obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Lag met ubee router
ginjirou17
Hey idd ik zie het ook. De spike van battlelog is wel in beide te zien. Maar die van ziggo.nl niet idd. En de plaatje van me router alleen heeft wel weer een spike rond de 14:55.
Maar wat concluderen wij hieruit?Pfft Waarom heb ik nog lag tijdens mijn spellen?Pfft
 
mesa57
Als je spikes voorkomen tussen PC en router kan het aan de PC of router liggen.
Als de spikes ook voorkomen (tegelijk) naar ziggo.nl kan het aan ziggo liggen.
Als de spikes ook voorkomen naar de game server kan het tevens aan de gameserver (of de route er naar toe) liggen.

Alleen geval 1 kun je nog wat verder uitsluiten door een met een ander PC te testen.
Vandaar af wordt het moeilijker. Je kun dan proberen de router uit te laten zetten en een eigen router neer te zetten.
Zijn er dan nog spikes dan moet ziggo een onderzoek doen (webcare !).
Kan die niks vinden, dan blijft de route naar de gameserver of de gameserver zelf over.
 
ginjirou17
Net met ziggo aan de telefoon gezeten, Mijn stem valt ook weg voor hem terwijl ik hem luid en duidelijk hoor. Hij stuurt een storings monteur (de 2e) die gaat een nieuwe modem neerzetten en de aansluitingen checken (die gedaan is door een monteur van ziggo zelf)

Hij komt dinsdag langs ik heb zondag nog een maat die langs komt kijken wat hij kan fixen aan het internet. Dus ik houd jullie op de hoogte.
Ook heb ik gemerkt dat soms. Heel af en toe de beeld van de tv wegvalt terugkomt weer wegvalt en weer terugkomt (bij het wegvallen komt er een balk in beeld met geen verbinding etc)
Dit gebeurd soms paar keer achter elkaar. En soms een hele dag niet.
 
mesa57
Zowel de telefoon als je TV horen zonder haperingen te functioneren. In het modem kun je ook nog een status pagina opvragen die de signaalkwaliteit laat zien.

Overigens kan lag dus aan vanalles liggen. Bij de laptop van mijn dochter bleek het de netwerkkaart te zijn die om de 60 sec. een scan deed naar wifi access points.
 
ginjirou17
Ja het hoort zonder hapering te functioneren idd. Maar het gebeurd dus niet. Het zou dus aan een verkeerde bedrading kunnen liggen ook zei de ziggo medewerker. Maargoed daar komen we dinsdag achter!
 
mesa57
Vertel eens hoe en waarmee je alles aangesloten hebt ?
En misschien een screenshot van de modem status ?
 
ginjirou17
Omdat ik nu niet thuis ben kan ik geen foto's maken. Maar de router is dus met een satalliet kabel verbonden. Dat kastje was eerst van kpn maar heeft de monteur veranderd. De router heeft de eth1 kabel die naar mijn pc gaat, de tel 1 kabel die verbonden is met de tel. Er zit nog wel een kpn kastje op. Daar gaat de storings monteur maar kijken, maar dit hoort niet me internet of tv te laten haperen. Verder gaat er nog een kabrl naar de hd ontvanger vanuit de muur
 
ginjirou17
Heb even een ping testje gedaan. Ziggo.nl gepinged terwijl ik een potje battlefield 3 probeerde te spelen voor 5 min ofzo. (onspeelbaar door de rubber banding)
Mijn ping In game was rond de 15

333
 
renecl
Hey ginjirou17,

Heb jij dit probleem nu nog steeds ?

Grt
Rene
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lag met ubee router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Advertentie