obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Router achter Cisco 3925
dude-nl
En hoe kom ik aan de activatiecode en wachtwoord?

Neemt niet weg dat ik het liever oplos door het met deze spullen aan de praat te krijgen.
 
Justin23
Activatiecode / wachtwoord kun je gewoon telefonisch opvragen via 1200.
 
dude-nl
Dan ga ik dat gebruiken als noodplan.

Doel 1 is om het aan de praat te krijgen met de spullen die ik nu heb.

Het kan niet kloppen dat Cisco modem het signaal van mijn satelliet ontvanger tegen houdt. Op de 1 of andere manier worden de poorten geblokt.
 
kobus1960
Je kan via 1200 de EVW om laten zetten naar alleen modem.
Dan kan je kijken of het dan wel werkt. zo niet kan je altijd het
noodplan in werking zetten. Als je dit doet kan je gewoon je oude
opstelling gebruiken als het goed is.
 
dude-nl
Ok,

Ik heb alleen geen telefoon van Ziggo (niet aangesloten) en moet ze mobiel bellen.
Druk aan de helpdesk en advies om later terug te bellen geweldig...

Toch ben ik benieuwd hoe het komt dat mijn netgear maar 50mbit haalt op dit moment.
Kan iemand daar iets over zeggen?
 
Black Tiger

Quote

ivm 2 sateliet ontvangers die via internet een update moeten binnen halen

LoL! Grin Zal wel eerder iets anders zijn.Annoying

Maarreh... de helpdesk gaat je niet helpen met je Netgear probleem, dat kan ik je nu al vertellen. De snelheid op het modem is goed dus het probleem ligt ofwel aan je Netgear ofwel aan de kabel tussen modem en Netgear.
Persoonlijk heb ik er dan ook een hard hoofd in dat het omzetten van het modem in modem-only mode je zou kunnen helpen.

Ik heb hier zelf een Fritzbox en het hetzelfde probleem totdat er een firmware update voor kwam. Misschien is er voor de Netgear inmiddels ook al een firmware update die het probleem verhelpt?

Waarom de Netgear zo vreemd doet? Geen idee, zou ook een fabrieksfoutje kunnen zijn. Who knows.
Greetings, Black Tiger
 
dude-nl
Beste tijger,

het ligt niet aan de netgear aangezien hij het altijd via de netgear gedaan heeft.
De Cisco blokt op de 1 of andere manier iets, dus juist zonder de netgear.

Alleen waarom mijn netgear de snelheid knijpt via de Cisco is even de vraag. Maar kom ik wel uit.
En ja, draai de laatste firmware.

Ow ja, het is OOK wat anders, maar de updates van de kanaallijsten komen ook niet binnen, dus het was de halve waarheid Smile

Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk hoe en op welke manier de Cisco de dbox naar buiten toe blokt.

Anyway, dan maar mijn netgear ertussen om hem wel te laten draaien Smile
 
Black Tiger

Quote

De Cisco blokt op de 1 of andere manier iets, dus juist zonder de netgear.

Ik sprak over de snelheid, niet over de forwards, dat zijn 2 aparte problemen.

Want op de vorige pagina schrijf je:

Quote

Als ik de netgear ertussen heb daalt mijn download snelheid naar 50 mbit terwijl als ik mijn pc/laptop rechtstreeks op de cisco aansluit ik de normale 120mbit haal.


En dat betekent dat de snelheid op het modem goed is en het euvel bij de Netgear -moet- liggen.
Immers... als de Cisco een poort zou knijpen, zou je met de laptop ook niet hoger komen dan die 50 mbit die je Netgear doorlaat.
Dat is probleem 1, dat moeten even scheiden van probleem 2.

De forwarding is een ander verhaal, probleem 2 dus. Dat zou overigens wel eventueel aan de modem kunnen liggen, dat is nog niet duidelijk genoeg.
Het zou bijvoorbeeld kunnen liggen aan de ip adresseringen die gebruikt worden.
Als het goed is dan zou je Dreambox een ander ip moeten hebben als hij op de Netgear hangt, dan als hij op de Cisco hangt. Heb je dat al getest?

Is er in jouw omgeving al Hotspots actief van Ziggo? Want we maken vaker mee dat dit ook al problemen oplevert met modems en forwarding.
In dat geval zou je eens kunnen proberen hotspots uit te schakelen en te kijken of je daarmee het euvel opgelost krijgt.

