obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Bijna alle poorten dicht in de UVW321B
pa4jj
Ja dat zijn de de poorten die Ziggo dicht heeft gezet. Er zijn meer die er last van hebben heb ik al gezien in dit forum. Maar Ziggo zegt van niets te weten...
Ik ben nu weer terug bij af want dat was waar het allemaal om begonnen was. Geen toegang vanaf het world wide web.
 
briolet
Ja, alleen zet Ziggo geen poorten dicht. Alleen poort 25 is dicht, onder bepaalde voorwaarden.

Tenzij Ziggo natuurlijk in sommige wijken poorten dicht gooit. Hier bij mij heb ik nog nooit een dichte internet poort gezien. Bij alle claims lag de blokkade toch steeds bij de gebruiker.

b.v. poort 7300 komt bij mij mooi binnen. Dat kun je eenvoudig testen door die externe poort te forwarden naar een poort die intern zeker open staat. (b.v. poort 80 op je server) pas als die ook blokkeert kun je gaan vermoeden dat Ziggo iets blokkeert. Maar als je Ziggo nodeloos de schuld geeft, krijg je het zelf natuurlijk nooit opgelost. Wink
Gewijzigd door briolet op 13-08-2013 14:11
 
Black Tiger

Quote

Alleen poort 25 is dicht, onder bepaalde voorwaarden.

En dat ook alleen uitgaand, niet inkomend.
Greetings, Black Tiger
 
pa4jj
Waarom zijn dan als ik een portscan uitvoer bijna alle poorten dicht?
 
Black Tiger
Dat kunnen allerlei oorzaken zijn. Ik wil ook niet beweren dat het niet aan Ziggo ligt. Er zijn problemen bekend met Wifispots actief.
Het kan ook een euvel aan het modem zijn.

Maar het kan ook aan de applicatie liggen. Dat is vermoedelijk alleen te testen door eens op een gewone windows pc iets te laten draaien wat toegang van buitenaf moet hebben, bijv. een ftp servertje of zoiets.
Greetings, Black Tiger
 
pa4jj
Nou opeens gaat het weer goed. Vraag me niet hoe ik heb niets veranderd....
Topic closed wat mij betreft
 
Black Tiger
Geen idee, misschien een modem update geweest vannacht? Men weet het maar nooit.

Anyway goed om te horen dat het nu wel goed werkt, hopelijk blijft het ook zo.
Bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bijna alle poorten dicht in de UVW321B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing : 7 09-06-2017
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
Replay TV nu voor alle Ziggo klanten op Horizon Go Ziggo nieuws : 6 03-04-2016
Advertentie