Beneden staat het Ziggo modem-router WiFi kanaal op 2 en SSID is Ziggo b.v.
Het Ziggo modem handeld nu alle DHCP aanvragen af.
In feite werkt de Cisco als Acces point en als Ethernet Hub.
Alle gebruikers, zowel op de Ziggo als op de Cisco WiFi netwerk zitten in de I.P. reeks
van 192.168.178.000
Een heel verhaal maar in essentie vrij simpel te doen.
Eventuele vragen zijn welkom,

Ruud
 
briolet

Quote

Deze kabel gaat simpelweg in een Lan-poort van een Cisco Linksys router.
De Wan poort wordt dus niet gebruikt.

Je schrijft niet welke Cisco Linksys router je hebt, maar de E4000 serie kun je in brugmode zetten. Dan wordt de WAN poort gewoon een extra LAN poort en loop je helemaal geen risico op IP conflicten. En je hebt er een extra poort bij die je kunt gebruiken. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extra router achter modemrouter: DMZ of eigen DHCP?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid : 927 17-04-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Advertentie