obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
instellingen firewall en ftp poort
briolet
Die poorten zijn alleen listening ports. Zodra de verbinding er is, gaat hij verder op een hoge poort om de listening poort weer vrij te maken voor een volgende gebruiker. Die hoge poorten moeten natuurlijk hoog genoeg liggen om niet geblokt te worden. Ik heb eigenlijk geen idee vanaf welke hoge poort het verkeer weer mogelijk is.

Door de striktheid heb je inderdaad niets aan die hogere firewall settings. Ik heb b.v. mail via het IMAP-S protocol van mijn provider. Maar zij gebruiken daar de gewone IMAP poort voor. Ook bij POP3 kan de provider de secure versie afdwingen via de 'insecure' poortnummers.
Dus dan heb je alles super secure omdat je mailprovider het IMAP-S protocol afdwingt, maar omdat ze het via poort 143 doen, blokkeert de HIGH firewall instelling het toch nog. En via de correcte IMAP-S poort 993 gaat het niet bij mijn mailprovider.

Dus dan maar de firewall op low. Voor de PC en NAS maakt het niets uit omdat die een eigen firewall hebben. Maar hoe zit het met mijn IP cameras of interactieve HD recorder? Tegenwoordig komt er steeds meer 'slimme' apparatuur op de markt waar eigenlijk een volledige computer in zit. Op security.nl stond gisteren dit bericht over een slimme koelkast die spam verstuurde. De makers van zo'n slimme koelkast hebben er niet eens over nagedacht dat alles wat verbinding met het internet heeft, een goede beveiliging nodig heeft.
 
Black Tiger
Nogal een oud bericht (1 jaar), maar om je antwoord te geven. Bij de meeste ip camera's kun je zelf instellen welke poort dat ze moeten gebruiken.

Vaak wordt er daarnaast nog een tweede poort gebruikt bij de duurdere modellen zoals een RSTP poort. Het ligt dus aan merk en model welke poort of poorten er gebruikt worden.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Er zijn er helaas velen die er in verdwalen, vandaar dat je dit soort berichten ook vaak over de jaren ziet terugkomen.
Een eigen firewall kan overigens ook in Linux is ontzettend handig, daar kun je echt alles mee doen wat je wilt. Heerlijk. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellingen firewall en ftp poort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
iPhone 5 IMAP instellingen Algemeen : 3 05-11-2015
CISCO EPC 3928 instellingen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 27-01-2015
Bug in Ubee firewall? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 21-12-2014
poort 119 dicht hoe gaat deze open Nieuwsgroepen : 2 11-06-2014
instellingen versturen ziggo via mobiel Ziggo mobiel telefonie : 3 22-05-2014
Advertentie