Er is ook nog een andere oplossing mogelijk, maar daarvoor moet dan wel de forwarding in de Cisco werken.
Je kunt dan de Netgear als switch gebruiken (of als hij zo'n instelling heeft kun je hem als bridge instellen).
Dat betekent dan wel dat de overige apparatuur ip adressen in de range van de Cisco gaat krijgen en je daarin dan de forwards moet wijzigen.
Zoals je de TP-Link hebt ingesteld zeg maar.

Het is wel vaag dat de apparatuur achter de switch wel een ip krijgt van DHCP van de Cisco (daar ga ik van uit) maar geen internet toegang.
Als ze van DHCP de gegevens krijgen, wat krijgt die apparatuur dan als gateway ip en dns ip?

P.s. Zet in de Cisco ook eens al die beveiliging uit, SPI firewall etc. Gewoon het hele geneuzel uitschakelen, ook block anonymous WAN request, alle vinkjes uit.
Greetings, Black Tiger
 
dude-nl

Quote

Black Tiger schreef:



De forwarding is een ander verhaal, probleem 2 dus. Dat zou overigens wel eventueel aan de modem kunnen liggen, dat is nog niet duidelijk genoeg.
Het zou bijvoorbeeld kunnen liggen aan de ip adresseringen die gebruikt worden.
Als het goed is dan zou je Dreambox een ander ip moeten hebben als hij op de Netgear hangt, dan als hij op de Cisco hangt. Heb je dat al getest?

Is er in jouw omgeving al Hotspots actief van Ziggo? Want we maken vaker mee dat dit ook al problemen oplevert met modems en forwarding.
In dat geval zou je eens kunnen proberen hotspots uit te schakelen en te kijken of je daarmee het euvel opgelost krijgt.

Er is ook nog een andere oplossing mogelijk, maar daarvoor moet dan wel de forwarding in de Cisco werken.
Je kunt dan de Netgear als switch gebruiken (of als hij zo'n instelling heeft kun je hem als bridge instellen).
Dat betekent dan wel dat de overige apparatuur ip adressen in de range van de Cisco gaat krijgen en je daarin dan de forwards moet wijzigen.
Zoals je de TP-Link hebt ingesteld zeg maar.

Het is wel vaag dat de apparatuur achter de switch wel een ip krijgt van DHCP van de Cisco (daar ga ik van uit) maar geen internet toegang.
Als ze van DHCP de gegevens krijgen, wat krijgt die apparatuur dan als gateway ip en dns ip?

P.s. Zet in de Cisco ook eens al die beveiliging uit, SPI firewall etc. Gewoon het hele geneuzel uitschakelen, ook block anonymous WAN request, alle vinkjes uit.


Dreambox heeft via de Cisco uiteraard een andere IP dan op de netgear. Alle andere apparaten die op die switch zitten (zie tekening) hebben ook gewoon internet toegang (smart TV, media player, NAS)..
ja hotspots draait hier. Vanaf dat moment begon de ellende ondanks dat mijn modem niet geschikt was voor hotspots (320b). Sindsdien kreeg ik high ping en regelmatig verbinding weg voor 30-60 minuten.

De forwarding vd Cisco werkte niet om 2 redenen. 1 ik kreeg de forward niet. 2 je kan de portnummers maar naar 1 ip forwarden maar heb 2 ontvangers.

De overige appratuur krijgt wel internet toegang, enkel de dreambox niet terwijl hij zichtbaar is in het netwerk (van die IP range)

Alle beveiligingen in de Cisco staan al uit.


Kleine aanvulling snelheids probleem tussen Netgear en Cisco opgelost. Ik was bezig en voelde dat de kabel warm was. te warm. Kabel vervangen en probleem opgelost.

Nu is mijn setup dus:
Cisco >> Netgear >> naar 1 switch en naar TP link
Op deze manier werkt alles full speed.

Kortom, op deze manier opgelost. Helaas zonder de Cisco routing (Cisco modem heeft betere WIfi dan mijn netgear) maar het werkt...
 
dude-nl
In ieder geval allemaal bedankt voor de input!

Had gehoopt het via de Cisco te kunnen doen ivm de betere range van Wifi (die netgear is ondanks de goede test resultaten echt ruk), maar ben allang blij dat alles nu werkt...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter Cisco 3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Advertentie