obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Fout in Firmware Ubee Modem Wifi
briolet
Dat spontaan resetten kan ik onderschrijven. Gebeurd me ook sinds de laatste firmware update. Gelukkig is de frequentie bij mij zo laag dat ik er nog geen last van heb. Gemiddeld om de dag. Vandaag zat ik al bijna 3 dagen zonder reset, totdat hij vanmiddag toch spontaan resette. Ik heb sinds een week de wifi weer uit, dus ook zonder wifi reset hij.

Bij mij dus geen data verlies bij een reset, op één veld na. Maar misschien zijn er meer wegvallende velden die niet opvallen omdat ik ze niet gebruik.

Voor vaste IP adressen zou ik inderdaad de static lease optie gebruiken en DHCP aan laten. Op mijn airport heb ik all mijn apparatuur een static lease gegeven, zelfs dat van geregeld bezoek. Dan kan ik later in de logs beter een IP adres aan een persoon/computer koppelen.Grin Bij de Ubee is het aantal te definieren static leases beperkt, maar toch zeker voldoende voor de echt belangrijke adressen.

Zoals Senseo schrijft is 5 GHz de beste keus als je clienten dit allen ondersteunen. Bij 5GHz is het bereik weliswaar kleiner, maar dat kleinere bereik wordt volgens mij gecompenseerd doordat de band rustiger is.

Wat me opviel is dat ik op de Ubee alle 5GHz kanalen kan kiezen, maar mijn Airport laat alleen de laagste 4 kanalen toe als handmatige selectie. De andere kanalen kan hij wel in auto mode gaan gebruiken als hij ziet dat ze vrij zijn. Mijn airport staat b.v. vaak op kanaal 100 welke ik niet handmatig kan zetten. Ik denk dat dat is omdat de hogere kanalen ook voor andere commerciële apparatuur gebruikt wordt. Kanaal 100 wordt b.v. ook door radar apparatuur gebruikt. Dus nabij een haven zul je dat kanaal niet voor wifi willen gebruiken. Wink
 
Nicholas
Heb hier ook een EVW maar nergens last van. 20 dagen up and running. Cheer

Heb er geen idee van of er ook verschillende hardware revisies zijn van de Evw3200. Heb ook nog aan het zoeken geweest op de ziggo pagina's maar heb niets kunnen vinden over een evt. probleem met de nieuwe firmware.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Ik heb er een paar keer last van gehad, bad time natuurlijk.
EVM weer in gebruik.
 
briolet

Quote

Heb er geen idee van of er ook verschillende hardware revisies zijn van de Evw3200.


Ik heb ook geen idee, maar mijn hardware versie is: 3.9.2

Ik zag dat hij zich het afgelopen uur weer gereset heeft. Op dat moment was ik druk met iets anders bezig en zat er hier niemand achter een computer. Dus zeker niet download gerelateerd.
 
Nicholas
Ik heb ook 3.9.2 Tot op heden nog geen last. Kan natuurlijk te maken hebben met een bepaalde configuratie-instelling of iets dergelijks waardoor hij bij sommigen wel reset en bij anderen niet.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fout in Firmware Ubee Modem Wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie