obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Zeer hoge pingpieken
Impero
Ik heb vorige week een aantal keer met Ziggo gesproken. Ook verteld dat het de ping erg hoog was. Vervolgens met de service en service + gesproken. Zij gaven aan dat er een monteur moest komen. Daarom afgelopen dinsdag vrij genomen en toen heeft de monteur de router vervangen, maar helaas had dat geen extra verbetering. De monteur zei, voor hij weg ging, dat als het niet verbetert het zou kunnen liggen aan dat in de omgeving er aan het netwerk gewerkt wordt. En dat ik er dan nog 2 weken op moest wachten. Verder merkte mijn broertje (woont 2 km verderop) ook sinds afgelopen week vol op verhoogde ping problemen.

In de bijlage heb ik meerdere tracert naar google geprobeerd. Ook hetzelfde IP adres als Dutchbrat ter vergelijking. Ik heb alleen geen idee hoe ik die moet lezen ;x

Ik ga morgen avond nog maar eens bellen, dat de nieuwe modem helaas geen resultaat heeft gehad.

*Edit: Denk dat het bestand niet lukte als bijlage, daarom even geupload:

http://img811.imageshack.us/img811/17...le1605.jpg
Gewijzigd door Impero op 16-05-2013 22:48
 
Black Tiger
De pings zijn bij jou best goed te noemen. Alleen bij de derde test zit er opeens een heel hoge tussen in het netwerk van Ziggo inderdaad.

Hoe je die moet lezen? Je kijkt waar de pingpieken zijn, dus waar de pings het hoogst zijn.
In jouw geval is dat bij Google zelf want het ip 209.85.255.60 is van Google en daarvinden de hoogste pieken op plaats.
Dit stukje ligt buiten de invloedssfeer van Ziggo.

Behalve bji die ene poging alwaar die piek van 787 er in zit. Dit zit wel bij Ziggo. Een piekje kan voorkomen, de vraag is dan hoe vaak komt dit voor. Hoe vaker, hoe minder leuk.
Greetings, Black Tiger
 
Impero
Bedankt voor de info, maar hoe zit het dan met de timeout die voorkomt, net voor elk laatste adres?

Overigens komt de lag tussen de minuut en 5 minuten voor. (Vooral te merken tijdens het gamen).
 
mesa57
Die timeouts zijn ook normaal. Een router/server is nml. niet verplicht te antwoorden op een ping.
 
Impero
Bedankt voor de antwoorden. Helaas blijf ik tijdens het gamen mijn ping zien verspringen naar 200+ ms waardoor het af en toe echt niet lekker werkt.

Nogmaals maar een tracert naar google.com gedaan met draad, geen wireless aan. (5 min. geleden):

http://img705.imageshack.us/img705/5650/2005131100tracertgoogle.jpg

Ps. Ben ook op andere websites aan het kijken of iemand een andere oplossing heeft, zoals bijvoorbeeld: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3824
Hij geeft aan dat een reset van de winsocket en ip reset hem hebben geholpen. Helaas werkte dit niet voor mij.
Ik heb ook de firewall nogmaals helemaal aan en uitgezet, maar ook helaas geen verbetering.
 
mesa57
Je kunt beter controleren naar je gameserver in plaats van naar google. Tevens eens testen met een andere pc, om de pc uit te sluiten.
 
LoLTrol
Ik heb hier de laatste paar dagen ook ongelofelijk veel last van, vooral bij LoL
 
Impero
Toevallig had mijn broertje vandaag een nieuwe laptop gekocht. Meteen even bij mij met League of Legends getest. Maar vandaag hadden we nog veeeeel meer lag, waarbij de game zelfs bleef hangen een aantal keren.

Verder heb ik tijdens de rit naar een laptop de ping naar google door laten gaan.

Ping naar google
(deel 1) - 2005131110tracertgoogle
(deel 2) - 2005131110tracertgoogle
Zo veel hoge pings hier.

Tracert naar PBE (LOL Amerika)

2005131140tracertpbe

Het is normaal om daar 150 - 200 ping te hebben als je een normale game doet. Maar die 900+ ?

League of legends (EUW)
Dit werkt niet helemaal zoals ik hoopte, laatste eindigde namelijk op timeouts. Wel hogere pings er tussen.

Ik heb overigens het ipadres van deze site weten te halen: https://support.leagueoflegends.com/entries/20749152-Server-IP-Addresses

2005131140tracertlol

Edit Zippo: Plaatjes tussen image tags gezet.


-----
Edit Impero: Mijn excuses, om het overzichtelijk te houden had ik het niet gedaan. Had namelijk verwacht dat die dan de volledige grootte had genomen. Ik zie dat die dat niet doet Smile
Ik ben nu bij mijn broertje thuis met mijn laptop. Die heeft exact hetzelfde internet en woont 2 kilometer verderop.

Deze resultaten zien er veel beter uit:
2005132040tracertgoogle
Gewijzigd door Impero op 20-05-2013 20:45
 
Black Tiger
V.w.b. de ping naar League of Legends ziet die er goed uit en gaat het pas slechter bij cogentco.com en dat is niets van Ziggo.

De Google pings geven met enige regelmaat af en toe 1 hoger piekje. Dat is helemaal zo slecht nog niet voor draadloos en dan ook nog onder het rijden.

De piek van over 900 bij Level 3 is ook niet binnen het Ziggo netwerk. Kan veroorzaakt worden door bijv. ddos attacks die via die routering lopen.

Die eerste ping echter naar PBE bevat eentje van 1001 ms en dat is wel het netwerk van Ziggo.
Als dat bekabeld is, dan is dat niet goed.

Draadloze pings neem ik persoonlijk eerlijk gezegd niet echt serieus, dat is veel gevoeliger voor storingen etc. dus ongeschikt om een storing mee op te zoeken op een netwerkrouting.
Greetings, Black Tiger
 
Impero
Mijn excuses. Ik zie dat inderdaad die zin op 2 manieren geïnterpreteerd kan worden. Ik ben inderdaad weggegaan, maar de laptop bleef thuis (bedraad) pingen naar google.com.


De resultaten van 's avonds, bij mijn broertje thuis, waren wel draadloos. Hij had ook ping pieken, tot vorige week. Toen is het netwerk daar een nacht eruit geweest en vervolgens heeft hij nergens meer last van gehad. Op dat ziggo netwerk, ook AIO 60mbit, werkte alles perfect!

Wat extra info:
- Ik heb mijn abonnement bij ziggo sinds half maart, hij half april.
- Ik heb een ubee modem gekregen, hij cisco. Waarom we beide andere apparatuur hebben gekregen weet ik niet.
- Allebei hebben we hetzelfde 60 Mbit AIO pakket afgesloten.
- Hij woont 2 kilometer van mij vandaan.
- Gisterenavond bij mij: Een groot drama om te gamen, half uurtje later bij hem gaan proberen: 0 problemen (zie ook het plaatje zonder hoge pingen).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer hoge pingpieken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
Hoge ping naar Gameserver Klacht over Ziggo : 18 12-11-2014
Zeer trage verbinding WiFi, draadloos netwerk : 4 28-06-2014
zeer slechte wifi ontvangst Algemeen : 27 01-05-2014
Advertentie