obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
wifispots
darkvision
Dat begrijp ik even niet,sorry.
 
mesa57
Ik had de draadloze instellingen voor Ziggo wifispots verwijderd.
Daarna kreeg ik dezelfde fout als jij.
Inmiddels weer hersteld door
a) De ziggo draadloze instellingen te verwijderen
b ) het Ziggo wifispots setup programma te gebruiken
 
darkvision
Ja, en dat setup programmatje kan ik niet downloaden omdat mijn Norton internet security dat pertinent weigert. Heeft ook geen zin om hem te downloaden naar de uitsluitingen van Norton want bij het installeren gooit die hem er alsnog uit en anders wel bij de bewaking van de netuitgangen. Dat ze dat programma zo moesten schrijven dat er onderdelen in zitten die Norton niet accepteert zal best, maar de onkunde van de Ziggo helpdesk is groot.
 
darkvision
Het zal toch niet zo zijn dat het setup programma afwijkt van de handmatige gegevens?
 
mesa57
Tja, beats me. Als ik de handleiding volgde werkte het niet.
 
perryverwijst
Tijdelijk Norton even uitzetten, installeren, Norton weer aan en eventueel een scan draaien.
 
darkvision
Ik heb daarover contact gehad met Norton, is eigenlijk geen optie omdat een beveiligingsprogramma uitzetten gedurende een bepaalde periode risico's met zich meebrengt. En eigenlijk zou het ook niet hoeven, ik kan handmatig de instellingen doen zoals Ziggo dit aangeeft op haar website in het PDF file. Daar heeft Norton geen probleem mee maar Windows 7 wel. Die geeft namelijk een beveiligingsmelding aangaande het certificaat. Ziggo heeft gekozen om zonder certificaten te werken, maar de melding geeft aan dat zij wel degelijk schijnt te werken met AddTrust External CA Root. Mijn vraag aan de helpdesk van Ziggo was dan ook hoe dit op te lossen, maar daar konden ze geen antwoord op geven. En daarna ben ik gebeld door een specialist van Ziggo die eveneens geen antwoord wist te geven. Ik ben van mening dat ik als klant van Ziggo gewoon hun handleidingen moet kunnen volgen om zaken voor elkaar te krijgen en als dat niet lukt dient men expertise in te zetten om een oplossing te zoeken. Niet iedere klant van Ziggo is een IT'er, er zijn ook klanten die niet verder komen als het gebruiken van een computersysteem zonder kennis van complexe instellingen en ingrepen van een systeem. Die handleiding voor de netwerkinstellingen zijn niet voor niets zo stapgewijs en duidelijk.
 
kobus1960
Oke, als je (volkomen onschuldig) Norton niet even uit wil zetten heb je
dus een probleem, geen Ziggo hotspot. Niet toevallig een IT kennis
of buur in de buurt die je wel even verder kan helpen, dus even met
uitgeschakelde Norton dat progje draaien? Norton is niet heilig, verre van.

Ben het overigens wel met je eens dat de PDF's van Ziggo je verder zouden
moeten helpen, echter er zijn altijd wel uitzonderingen, 100 % lukt nooit.
Vandaar het progje wat men online zet.
 
perryverwijst
Het antwoord van Norton snap ik maar toch is Norton wel regelmatig de oorzaak van problemen met false positives. Ik zet wel vaker Avast even uit , zonder problemen, evt met scan achteraf.
Bij mij werkt de installatie onder Win 7 en 8 zonder de melding over CA root en als ik dat met het hulpappje Wifi Advanced Configuration Editor controleer staat bij de certificaten ook niets gevuld. Ik heb alles weer van de laptop verwijderd maar zal straks een reinstall doen en kijken of ik je verder kan helpen. Ben het zeker met je eens dat medewerkers van Ziggo dit voor je moeten kunnen oplossen en niet wij gebruikers.
 
darkvision
Misschien kun je het met me eens zijn dat Ziggo eens zou kunnen kijken waarom dat PDF het niet voor elkaar krijgt. In mijn contacten (telefonisch) heb ik het probleem van de instelling aan de hand van het PDF duidelijk aangegeven. Ik heb ook met een medewerker aan de telefoon stap voor stap de instellingen opnieuw doorlopen en daar bleek uit dat ik geen fouten had gemaakt. Dan ligt het in mijn perceptie toch voor de hand dat Ziggo zich eens achter de oren krabt en onderzoek gaat doen naar dit gebeuren. Blijkens signalen uit diverse forums, publicaties en uit mijn eigen netwerk ben ik niet de enigste die hier mee worstelt. Wifispots is een actie van Ziggo in het kader van klantenbinding en dan zou je verwachten dat ze daarop vol inzetten. Iets leuks introduceren voor klanten is natuurlijk mooi, maar zorg er dan wel voor dat die introductie niet het tegenovergestelde gaat bereiken, namelijk dat klanten afhaken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifispots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Ziggo wijzigt beveiliging WifiSpots Ziggo nieuws : 2 25-04-2016
Ziggo wifispots op mijn Acer smartphone. Algemene computer en software vragen. : 2 09-01-2016
Delta en Ziggo koppelen WifiSpots Ziggo nieuws : 2 05-08-2015
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding Klacht over Ziggo : 16 24-05-2015
Advertentie