obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Overstappen naar Ziggo Alles in 1 pakket.
Peter06848946
Dank. Met wit en zwart hoef ik dus niets te doen? Waar zjjn die dan voor?

Je houdt een slag om de arm: is het veilig om dit gewoon uit te proberen, of kunnen er bij verkeerde kleuren problemen ontstaan?
 
Nicholas
Die wit en zwart (soms ook oranje en wit) werd vroeger gebruikt voor die oude draaitoestel telefoons. eentje ervan was aarde andere voor het AB punt (voor het aansluiten van een extra bel of doorlussen van een telefoon.) Tegenwoordig niet meer nodig.

Van rood en groen ben ik intussen wel zeker. Polariteit maakt tegenwoordig ook niet uit. Dus gewoon rood en groen verbinden aan het koppelstuk en dan de boel uitproberen.


Dit alles onder voorbehoud, ben geen expert maar put uit eigen ervaring van een tijd geleden. Ik ken de situatie in jouw huis natuurlijk niet en weet ook niet hoe de telefoondozen met elkaar doorverbonden zijn. Tegenwoordig gebruiken we draadloze telefoons (1 basisstation met verschillende handsets en dat werkt gewoon prima.)
Gewijzigd door Nicholas op 10-12-2012 14:43
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet

Quote

Er zat trouwens een handleiding bij, op een schijfje dat nog onder in de doos lag...
Zat er bij mijn Ubee niet bij. Voor beide ziggo modem/routers bestaan overigens twee handleiding versies. Alleen de uitgebreide handleiding bespreekt elke instelling. Ze zijn snel te vinden door bij ziggo.nl te zoeken op "handleiding".

Quote

Dank. Met wit en zwart hoef ik dus niets te doen? Waar zjjn die dan voor?
Ik heb geen verstand van die telefoon kleuren, maar er zijn slechts twee nodig voor het bellen zelf. De andere twee draden kunnen voor andere functies gebruikt worden via extra knoppen/functies op een toestel. Mijn telefoon centrale heeft b.v. de optie om via één van die draden naar de interne lijn te schakelen. Alleen hebben de meeste van mijn toestellen geen knop om daar signaal op te zetten.Sad
 
Peter06848946
Dank, beiden.

Zal ik het maar gewoon proberen, of is dat niet handig?
 
MisterSenseo
Redelijk simpel te onthouden bij rood/groen/zwart en wit is groen-links.........Wink als je het stekkertje op zijn kop hebt.
We hebben het dan dus over de binnenste 2 aansluitingen.
Het klopt dus wat betreft rood en groen...de andere 2 zijn bij KPN voor een 2e lijn.
Gewijzigd door MisterSenseo op 10-12-2012 14:48
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
Ja, gewoon uitproberen. En laat even weten of het gelukt is !
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Peter06848946
Ja, het werkt. Dank aan allen!

O ja: moet ik nog iets aan de beveiliging van het modem doen, bv. wachtwoord veranderen? Er staat wel zoiets in de handleiding, maar dat is erg ingewikkeld.

Verder: heb zojuist Ziggo gebeld: als ik nu overstap naar een jaarcontract krijg ik een gratis HD-recorder, dat heb ik dus gedaan.
Die actie loopt volgens mij tot 5 december.

Heel netjes dat men mij daarop gewezen had tijdens het afsluiten van het abo, want bij afsluiten krijg je een aanbieding met bijbetaling van 119 euro.

Hopelijk krijg ik dat ding ook weer geïnstalleerd... Wink

Nogmaals dank!
 
MisterSenseo
Sowieso moet je je inlog wijzigen ( ziggo/draadloos ) in iets zelf verzonnen.
SSID ( draadloos netwerk ) ook wijzigen in iets zelf verzonnen, wachtwoord kun je zo laten, staat onderop je modem, is niet onveilig.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Peter06848946
Oeps, dat valt tegen...

Ik durf het bijna niet te vragen, maar... hoe doe je dat?
 
MisterSenseo
Heel simpel, volgens de gebruiksaanwijzing, kan niet missen, alles wijst zichzelf.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen naar Ziggo Alles in 1 pakket.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie