obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
portforwarding!
Black Tiger
Je kunt ook gewoon op de pc zelf een ip adres vast zetten.
Dan hoef je het niet te reserveren in DHCP. Liefst een adres buiten DHCP dan loop je ook geen risico's op dubbele ip's.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Te beginne met een adres boven de 10

bijv: 192.168.178.12 enz, enz,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Dan zit je binnen de dhcp range, loop je dan niet het risico op conflicten?
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Als het goed is niet, heb er hier geen last van,
heb hier 2 device met vaste ip adressen en een aantal dynamische

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet
Bij een statische IP van 10 heb je vast een redelijk risico van IP conflicten. DHCP kan geen rekening houden met zelftoegekende statische IP adressen. Kijk in de menu's welke dhcp range gebruikt wordt en kies een waarde boven deze range.

Maar het is wel goed te weten dat er problemen met dhcp in de Cisco zitten.
 
mesa57
Hehe. eindelijk het probleem gevonden. Smile
 
Black Tiger

Quote

Maar het is wel goed te weten dat er problemen met dhcp in de Cisco zitten.

Niet met dhcp, alleen met pre-assigned ip adressen.Wink
Heb ik zelf gelukkig geen last van, maarja, ik heb er ook maar eentje.

Ik vind echter het hele verhaal erg raar, met name in post 29 waar mac adres en ip adres door elkaar gegooid wordt.
Het macadres wat in dat screenshot te zien is, is niet te zien in het screenshot van de pre-assigned ip adressen.

In dat geval vind ik het niet zo vreemd dat er een ander ip wordt toegewezen.
Of mis ik ergens iets?
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
@briolet
statiche adressen en Dynamische adresen kunen gewoon gelijktijdig gebruikt worden
wat ik bedoelde is dat met vanaf xxx.xxx.xxx.11 - xxx.xxx.xxx.12 enz,enz
kan beginnen met uitdelen van vaste adressen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet
Op de Ubee kan dat dus niet, daarom heb ik de Cisco handleiding even bekeken (oei wat een slechte plaatjes, vergeleken met de Ubee handleiding die wel scherpe afbeeldingen heeft)

Beide routers delen 64 adressen uit beginnend bij 10. Dus ook bij de Cisco gaat het mis als je apparaten een statisch adres van 10 en hoger geeft. Apparaten die DHCP gebruiken zullen ook adressen beginnend bij 10 en hoger krijgen. Resultaat twee apparaten met hetzelfde IP op je netwerk. Je netwerk doet het dan niet, of wordt extreem traag.

Je zult dus echt onder de 10 of boven de 73 moeten gebruiken voor je statische adressen. (Of in de Cisco een andere DHCP range instellen)

Tenzij je bedoeld dat de Cisco via DHCP vaste adressen uitdeelt. Dan kan het in theorie, maar natuurlijk juist niet meer als de Cisco een probleem met pre-assigned DHCP adressen heeft.
Gewijzigd door briolet op 15-08-2013 09:07
 
Monteur_kees
Eth-Switch Lan(2) XX:XX:XX:XX(mac) 192.168.178.12 L104340
Eth-Switch Lan(3) XX:XX:XX:XX(mac) 192.168.178.15 STATIC IP ADDRESS

hierbij de gegevens in mijn modem
zoals je ziet statisch en dhcp gelijktijdig

ik zal je methode ook eens uittesten Smile

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portforwarding!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Portforwarding werkt niet meer Ubee EVW3200 Storing : 3 10-07-2013
Portforwarding Cisco EPC3925 Algemeen : 6 29-03-2013
Advertentie