obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met poort openen op Cisco EPC3928AD router
vitort
@ Black tiger Ik heb het weer geprobeerd met een vinkje bij ''gebruikeraccounts en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken".
Maar helaas....
Wat bedoel je eigenlijk precies met:
Qoute: Waarom niet gewoon eenvoudig delen van mappen en bestanden aangevinkt en dan de eenvoudige methode gebruiken?

gewoon het rechter muis knop op map en dan delen met ?

@mesa57 security event log? Help me even, dat kan ik niet direct vinden op de router..
of bedoel je in het hoofdscherm onder het kopje gebruikers?

Thnx again!
 
Black Tiger
Wat ik daarmee bedoel?
Configuratiescherm -> mapopties dan tabblad "weergave".
In XP heet dat "eenvoudig delen van mappen en bestanden gebruiken".

Ik zie net dat dit er in windows 7 niet meer is.
Dan moet je dus echt gaan rommelen met die machtigingen. Dat kon dus eerst een heel stuk eenvoudiger.
Wel als je "geavanceerd delen" gebruikt, dan staat de map automatisch voor "iedereen" op lezen. Daar zou je dan nog "schrijven" bij kunnen zetten indien nodig, maar dan liefst alleen op mapniveau.

Ze hebben het echt weer onnodig ingewikkeld gemaakt in 7 voor de gewone gebruiker.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
De security event log vindt je op de laptop computer --> beheren --> logboeken --> windows logboeken
 
vitort
Heren,

Heb weer geprobeerd in te loggen met de mediaplayer en gelijktijdig al de windows logboeken nagezien, maar er is geen een melding te zien.. wat wil dit zeggen?

ik kom geen stap dichterbij, maar leer wel aardig wat bij Smile

Vanavond ga ik het eens proberen om via de mediaspeler op een andere laptop te komen met een ander besturings systeem..
 
mesa57
In de securitylog moet je aanmeldingspoging vanuit de mediaplayer te zien zijn.
 
vitort
Oke dat klinkt logisch, maar dat krijg ik niet te zien... Sad
dan ligt het probleem dus toch bij de mediaplayer zelf..
 
vitort
Even een update:

Net geprobeerd met een andere laptop met hetzelfde windows besturings systeem er op en wat denk je...

Binnen 2 minuten kon ik inloggen vanaf de mediaspeler (zonder het inlog scherm te krijgen) in de laptop en een film kijken..:O Op deze lap top werd de mediaspeler ook gelijk herkent als computer in het Netwerk scherm!

Nu hebben de twee lap tops dezelfde deel instellingen maar toch lukt het nog
niet.. Heel erg bizar..

Iemand nog suggesties ?
 
vitort
Op de laptop waar wel verbinding mee gemaakt kan worden staat alles aan.

Op de laptop waar het niet werkt staat Nod32 uit en ook de windows firewall uit...

Het probleem is dat er door de media speler een inlog en w.w. gevraagd blijft worden als je naar de mappen wil gaan in de lap top...
Ik kan wel vanaf de laptop in de media player komen,,,

grts
 
mesa57
Ik neem aan dat je inmiddels een aparte map hebt gemaakt ipv C: proberen te delen ?
Ga eens bij die map op eigenschappen / beveiliging en selecteer dan geavanceerd.
Op het tabje effectieve machtigingen kun je vervolgens controleren wat de daadwerkelijke machtingen voor 'Iedereen' zijn.
Mocht dat goed zijn, dan kan ik me alleen voorstellen dat Anonymous network access niet gekoppeld is aan iedereen. Voor windows 7 home is dat niet in te stellen.

2e oplossing :
Zorg dat bij je eigen account een paswoord gespecifieerd is.
Maak een 2e account bv media met paswoord media en zorg dat die gemachtigd is voor de map en gebruik die user / paswoord op de mediaplayer.

Nog iets : het feit dat NFS niet werkt baart me ook zorgen. Dat zou zeker moeten werken, mits NFS bij die map mag natuurlijk.
 
vitort
@mesa57 Beide oplossingen geprobeerd, zonder succes


wat ik het vreemdst vind is dat de machtigingen en andere instellingen op laptop A exact hetzelfde zijn als op lap top B
even als het besturings systeem windows 7 Home Premium...

En op lap top A werkt het perfect, en kom ik er gewoon in zonder inlog scherm...
Overigens krijg ik dit scherm ook bij lap top A als lap top A in de slaapstand schiet..

Met andere woorden, het moet dus wel aan windows liggen op een of andere manier lijk mij, misschien iets in het register...??

Ik ga het probleem voor leggen bij Microsoft, ben benieuwd hoe hun erop reageren..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met poort openen op Cisco EPC3928AD router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie