obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Netwerkkaart vraag.
kobus1960

Quote

Ehmz.. Ik heb de Cisco recorder, die platte dure.
Daarin heb ik geen "mijn zenders".
Als ik EPG en OK druk krijg ik niets aparts te zien, de EPG blijft dan gewoon staan.


Je maakt een favorieten lijst, die hernoem je voor het gemak.
Druk je daarna op OK voor de zenderlijst kun je pijl naar rechts
of links kiezen voor jouw lijst. Kies een zender.
Dan start je EPG, daar staat staat nu jouw lijst op volgorde.

BTW "mijn zenders" zo het ik die favorietenlijst genoemd. Blush
Gewijzigd door kobus1960 op 17-01-2013 09:36
 
Black Tiger
@Jelle: Klopt, ik sprak over de website voor die actie moet je een bepaald onderdeel van de website bezoeken die alleen op de website vermeld staat.
Je hebt gelijk, vergissing mijnerzijds.

@Kobus: Voor mijn favorietenlijst te zien hoef ik alleen op oke en dan naar rechts te klikken dan zie ik mijn Favo lijst al, daar hoef ik de EPG niet meer voor te gebruiken.
Maar jij schreef dat je ze zelf instellen kunt en ik heb nog steeds geen optie gezien waarmee dat kan. Misschien is de uitdrukking "zelf sorteren" een betere optie, want dat was de vraag van Hekmet:

Quote

Ik wil Nederland 1 HD op 1 hebben en ga zo maar door, ik heb liever de HD zenders voor en SD zenders achter aan en liefst helemaal geen SD zenders

Je zou ook kunnen zeggen ik wil SBS6 op 7 i.p.v. op 6.
Dat is zelf instellen, ik bij de Favorietenlijst ook geen mogelijkheid gevonden om dat te doen.

@Hekmet: Ik ga niet in discussie over NIS want dat zou vermoedelijk een lange discussie worden. Als ik dat zo lees wijken in elk geval de professionele testen en ervaringen van de meesten behoorlijk af van jouw ervaring.Wink
MSE is sinds het begin ook flink naar omlaag gezakt qua kwaliteit (en dus het vinden van virussen en trojans). Inderdaad kan Eset ook vertragen.

Quote

Gratis goede firewall en virus scanner is ook Microsoft Security Essantials

MSE is alleen een virusscanner, zeer zeker geen firewall en staat al lang niet meer in de top3, maar staat ergens onderaan in de top 10 bij Norton. Dat noem ik niet goed.
Avast (ja zelfs de gratis versie daarvan) staat nu in de top naast Avira.
Die testresultaten wisselen logischerwijs wel eens, maar het is al een tijd zo dat NIS en MSE laag in de top10 hangen.
Doch zoals gezegd is dat een andere discussie. Als je tevreden bent met NIS moet je die gewoon blijven gebruiken. Als hij echter steeds meer virussen vindt dan anderen bij een scan, dan is dat wel een teken dat de realtime bescherming te wensen over laat anders zouden ze er niet op komen.Wink
Gewijzigd door Black Tiger op 17-01-2013 14:41
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
@Favorieten instellen.

Gewoon een lijst maken, zender voor zender erin zetten op jouw volgorde.
Even pielen met dat soort dingen Tiger! Cool
 
Black Tiger
Dacht je dat ik dat niet geprobeerd had?Helpless
Favorietenlijst had ik gemaakt, nl 1, 2 en 3 er in, daarna SBS 6 en daarna RTL4 en wat denk je dat de volgorde is?
Juist... nl 1, 2 en 3 en daarna RTL4 en dan sbs 6...

Heb je het zelf eigenlijk al geprobeerd? Want dat begin ik me nu af te vragen.Cool
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Dat mag je je altijd afvragen op een forum, Helpless
Maar, idd, zo gezet als ik het wil, eigen naam gegeven die lijst.
Zou het daar aan kunnen liggen? Ben daar wel even mee aan
het stoeien geweest, als er een foute tussen zit kan je weer
opnieuw beginnen, simpel is het allemaal niet met dat kastje.
We hebben een samsung HD decoder uit de middeleeuwen, die
werkt w.d.b. makkelijker. Het menu van de Cisco lijkt wel erg veel
op Sony bravia menu structuur.
 
Black Tiger
Heb jij ook die platte dure zwarte Cisco recorder?
Het is gewoonweg niet mogelijk om het zelf in te stellen, zoals ik al schreef. In elk geval niet op de mijne, en dan zullen er dus meer moeten zijn zoals die van mij.
Ik wordt nu toch wel heel nieuwsgierig hoe het zou kunnen dat jij dat dan wel zou kunnen met de Cisco? Dan moet ergens een verschil zijn.
Want ik geef net als jij ook graag correcte informatie aan vraagstellers. En volgens mijn ervaring kan het gewoon niet. Of misschien heeft het met een vroegere firmware versie wel gekund?

Dit heb ik nu gedaan om opnieuw te testen.
Menu->instellingen->Favorieten.
Ben naar lijst 5 gegaan en die hernoemd naar Mijn Lijst want dat was het enige verschil tussen wat wij gedaan zouden hebben voor zover ik kon lezen, het wijzigen van de Favo naam.
Zenders op OK geduwd om ze er in te krijgen, de 3 publieke zenders en SBS 6. Toen terug.
Op OK geduwd, Mijn Lijst gekozen, SBS6 HD gekozen. Prima.

Terug naar Menu->instellingen->favorieten.
Bijgevoegd middels de OK knop RTL4 en Veronica en weer terug.
Weer oke geklikt en Mijn Lijst gekozen.
Resultaat in de Favorietenlijst eerst de 3 publieke zenders, dan rtl4 (zou sbs6 moeten zijn) dan sbs6 en als laatste Veronica.
Volgens mijn keuze volgorde zou RTL4 en Veronica NA sbs6 moeten staan, gebeurt gewoonweg niet.

Andere mogelijkheid, andere firmware versie, anders zou ik niet weten waar het verschil dan vandaan komt en dat jij wel bijv. RTL4 na SBS6 zou kunnen plaatsen.

Dit is wat er bij mij in staat, sommige laatste stukjes van de regels zijn niet zichtbaar omdat ze net buiten het kadertje van het info scherm vallen.
Firmware versie: 2.0.1.3
Core Versie: CO2P130C
NP Versie: PVR2.8.72
Loader Versie: 3.0.0.0
Softcell Versie: 3.4.16Release, for Scientific
Glue Versie:3.4.8 SA Client (PV
Smart Guide Versie: 1.12.2.2356.

Zeg maar wat ik fout doe of dat er verschil is, anders lijkt me toch de stelling dat zelf zenders op eigen volgorde niet mogelijk is, correct te zijn.
In elk geval op verschillende apparaten.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Ik heb als test de hoofdschakelaar uitgezet, had eerder naar de info moeten
kijken. Al voor jouw laatste antwoord, zat me niet lekker. Het platte zwarte
ding is aan het loaden gegaan, minuut of 20 en de info is gelijk aan de jouwe.
Dus ik heb waarschijnlijk nu een update gehad, kan dat zo zijn??
En ja hoor, nu houdt ie de kanaal volgorde aan, zoals jij stelt.

Dus conclusie, ik heb het fout, jouw stelling dragen we uit.

Ciscoinfo_zpsbec297de
 
Black Tiger
Phuuu.... da's vervelend.
Ik had liever gehad dat ik me ergens vergist had en we jouw stelling konden uitdragen.Sad
In elk geval weten we nu met zekerheid de oorzaak. We kunnen dan in elk geval wel nog stellen dat bij sommige ontvangers met oudere firmware wel nog mogelijk is.

Feit is dus wel dat deze mooie mogelijkheid er met de nieuwe firmware uit is gehaald, vraag is dan waarom dat gedaan is?
Misschien kunnen we dit in een ander topic eens bij Webcare aanklagen, wie weet kan het dan nog terug komen.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
idd, Jelle leest hier met regelmaat mee, dus misschien komt er een antwoord.
 
Hikmet24

Quote

Black Tiger schreef:

@Jelle: Klopt, ik sprak over de website voor die actie moet je een bepaald onderdeel van de website bezoeken die alleen op de website vermeld staat.
Je hebt gelijk, vergissing mijnerzijds.

@Kobus: Voor mijn favorietenlijst te zien hoef ik alleen op oke en dan naar rechts te klikken dan zie ik mijn Favo lijst al, daar hoef ik de EPG niet meer voor te gebruiken.
Maar jij schreef dat je ze zelf instellen kunt en ik heb nog steeds geen optie gezien waarmee dat kan. Misschien is de uitdrukking "zelf sorteren" een betere optie, want dat was de vraag van Hekmet:

Quote

Ik wil Nederland 1 HD op 1 hebben en ga zo maar door, ik heb liever de HD zenders voor en SD zenders achter aan en liefst helemaal geen SD zenders

Je zou ook kunnen zeggen ik wil SBS6 op 7 i.p.v. op 6.
Dat is zelf instellen, ik bij de Favorietenlijst ook geen mogelijkheid gevonden om dat te doen.

@Hekmet: Ik ga niet in discussie over NIS want dat zou vermoedelijk een lange discussie worden. Als ik dat zo lees wijken in elk geval de professionele testen en ervaringen van de meesten behoorlijk af van jouw ervaring.Wink
MSE is sinds het begin ook flink naar omlaag gezakt qua kwaliteit (en dus het vinden van virussen en trojans). Inderdaad kan Eset ook vertragen.

Quote

Gratis goede firewall en virus scanner is ook Microsoft Security Essantials

MSE is alleen een virusscanner, zeer zeker geen firewall en staat al lang niet meer in de top3, maar staat ergens onderaan in de top 10 bij Norton. Dat noem ik niet goed.
Avast (ja zelfs de gratis versie daarvan) staat nu in de top naast Avira.
Die testresultaten wisselen logischerwijs wel eens, maar het is al een tijd zo dat NIS en MSE laag in de top10 hangen.
Doch zoals gezegd is dat een andere discussie. Als je tevreden bent met NIS moet je die gewoon blijven gebruiken. Als hij echter steeds meer virussen vindt dan anderen bij een scan, dan is dat wel een teken dat de realtime bescherming te wensen over laat anders zouden ze er niet op komen.Wink


Ten eerste is het geen Hekmet maar Hikmet :-)
Je hoeft niet met me eens te zijn maar ik werk en test jaren NIS. Kijk als jij een illegale firewall download en installeert en met een crack aanpast door geeft in het register daar kan ik niets op zeggen.. Iedereen die beetje verstand van heeft van computers die weet als geen andere dat als je een betaalbare firewall illegaal download van internet dat het minder veilig is dan dat je het firewall pakket koopt . Mee eens? Ik heb best wel software & computer kennis. Ik schrijf ook neppe virussen als testobject om firewall's en of Virusscanners te testen. Deze virussen Trojaanse paarden etc denk de virusscanner dat ze echt zijn en slaat alarm hoe ga ik te werk: om goed te kunnen testen trek ik de internet kabel eruit en schakel de firewall uit. Ik wil niet dat de firewall aanvallen tegenhoud en blokkeert. Dan plug ik een usb stick vol met zelf geschreven virussen en Trojaanse paarden etc in de pc. of ik plaats een cd/dvd in de dvd-speler. En ik laat hem testen. A ik kijk welke virusen/trojaanse paarden vind B en kijk hoeveel hij vind C ik let erop dat hij onderscheid maakt tussen Virussen zoals Ernstig/Hoog Gevaar/Normaal en Aandacht vereist/Laag etc. ik heb een stick van 8 gb dus ik krijg 1000'den bestanden erin gepropt. NIS vond alles. Eset 1-5ste van alle besmette bestanden. Bitdefender vond ook alles. En de gratis troepen vonden 1-8ste van alle Virussen en Trojaanse paarden etc die op het usb/schijf zaten!

MSE is wel een firewall. Een Virusscanner kan niet als jij tijdens het surfen op een besmette site terecht komt en jou een melding geven. Sterker nog een Virusscanner kan ook niet aangeven of iets van buiten je wilde besmetten. Zo van Hey dit dit virus/trojaanse paard wilt jou pc indringen maar is tegen gehouden door MSE. Om dit melding te krijgen gaat je Firewall aan het werk. Als je lokaal bestanden aan het bladeren bent en je Virusscanner trekt aan de bel dat is iets anders. Dat is geen taak voor een Firewall. Maar voor een Virusscanner.

Om een Firewall te testen ga je dit nepe virusen/trojaanse op de Firewall lozen. Van buiten af ging ik steeds me pc bombarderen en ik ging kijken hoeveel de Firewall zal herkenen hoeveel hij tegen zal houden en hoeveel hij zal vernietigen.
En Bitdefender en NIS waren heel goed, deze Firewall's herkenden 99,4 % virussen en trojaanse paarden en andere troep.
Eset die herkende 67% van alle Virussen en Trojaanse paarden etc.. En de gratis shit inc. Windows Firewall van Windows 7 Ultimate. herkende amper 47% van alle besmettingen..
ZO test men ook de Virusscanners en Firewall's uit..
Niemand is 100% veilig maar men komt/kan tot 99,9% in veiligheid zijn!

Ik raad je aan om firewall's op ervaring te testen en niet wat hier en daar op de websites staat...
Elke maand worden die site's veranderd man. Elke maand is een andere Firewall nummer 1.
Elke Firewall die scoort 0,01% beter dan de andere en dat is te verwaarloosbaar percentage ... Die mensen houden jullie gewoon bezig.. Hou dit in je achterhoofd hoe men de Firewall's en Virusscanners test.

Back to TV: Jammer dat je je zenders niet kunt instellen / sorteren ...
Schijnbaar is er niks aan te doen.. Misschien brengt een Upgrade weer wat nieuws..
En dus als je de mogelijkheid hebt die Firmware Upgrade zorgen dat ze niet Automatisch gaan Upgraden! Of niet :-)

Groetjes, Hikmet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerkkaart vraag.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vraag over Externe harde schijf Hardware instellingen : 7 07-04-2016
Vraag n.a.v. Router achter router stappenplan Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 03-12-2013
ip nummer reeks gewijzigd vraag Algemeen : 6 04-09-2013
Vraag over Decoder Algemeen : 5 22-05-2012
dringende vraag over lage snelheid Snelheid : 2 14-07-2011
Advertentie