obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485DVB HD PVR in opstartloop. Help!
marcelr
Daan en Cisco experts,

Ongelofelijk! Vanaf vrijwel dezelfde datum gedraagt ook mijn cisco 8485 zich identiek en komt niet meer uit de opstartloop.

Ziggo gebeld en helaas vastgesteld dat garantie vervallen is (hij is 2 jaar en 1 maand oud) en advies gekregen een nieuwe via Ziggo aan te schaffen.

Ik wil heel graag mijn recorder weer aan de praat krijgen ivm de vele opgenomen programma's.

Is er echt geen manier om via de USB poort de recorder te restarten oid??

Alvast dank voor het meedenken.

Marcel

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 13 2012 21:33:41:

Quote

Daan1971 schreef:

Sinds zondagmorgen staat mijn recorder in een soort opstartloop waar hij niet uitkomt.

De opstartprocedure verloopt als volgt;

1. DL
2. UA
3. Een 1 met een ronddraaiend streepje
4. Een T met een ronddraaiend streepje
5. Hij geeft 2 seconde een kanaalwaarde (in dit geval 5) weer, daarna alles uit
6. Hierna L.O.A.D. en RUN
7. Alles gaat uit, waarna groene lampje rechts (stndby) aan gaat.
8. Alles uit, waarna groene stndby-lampje aangaat en het ontvangst-LED knippert.
9. Daarna gaat alles uit en begint de decoder weer bij punt 1.

Als ik de decoder een tijdje achter elkaar laat opstarten, verschijnt er soms tussen punt 3 en 4 ook 4 nullen die ronddraaien
gevolgd door 4 achten. Daarna door naar punt 5.

De decoder is vorig jaar op de juiste manier aangesloten, met de materialen die door Ziggo zijn aangeleverd en heeft tot zondag dus naar behoren gefunctioneerd.

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan;

1.
- decoder uit (langer dan 5 minuten)
- Daarna opnieuw aan, storing bleef.

1a.
- Decoder uit (30 minuten)
- Decoder opnieuw opgestart, en een halve dag laten "opstarten" (de loop blijft)

2.
- Decoder uit
- Smartcard verwijderd
- Decoder aan
- Smartcard geplaatst

3.
- spanning van het apparaat (stekker eruit)
- smartcard verwijderd
- coax-connectie verbroken
- coax weer aangesloten
- apparaat ingeschakeld (zonder smartcard)
- smartcard geplaatst.


Het Probleem blijft bestaan.

Ik heb in mijn beleving alles geprobeerd om het probleem te localiseren, maar de decoder blijft in de opstartloop hangen.

Wie kan mij helpen?
Is het een Hardware of een firmware-probleem?
Is het te verhelpen?
Wat moet er gebeuren om van dit probleem af te komen?

Alvast dank (mede namens mijn lieve kleine kinderen die hun favo digizenders al erg missen)

Daan

Gewijzigd door marcelr op 13-12-2012 21:33
 
kobus1960

Quote

8. Alles uit, waarna groene stndby-lampje aangaat en het ontvangst-LED knippert.


Dit duidt op een kabelstoring. Klinkt te simpel, ik weet het.
Pak een andere kabel, en als je de stekkers zelf gemonteerd hebt,
kijk deze GOED na. Werkt de coax kabel wel rechtstreeks op je TV?
Mits je daar je smartcard in kan steken is dat te testen. (digitaal dus).

Er is vandaag ook weer een storing verholpen hier door dat soort
toevalligheden uit te sluiten. 80% van de storingen zijn stekkers.
Staat er nog een apparaat tussen? Splitters? Het kan zonder je het
in de gaten hebt aangeraakt worden, ga zo maar door.

Dus dit is geen belerend verhaal, slechts ervaring van 100+ anderen. Wink
 
Niekelders
Ik heb precies hetzelfde probleem als beschreven aan het begin van dit topic! Is de enige oplossing een nieuwe bestellen via 1200?
 
markiezet
Dit is een mooi draadje voor mij om aan te haken:
punt 1 t/m 6 is exact bij mij hetzelfde.... maar dan, krijg ik;

7. de melding "diag"

en loopt alles vast: afstandsbediening werkt niet, beeld geeft vijf verticale kleurenbanen. Er gebeurt helemaal niets...

Ding komt net uit de doos, en als ik zo rondkijk op internet, wordt het terugsturen naar ziggo. Of heeft 1 van jullie nog een tip?

grt Mark
 
Zippo
Het kan zijn dat je het ding even rust moet gunnen om een nieuwe firmware update binnen te halen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rosienassen
Hallo allen,

Heb hetzelfde probleem als Daan
Ziggo klantenservice gesproken en de decoder zou normaal retour gaan omdat hij defect is.
Ik heb pech omdat hij net buiten de garantie van twee jaar valt.
Ben dus erg blij met de nieuwe update die ongevraagd er opgezet wordt.
Heb wel een klacht ingediend zullen wel zien wat er mee gedaan wordt

Hoe oud was het app. van jou Daan?

Gr, Bart
 
veloci
Probeer eens de ontvanger op te starten zonder de signaal kabel/coax kabel in de ontvanger. Zodra de ontvanger eenmaal is opgestart en de melding geen signaal verschijnt, sluit dan de kabel aan op de ontvanger.
 
rosienassen
Hallo allen,

Heb de hele procedure van Daan herhaald heeft geen enkel effect
Zonder kabels opstarten werkt ook niet.
Nieuwe kabel rechtstreeks aangesloten werkt niet.



Gr. Bart
 
vlubbers
Ook hier exact het zelfde probleem. Gisteren ineens deed hij niets meer en zat hij vast in de zelfde loop.
Ik heb ook met Ziggo gebeld en kreeg het zelfde te horen. De garantie is net verlopen wij kunnen niets doen, maar u mag voor 119 een nieuwe aanschaffen.
Echt te zot voor woorden zeker omdat nieuwe klanten hem voor 49 krijgen (even los van het feit dat er dus blijkbaar veel meer mensen met het zelfde probleem zitten).
Vind het allemaal maar wat vreemd. Alsof die dingen er precies na de garantie mee moeten stoppen.

Ik heb de webcare via twitter benaderd en ze kunnen niets aan de prijs doen van 119 (als ik een jaarcontract afsluit) maar willen me wel een maand abonnement vergoeden van 53 euro. Ergens wel netjes en schappelijk, maar er blijft een zure nasmaak zitten aan dit geheel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485DVB HD PVR in opstartloop. Help!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie