obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc
Black Tiger
Feitelijk zou je de middelste optie aan moeten kunnen uitvinken.
Als de andere 2 dan grayed out zijn, maar wel aangevinkt, dus zoals gewenst, zou dat wel nog op die manier moeten werken.
Maar dat zou je toch voor de zekerheid nog even moeten testen.
Greetings, Black Tiger
 
superfury
Zojuist getest: ipv6 MAC poortdoorverwijzing via de modem lijkt in ieder geval tot~ 5 minuten gewoon te werken(daarna waarschijnlijk ook, maar is atm niet testbaar omdat de netwerkkaart dan niet meer lijkt te reageren).

De middelste optie uitvinken(andere opties aangevinkt&grijs) stopt ook reactie van WOL. Het werkt dan helemaal niet meer.

De netwerkkaart blijft tot dan regelmatig om de paar seconden oranje knipperen met werkende WOL. Daarna vertraagt het knipperen tot eens in de ~20-30 seconden en werkt WOL niet meer(de modem is het IP al direct na standby kwijt, dus de MAC port forwarding werkt correct).

Is er een probleem in Windows/BIOS? Het moederbord is een MSI Gaming G85-B43 moederbord. Afaik is de ... 2014 energieregeling uitgeschakeld, wake on PCI-E is ingeschakeld. Alle 3 vinkjes in energiebeheer v Windows 10 Killer LAN E2200 zijn aangevinkt om het uberhaupt te laten werken. Vind verder geen andere opties in de BIOS setup ivm WOL/energiebeheer.

Bij het geadvanceerd tabblad staat alles op disabled/0/leeg(bij tekstvakken, ook het IP address veld), behalve:
Wake on Pattern match, Shut down wakeup, Wake on Magic Packet zijn Enabled.
Receive buffers is 2048.
Jumbo Frame is 9KB MTU.
Max IRQ per second is 5000.
Max RSS Queues is 4.

Het IP address veld is blijkbaar misschien nodig? Het is standaard niet ingevuld. Is dit een IP adres of MAC adres? Weet iemand wat het doel van dit veld is?
Gewijzigd door superfury op 16-03-2016 10:20
 
Black Tiger
Ik ben door m'n opties heen, weet 't ook niet meer.
Ip address betekent normaliter ip adres dus als er al iets zou moeten staan lijkt me dat het ip adres als dat er zo staat.
Of dat inderdaad zo is en of dat zal helpen is maar de vraag.

Misschien nog iemand anders? Of met extra netwerkkaart eens proberen?
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Ik heb totaal geen verstand van WOL maar een los routertje erbij, DMZ naar dat routertje en dan WOL instellen op het losse routertje ?
Routertje staat altijd aan dus zou je zeggen dat de forwarding naar dat routertje in stand blijft en daarop de forwarding instellen naar je pc ?
Ik noem maar een boom uit het bos hoor, ik heb geen enkele ervaring met WOL maar ik kan me redelijk redden in forwarding............misschien werkt het niet, wie zal ut zeggen ?

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
superfury
Ik heb het nu toch echt voor elkaar(10 minuten uit en DHCP is weg, WOL werkt nog steeds!):
MAC v6 forwarding van gekozen poort (bijv. 9) naar MAC v4 van IP v4 van de router(je 192.168.178.1 routeradres).
Heb verder WAN Blocking uitgezet.

Om te testen ook nog via mobiel DHCP geforceerd vrijgegeven en 10 minuten gewacht.

Vervolgens WOL via WAN IP van de router(of Gekoppelde DDNS) invullen met het MAC adres van je PC en gekozen poort en broadcast met subnet 0.0.0.0. .

Vervolgens springt mijn PC netjes aan zoals het hoort!

Komt geloof ik omdat hij nu netjes het pakketje naar de poort op de router(MAC van je modem, dus van je LAN zelf) doorsluist. Subnet zorgt er vervolgens voor dat het bij jouw computer aankomt.

Nu werkt WOL dus als m'n PC in standby staat. Nu alleen nog als hij helemaal uitstaat(power off), indien dit mogelijk is met dit moederbord?

De poort moet natuurlijk overal in je modem en WOL aanroepsoftware staan, anders doet het het niet.

