obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding werkt niet meer
briolet
Ik heb al wel van forwarding problemen gehoord met de hotspots actief. Het ging daar weer goed als de hotspots in "MijnZiggo" weer uitgezet werden.

Ik krijg de hotspots pas begin augustus. Maar als die zorgen dat de forwards niet meer werken, dan is een basisfunctie van de router defect en zal ik klantenservice om een nieuwe router vragen die dit probleem niet heeft. Of misschien korting op het abonnement totdat de problemen opgelost zijn.

In elk geval moet Ziggo inmiddels van de problemen weten en als ze mijn router aanpassen, wetende dat dit een bug introduceert, zijn ze fout bezig. Dan moeten ze met die hotspots uitrol wachten totdat ze de bugs opgelost hebben.
 
gertjuh112
Ik kan de Hotspot functie ook nog niet uitzetten omdat het ook nog niet beschikbaar is. in het modem die ik de optie al wel staan.
Het vreemde vind ik dat al mijn andere port forwardings(12 stuks) wel allemaal naar behoren werken behalve de poort 5000. ik zal vanavond de klantenservice eens bellen.
 
kobus1960
Even voor de zekerheid, staat in het modem, maar je kan er niets mee?
Staat Hotspot ook al in "mijn Ziggo" onder internet?
Daar kan je de optie namelijk ook uitzetten (als ie er staat).
 
gertjuh112
Klopt de optie staat in het modem maar kan er niks mee.
Op mijn Ziggo staat Hotspot er ook nog niet tussen. Maar het lijkt erop dat sinds de update van het modem deze port forwarding niet meer werkt.
 
utt
Poort 80 heeft voor mij 2 jaar lang opengestaan en werkte naar volle tevredenheid.
Nu Is ziggo met het netwerk bezig en werkt het dan wel dan niet.
Als je het gratis nummer 1200 van ziggo belt krijg gratis onzin naar je hoofd.
Van wij blokkeren niets tot moet je maar een vast ip nummer nemen.
Ook kan je met service plus bellen 0,65 cent per minuut tot max 32 euro.
De mensen die je daar aan de lijn krijgt hebben al 9 minuten nodig om je probleem te begrijpen.
Daarna komt de rekening voor niet begrijpen en niets doen.
Er zijn heel veel sites no-ip grc enz die een probe sturen om te kijken of de poort open staat.
Maar bij service plus kunnen ze dat niet.
Daar gaat iemand een lijstje afwerken van router instellingen of alles wel goed staat.
Voor dat bedrag kun je beter een goede fles kopen en je verdriet verdrinken.

ziggo los dit op. Veel mensen hebben een NAS die ze remote willen bevragen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 07 juli 2013, 22:56:55:
ook mijn ervaring.
dan wel dan niet
de ziggo flip FLOP
Het laatste is waar
Gewijzigd door utt op 07-07-2013 22:56
 
briolet

Quote

utt schreef:

Poort 80 heeft voor mij 2 jaar lang opengestaan en werkte naar volle tevredenheid.....

Er zijn heel veel sites no-ip grc enz die een probe sturen om te kijken of de poort open staat.
Maar bij service plus kunnen ze dat niet.
Daar gaat iemand een lijstje afwerken van router instellingen of alles wel goed staat.


Of een poort open staat is niet alleen een zaak van de router, maar ook het apparaat erachter moet die poort open hebben staan. En aangezien Ziggo geen service verleent voor de apparaten erachter, kan ik me voorstellen dat ze alleen kijken of hun deel goed ingesteld is.

Bij poort 80 heb ik meer problemen gezien, vaak veroorzaakt door de HP meuk die ook de poort 80 forward naar zichzelf via UPnP zodat de webinterface van hun printers door iedereen gebruikt kan worden. En als je dan via 2 routes poort 80 forward, dan kun je Ziggo niet kwalijk nemen dat hun router één van de twee opties moet kiezen. (Hoewel een foutmelding over conflicting forwards wel handig geweest zou zijn)
 
utt
dank je dit is de oplossing
nu werkt het.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 08 juli 2013, 10:58:01:
Wat je schrijft is helemaal waar.

Voor mij bleek de oplossing in de Ubee te liggen

Local
IP Address xxx.xxx.xxx.xxx (bereikbaar op intern netwerk)
Start Port 80
End Port 80

External
IP Address 0,0,0,0
Start Port 12345
End Port 12345
Enabled

Alles draait om het niet invullen van het externe IP adres (daar lijkt het nu op!)
Na wat IP wisselingen (het is tenslotte een dynamisch adres) wordt je zo punctueel dat je dat ook in gaat vullen.
Maar het dan wel dan niet werken van de forwarding is voor mij een raadsel.
Dan heb ik het over soms een dag en de andere keer een paar uur.
In die tussen tijd verander je niets aan instellingen laat dat gezegd zijn.
Gewijzigd door utt op 08-07-2013 10:58
 
briolet

Quote

briolet schreef:vaak veroorzaakt door de HP meuk die ook de poort 80 forward naar zichzelf...

Ik las net dat er weer een nieuwe backdoor in een HP opslag systeem ontdekt was. Gewoon griezelig, ze stellen stiekum je router via UPnP in om je privé opslag van buiten zichtbaar te maken zodat zij er altijd bij kunnen komen. En ook als je bewust de data van buiten toegankelijk maakt, dan zorgen zij ervoor dat HP er ook met een geheim account bij kan.

Nu dat account ontdekt is, brengen ze een patch uit. Maar je moet echt niet denken dat de geheime toegang weg dan is. Ze zullen vast wel een nieuw geheim account toevoegen nu deze uitgelekt is. ** Big brother is watching us.**
 
snameroc
Ik weet niet wat de status is inmiddels maar ook ik heb sinds ongeveer een kleine maand problemen met het bereiken van mijn Lacie nas via internet.
Heb de port forwarding gecontroleerd en gecontroleerd of de benodigde poorten te weten 80,443,21,22 open staan en dat is zo volgens de cisco wifi modem.
Op ze een pagina getest of ze geblokkeerd zijn waarvan de test pagina zegt dat dat niet zo is. wie weet de oplaossing?
 
Henry
portforwarding werkt goed, behalve bij DS Video. Daar werkt het een paar dagen of een paar weken wel en vervolgens weer niet. Resetten van de Synology lost het probleem wel op, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Wat ook werkt is de poortconfiguratie in DSM van Synology uit te vinken voor DS Video en de poort te forwarden in het modem zelf. Maar ook dan werkt het na enkele dagen (weken) niet meer. Dan vink ik de poortconfig in DSM maar weer aan: en dan doet hij het weer een poosje. Hoe los ik dit op?
modem: EPC3925
NAS: DS212j
geen andere router achter het modem
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie