obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
WiFiSpots
briolet

Quote

rudymarshall schreef: beveiliging 802.1x EAP....een regel met PEAP dieals je er op tikt kunt veranderen in TLS of TTLS.....dan is er een balkje "Verificatie fase 2" die je kan veranderen in "Geen"" PAP MSCHAP MSCHAPV2 of GTC dan is ook nog een balkje "CA-certificaat" !


Zoals eerder geschreven, moet je eigenlijk bij de fabrikant van je smartphone zijn hoe je de beveiliging moet instellen. Zij weten dat en kunnen dat makkelijk uitleggen voor hun systeem. Ziggo kan toch niet voor elk type smartphone en OS een manual schrijven.

Zelf krijg ik pas na 5 augustus de wifispots om zelf te testen. Tot nu toe heb ik alleen ervaring met mijn eigen netwerk waar ik dezelfde beveiliging gebruik. En daar ondersteunt de server:
PAP, MS-CHAP, PEAP, EAP-MSCHAPv2, EAP-TTLS voor inlog protocollen. Het is dan aan de gebruiker om de meest veilige inlog methode te kiezen. (bovenstaand lijstje is in volgorde van toenemende veiligheid). Bij de vriendelijke smartphones probeert de smartphones zelf alle protocollen en kiest de veiligste methode die Ziggo ondersteunt. (Zie ook de EAP protocollen)

Het veiligste inlogmethode is de methoden met certificaten. Alle Apple producten gebruiken dat om op de wifispots in te loggen. De dan beste methode is "EAP-MSCHAPv2". De wifiSpots schijnen dat ook te ondersteunen. Toch geeft ziggo aan om geen "EAP-MSCHAPv2" te gebruiken bij de Android tablets. Het kan zijn dat bepaalde types van tablets/smartphones dit niet goed ondersteunen en Ziggo daarom aangeeft om het maar voor alle tablets niet te gebruiken.
Ik vind dat een fout advies van Ziggo. Daarom toch maar bij je smartphone fabrikant navragen hoe je dit voor jouw phone moet instellen om de maximale inlog veiligheid te krijgen.

In elk geval is het niet zo dat er maar één instelling werkt en de rest niet.

Quote

Je kunt nergens een gebruikersnummer of wachtwoord instellen!

Dit lijkt me zeker een zaak voor de phone fabrikant want bij deze methodes hoor je deze te kunnen invullen. En dan lijkt het me toch weer primair zaak van de smartphone fabrikant om dit uit te leggen, als ze deze invulvelden verstoppen. (want ze zullen toch ergens staan, anders is de gehele aanwezigheid van dat protocol onzin)
 
Monteur_kees
Let op: om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van WifiSpots op uw apparaat, is het nodig dat de Wi-Fi standaard 'WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2' ondersteund wordt. Heeft u hier vragen over, en wordt uw apparaat door Ziggo ondersteund, neem dan contact op met onze Klantenservice. Wordt uw apparaat (nog) niet ondersteund door Ziggo, dan zou u contact op kunnen nemen met Service+

Kun je onderstaand eens proberen

Manual Configuration of Ziggo Wireless

1. Scroll to the bottom and select 'Add Wi-Fi Network'.

2. In 'Network SSID' enter 'Ziggo'.

3. Scroll down to 'Security' and select '802.1x Enterprise'.

4. Scroll down to 'EAP Type' and select 'PEAP'.

5. Scroll down to 'Phase 2 authentication' and select 'MSCHAPV2'.

6. Scroll past CA certificate and Client certificate. (In some phones we have found that setting these two options to N/A works).

7. In the 'Identity' field enter your [PAWS ID].

8. Skip the 'Anonymous Identity' field, and enter your Ziggo password in the 'Wireless password' field.

9. Select save and you will connect. The account settings, including username/password are now saved and you will connect automatically when 'ziggo' is in range.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
perryverwijst
Zoals Monteur kees het beschrijft werkt het prima bij een Samsung S2,S4 en Note 2.
 
briolet
Blij te horen dat dit werkt. De methode die Kees beschrijft is exact dezelfde die Ziggo op zijn website heeft staan. (bij android tablets). Het enige verschil is punt 5.
Ziggo geeft aan om geen 'Phase 2 authentication' te gebruiken. Kees raad aan om daar 'MSCHAPV2' te kiezen.

Zonder 'Phase 2 authentication' kunnen valse WifiSpots veel makkelijker je wachtwoord onderscheppen omdat je telefoon dan veel minder moeite doet om het wachtwoord versleuteld naar de WifiSpot te sturen. Dus bovenstaande instelling van punt 5 is veel beter dan Ziggo op hun site aangeeft.

Maar als bovenstaande methode werkt, dan weet ik vrijwel zeker dat de handleiding van ziggo ook op je phone had moeten werken.
 
perryverwijst
Ik heb inderdaad ook de MSCHAPvs2 aan staan
 
Bertram
Hallo.
Ik heb ook een N8-00 en heb ook zitten zoeken en klooien om de instellingen in mijn telefoon te krijgen. Nu heb ik Kees zijn lijst gevolgd, volgorde ietsje anders, maar dan nog kom ik niet op de wifispot. Helaas.
De N8 kent inderdaad al de betreffende instellingen maar er blijft een authenticatie faillure.

Hoe oh hoe toch...
Gewijzigd door Bertram op 28-07-2013 00:24
 
tjw
Ook ik heb een Nokia N8. Ik heb alle oplossingen die hierboven genoemd zijn, al geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik hou de reacties op dit forum goed in het oog. Misschien vindt iemand de oplossing.
 
briolet
Ik heb wel al van mensen gehoord dat zijn de instellingen voor elkaar gekregen hebben met de gratis app: "Wifi Advanced Configuration Editor" van de Google-Play store.

Dat was een iets ander probleem waar de standaard instellingen onder android 4.1 niet alle invulvelden lieten zien.

Proberen kan geen kwaad en laat weten of het wel/niet werkt.

Bij mijn Android 2.2 viel me op dat ik als 2-pass verificatie mschap-v2 kon kiezen, maar als ik later weer in de settings keek stond die terug op 'geen'. Het was me nooit duidelijk of hij die instelling niet ge-accepteerd had, of gewoon niet goed weergaf.
Als ik nu met dit programma in mijn settings kijk, dan blijkt hij daadwerkelijk op mschap-v2 te staan. Android 2.2 geeft het gewoon niet goed aan als ik de settings inzie. Er zitten wel veel extra opties in dit programma zodat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet.
Gewijzigd door briolet op 28-07-2013 10:59
 
almodovaris
Hier zijn de hotspots ingevoerd op 2 augustus (i.p.v. 5 augustus, zoals vermeld op de Ziggo website, daarvoor was een andere datum vermeld, maar dat is niet gekomen).

Internet met hotspots doet, het heeft een ander IP dan de IP van je gewone internet (voor in het geval Big Brother kijkt mee en een buurman doet vreemde dingen met je WiFi toegang).

Maar downloaden is ontzettend traag, ongeveer 1 MB/min of minder (via hotspots, natuurlijk).

Volgens mij wordt ik af een toe afgekoppeld van hotspots, maar dat kan mee te maken hebben met het feit dat mijn eigen Wifi router is in de buurt.
 
briolet

Quote

almodovaris schreef:

Hier zijn de hotspots ingevoerd op 2 augustus (i.p.v. 5 augustus, zoals vermeld op de Ziggo website,

Ik werd nieuwsgierig omdat er bij mij ook 5 augustus stond. Maar de Mail is vandaag om 10.40 binnen gekomen en Ziggo heeft mijn Ubee ook rond die tijd gereset. (te zien aan de SystemUpTime).

Dus direct mijn laptop gepakt. Ziggo was er en ik kon ook direct verbinden. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFiSpots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Ziggo wijzigt beveiliging WifiSpots Ziggo nieuws : 2 25-04-2016
Ziggo wifispots op mijn Acer smartphone. Algemene computer en software vragen. : 2 09-01-2016
Delta en Ziggo koppelen WifiSpots Ziggo nieuws : 2 05-08-2015
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding Klacht over Ziggo : 16 24-05-2015
Advertentie