obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
zyxel nsa325v2 en de ubee evw3200
rolandvrielink

Quote

rolandvrielink schreef:

[quote]Henk schreef:

Inderdaad als ik de titel had gelezen had ik geweten dat het geen "domme" Ubee is. Ik heb wel in je profiel info naar model gezocht. Ik bedoelde hiermee op het verschil in Ubee modellen. De eerste uitgegeven types waren domme Ubee's, een modem en meer niet. De nieuwere modellen hebben een draadloze router ingebouwd.

Je nas heeft een eigen ip toegewezen gekregen (of je hebt hem zelf ingesteld).
Het makkelijkste is om dit ip adres in de DMZ van de router in te voeren. Niets geen geklooi met poorten. Je zit als het ware rechtstreeks op internet.

Als dat in ieder geval werkt kun je proberen met de instellingen hieronder .

local ip: het adres van de nas server ingeven
local start/end port: 21
external ip: 0.0.0.0
external start/end port: 21
protocol: both
enabled: on

Ik dacht dat het external ip adres op 0 moest staan, je kunt hiervoor ook nog je eigen externe ip adres proberen als het met 0.0.0.0 niet lukt.

Je ip kun je hier uitvinden: Wat is mijn IP?.


ik heb op mijn laptop het ip adres van de nas in de DMZ van ubee modem ingevoerd.
maar als ik nu in de zoekbalk van firefox het ip adres van de nas kom ik in het inlogscherm gaat dus goed dit geldt ook als ik het wan ip adres in voer.
======================================================================
Echter als ik ftp:// voor het wan ip adres zet zie ik in eerste instantie geen inlogscherm maar wel direct de directories op de nas, klik ik dan op een directory dan zie ik precies wat er in die directory staat klik ik dan bijv op een foto dan vraagt ie pas naar een naam en wachtwoord


de eerste optie bevalt goed maar de 2e optie(die onder de streep) bevalt me NIET

hebben jullie een oplossing??
of heeft de laatste oplossing iets te maken met instellingen op de nas

grtz roland
Gewijzigd door rolandvrielink op 17-01-2014 22:57
 
Zippo
Dit moet je op de nas zien te regelen. Ik denk bij de shares.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rolandvrielink
ik snap het niet meer,

ik heb de regels van portforwarding ingevoerd (en later in windows firewall poort 21 open gezet)
als ik nu in firefox ftp:// gevolgd door wan ip adres in tik moet ik eerst naam en wachtwoord intoetsen en daarna blijft het scherm hangen op verbinden
verwijder ik de portforward regel en voer dan wan adres in de DMZ host werkt het direct, zowel bij ftp://wan ip en alleen wan ip

is DMZ host wel veilig???

het gekke is op mijn android tel staat andftp en daar kan ik constant op de nas komen zowel via lan ip en wan ip
 
Black Tiger
Ik neem aan dat jouw Ubee geen modem/router is en je jouw externe ip adres (WAN ip) op je Zyxel krijgt?

Zoja, dan vind ik het bijzonder vreemd dat het wel werkt als je jouw WAN ip in de DMZ host zet, want in de DMZ host zet je nooit een WAN ip, altijd een LAN ip.

DMZ host zet normaal alle verkeer van buiten door naar het DMZ ip adres.
Hoe veilig dit is ligt dan aan hoe veilig de computer ingeregeld waar het LAN ip adres van is.
Ik denk dat je veel onveiliger zit als je het WAN ip in je DMZ gaat zetten.

Al eens gedacht aan passive ftp? Dat zou je aan kunnen zetten en bijbehorende port range forward maken. Systemen die dan niet met direct FTP langs een NAT router kunnen, die kunnen dan over het algemeen wel via passive FTP werken.
Greetings, Black Tiger
 
rolandvrielink
het is een ubee evw3200 sorry klopt lan ip van de nas server staat in DMZ host
en ja mijn externe ip adres (WAN ip) komt binnen op de nas server(Zyxel)

hoe stel ik zo'n passive ftp in??

sorry voor al mijn vragen maar dit is allemaal nieuw voor mij
Gewijzigd door Black Tiger op 19-01-2014 02:13
 
Black Tiger
Ik heb even de quote weggehaald uit je bericht, want hele berichten quoten is eigenlijk not done en het is wel duidelijk naar wie je antwoord gaat als het er meteen onder staat.Wink
Is verder niet erg hoor.

Oke passive FTP. Vragen is niet erg, van vragen kun je alleen slimmer worden. En dit soort forums zijn er juist om vragen te stellen dus dat is geen probleem.

Allereerst zul je moeten kijken welke FTP Server software je gebruikt. De meeste server software kan wel passive ftp aan. Passive FTP wordt vaak afgekort aangegeven als PASV of PASV ftp, misschien ben je die instelling al tegen gekomen.

Normaal krijg je een FTP verbinding binnen op poort 21. De FTP server opent dan de datapoort 20 om de verbinding te verifiëren en data te versturen.
Dat werkt niet altijd achter een NAT, daarom is pasv uitgevonden. De verbinding komt binnen op poort 21 maar de server zet dan ook poorten boven de 1024 open, meestal een reeks. Maar dat hoeft geen grote reeks te zijn.

Ik gebruik normaliter beiden, dan gaat het altijd goed.

Misschien kan ik je helpen als je zegt welke ftp server software je gebruikt.
Stel je vind zelf die instelling, zet dan een poort-range open voor passive ftp, bijv. poort 1030-1050. 10 poorten is meer dan genoeg, ik neem er altijd 20 voor de zekerheid.
Mocht je ook perse een ip moeten ingeven, dan zou ik het eerst het lokale ip adres van de ftp server proberen, anders je WAN ip.

Daarna maak je een forward net zoals met poort 21, alleen zet je dan een poort-range open. Volgens mij kan de Zyxel dat ook wel.
Dus ook poort 21 moet geforward zijn! Dat blijft.

En dan ben je feitelijk klaar voor passive ftp.

Ik heb nog niet in de handleiding van die Zyxel gekeken, maar let wel op als deze ook een port-triggering heeft, dat je wel de forwards echt bij port-forwards maakt (soms ook applications en gaming genoemd) en niet bij port-triggering dus.
Greetings, Black Tiger
 
rolandvrielink
hoi black tiger,

ik heb gekeken en kan niet niets van passive ftp vinden/instellen op de zyxel
foto 1 staan de ftp instellingen gedeelte van de zyxel
op foto 2 staat het enige wat ik van het passive gedeelte kan vinden

groet roland
rolandvrielink voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Black Tiger
Helaas is je eerste foto te onduidelijk, dus die kan ik net niet lezen. Maar het ziet er wel naar uit dat je die optie hebt.

Je kunt namelijk in de Zyxel wel een port-range aangeven voor passive ftp. Dat staat er ook bij, alleen heet dat in je Zyxel zo te zien:
"customize the port range for data transfer" en dat is precies wat passive ftp is.

Ik dacht eerst dat de Zyxel je router was. Maar je kunt dus bij deze optie eens iets invullen, bijv. start port 1030 en end port 1050, dan zou pasv ftp moeten werken.

Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. De modem is een EVW3200, dat is dus een modem/router. Heb je die dan in modem-only mode laten zetten dat je jouw externe ip adres op de Zyxel krijgt?
En zoja... op welke manier doe je dan internetten met bijv. een pc? Sluit je die op je Zyxel NAS aan ofzo?
Greetings, Black Tiger
 
rolandvrielink
hoi black tiger,

dan ga ik dat eens proberen die port range op te zetten.

mijn evw3200 is origineel volgens mij , ik heb er niets aan laten doen, dus modem/router.

kan het niet zijn dat de zyxel met de 192.168..... ip adres zichtbaar is door de DMZ host?

ik heb de zyxel met een netwerk kabeltje op de evw3200 aangesloten en internetten doe ik draadloos via wifi met de laptops.
zyxel

gr roland
 
Black Tiger
Als je de Zyxel met een utp kabel aan de EVW hebt aangesloten en de EVW3200 is nog origineel, dus modem/router, dan heb je niet je WAN ip adres op de Zyxel staan maar een intern ip adres.

Dat zal dus iets zijn als bijv. 192.168.178.11 en dat is een LAN ip.
Lijkt me ook logisch anders kon je ook niet meer draadloos internetten.

In dat geval zul je in de Ubee forwards moeten maken, voor zover poort 21 alsook voor die genoemde poortrange.

Wat ik dan ook zou adviseren is om in de Ubee het ip adres voor de Zyxel te "reserveren" in DHCP zodat hij ook steeds dat ip krijgt. Dan blijft de poort forward ook altijd goed.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zyxel nsa325v2 en de ubee evw3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie