obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Toch Thuiscopy heffing 2013
kobus1960
@Nicholas
Wij hebben hier beide 16Gb Smartphones en jawel, daar gooi je
met hetzelfde gemak content op voor de wandeling, autorit enz.
Jailbreak Apple en Android content zo te pakken, dat weet je best.
Ik vind dit toch een beetje de vermoorde onschuld uithangen. Shock
 
Nicholas
Dat slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk zijn er mensen die hun apple gaan jailbreaken, content stelen, etc......

Maar wat ik wil zeggen is NIET IEDEREEN doet dat ! Ik heb het nu niet over mezelf. Ik heb het over mensen die een laptop kopen om gewoon een beetje te surfen over internet of contact te hebben met familie in het buitenland. Of er een online spelletje backgammon op te doen. Niet iedereen is bezig met downloaden.

Afijn, dit is het laatste wat ik erover zeg. Argument staat als een huis.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MaXMhZ
Beetje naïef om te denken dat het daadwerkelijk bedoelt is om downloaders "te pakken" - Het is gewoon ordinair burgertje melken om de financiën voor elkaar te krijgen. Rokers en autorijders, nu dus ook computer- en smartphone gebruikers. De lijst is lang en zal nog wel verder groeien.
 
kobus1960

Quote

Afijn, dit is het laatste wat ik erover zeg. Argument staat als een huis.


Hier sluit ik me bij aan, we zijn het niet eens, en dat moet ook kunnen, Thumbs Up
 
briolet
Ik heb begrepen dat ze eerst bedacht hebben hoeveel auteursrechten binnen moeten komen en toen dat bedrag over de verschillende media verdeeld, gebaseerd op statistisch onderzoek. En de naam statistisch zegt het al. Gemiddeld zal het bedrag kloppen, maar de echte 'schenders van auteurs rechten' betalen dan altijd te weinig.

Wat b.v. als je twee hdd aanschaft om in een raid1 configuratie te zetten. Is die tweede hdd dan vrijgesteld? Of moet je ze direct al één geheel met raidstation kopen? In elk geval zijn de bedragen te klein daar moeite voor te doen.

En ik maak zelf een paar terabyte aan video per jaar (bewakings cameras). Heb ik als producent van authentiek videomateriaal ook recht op een uitkering uit die pot? Zoals het nu ligt moet ik anderen auteursrechten betalen om mij eigen video beelden op te slaan. Angry
 
Black Tiger
Het is op elke media, dus elke hdd, dus voor raid heb je pech.
Het is gewoon diefstal maar dat was ook al zo op de lege cd's en dvd's. Zat mensen die dat niet gebruiken om gedownloadde data op te zetten.

Dat gaat nu ook met harddisks gebeuren. Op webwereld stond een goed vergelijk. Het is alsof je iedereen die een auto of (snor)brommer koopt alvast bij aanschaf een boete laat betalen omdat hij/zij ooit wel eens te hard zal rijden.

Het is ook belachelijk dat er zo'n heffing op pc's en laptops komt, daar kun je immers op zichzelf niets op opslaan. Dat gebeurt op de aanwezige harde schijf.
En daarop komt al een heffing dus waarom dan nog apart op de pc of laptop? Dat is immers geen drager. Ze zijn een beetje doorgeslagen daar in Den Haag.

Maar ik sluit me bij de rest aan en ga er verder niet meer op in, heeft totaal geen zin om zich daar nog druk over te maken, ze doen daarboven toch wat ze willen. De enige die er nog nuance in kan aanbrengen zijn de fabrikanten en grote bedrijven die o.a. veel raid opstellingen gebruiken.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
vroeger hadden we ook kijk en luister bijdrage
dit werd door eenieder betaalt die ook een tv/radio had,
Nu zit het bij de belastingen en die betaalt IEDEREEN ( met of zonder radio en tv )
straks gaan ook bedrijven een bijdrage leveren aan de thuiscopy heffing ( ondanks dat alles dicht staat om vrij te copieren )

Mpeg 21 wordt de toekomst Mad
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger

Quote

Nu zit het bij de belastingen en die betaalt IEDEREEN ( met of zonder radio en tv )

Ja dat is me bekend, dat is inderdaad al jaren zo.
Maar laten we eerlijk zijn. De groep mensen die geen radio of geen tv heeft is wel bijzonder klein te noemen. Die groep kun je ongeveer beperken tot zwervers. Waarvan er een aantal toch nog een klein radiotje hebben.
De groep mensen die geen muziek of films download is nog altijd vele malen groter.
Desondanks is dat van kijk- en luistergeld inderdaad ook oneerlijk. Maar dat is dan ook nog maar eenmalig.
Nu komt het overal op. Ook op niet dragende media zoals pc's en laptops, terwijl je het ook krijgt op de dragende media waar pc's en laptops op moeten werken, en telefoons etc. etc. Het is teveel van het goede.
Je betaald dus nu meermaals voor hetzelfde. Dat is bij kijk en luistergeld niet zo.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
yep dat klopt ook wel een beetje,
er zijn natuurlijk geloofsovertuigingen die geen gebruik maken van radio / tv /internet
en dat zijn geen zwervers Smile
de btw is ook al omhoog gegaan
we gaan dit maar Fun-tax noemen Smile
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Ahja, klopt, geloofsgroepen, maar of die ook geen radio hebben twijfel ik een beetje aan. Hoe dan ook, die zouden dan ook korting moeten krijgen.
BTW is funtax ja, en nu waren er al gedachten om naar 23% te gaan? Die lui zijn gek. Ik dacht dat ze de economie wilden redden i.p.v. de nek omdraaien.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toch Thuiscopy heffing 2013', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN abonn en toch instelling UPC Ziggo mobiel telefonie : 1 06-05-2015
Cisco EPC3925 in bridge, maar dhcp toch actief ? Storing : 9 02-10-2014
Toch eigen fout! Klacht over Ziggo : 2 31-12-2013
Snelheidsverhoging 01-07-2013 Snelheid : 68 30-08-2013
Ziggo verhoogt de snelheden opnieuw per 1 juli 2013 Snelheid : 13 21-05-2013
Advertentie