Edit: PC afgelopen uren in automatische slaapstand(na 15 minuten), Wake Up via WOL via WAN DDNS werkt onmiddelijk. Dus qua WOL in de modem(en PC in slaapstand WOL): Missie 100% geslaagd! Grin


Nu alleen de PC nog zover krijgen dat WOL werkt terwijl hij volledig afgesloten is (Dus geen slaapstand, maar echt uit). Weet iemand of dit kan met een MSI G85-B43 Gaming mobo, en hoe dan precies(BIOS Setup instellingen)?
Gewijzigd door superfury op 17-03-2016 07:03
 
Black Tiger

Quote

Heb verder WAN Blocking uitgezet.

Oh die heb ik nooit aan, je weet maar nooit wat die tegen houdt.

Maar da's wel een mooie stap wat nu gelukt is.
Dus forward via mac adres, dat lukt in mijn Cisco niet dacht ik. Maarja heb zelf die WOL ook niet nodig.

Wel heel mooi stukje verslag allemaal voor mensen die dit ook willen en hetzelfde euvel hebben.
Aangezien hij vanuit slaapstand "wakker" gemaakt kan worden twijfel ik er niet aan dat dit ook gaat lukken vanuit de uit stand, vermits je bios een optie heeft voor LAN detectie. De meesten hebben dat wel dacht ik.
Greetings, Black Tiger
 
superfury
Ben zojuist terug van andere locatie (werk). Het is mij opgevallen dat als ik de WOL uitvoer vanuit mijn thuisnetwerk naar de DDNS host (no-ip) mijn PC gelijk aanspringt. Maar doe ik ditzelfde vanuit een ander netwerk(werk), dan zegt de applicatie wel dat het pakketje verstuurd is, maar springt de PC niet aan(Remote Desktop werkte niet, na aanzetten vanuit lokale netwerk via WOL(DDNS) kom ik er zonder problemen in).

Dus, om de een of andere reden, komt het pakketje wel aan bij de PC volgens de volgende route:
Telefoon -> Eigen modem netwerk -> Provider -> Internet -> Provider -> Eigen modem netwerk(WAN IP van mijn modem dmv IP gekoppeld aan DDNS) -> MAC doorverwijzing forwarding LAN -> Broadcast -> PC MAC

Maar de volgende route gaat niet:
Telefoon -> Ander modem netwerk -> Provider -> Internet -> Provider -> Eigen modem netwerk(WAN IP van mijn modem dmv IP gekoppeld aan DDNS) -> MAC doorverwijzing forwarding LAN -> Broadcast -> PC MAC
Het pakketje lijkt niet aan te komen, de PC gaat in dat geval niet aan?

Had eerder alleen de eerste route getest.
 
Black Tiger
Raar. Als dat waar is dan zou dat betekenen dat nat-loopback niet werkt zoals het zou moeten werken.
Want zoals het zou moeten werken is zoals jij het aangeeft ongeveer. Het pakketje moet even via internet geroute worden eigenlijk.
Maar het ziet er naar uit dat dit dus niet volledig gebeurt en dat is vreemd. Heb ik nog niet eerder zo meegemaakt.
Even er van uitgaande dat je DDNS ook naar je externe ip verwijst, dus naar 94.xx.xx.xx en niet naar 192.168.xxx.xxx.
Greetings, Black Tiger
 
superfury
DDNS wijst inderdaad naar mijn externe (WAN) IP, zoals door de router wordt aangegeven via de DDNS optie(automatisch gesynchroniseerd met de DDNS host). Het staat atm op mijn WAN IP, zoals op de modem, onder het kopje "Router IPv4", veld "WAN IP adres" bij het inloggen op de modem (welkomstpagina van de modem).

Via broadcast start mijn PC op als ik zelf in hetzelfde netwerk zit (1e route), via de andere route (De 'Ziggo' verbinding van mijn eigen router, aan de sterkte van het signaal te zien) gebeurt er niets(PC blijft in standby).
 
Black Tiger

Quote

onder het kopje "Router IPv4", veld "WAN IP adres"

Zou het hier aan kunnen liggen? Aangezien je eerder aangaf de forward middels ipv6 via het mac gedaan te hebben.
Ik weet niet of er ook een mogelijkheid is via ipv4 via het mac te forwarden of dat je dat al getest hebt, maar dit schoot me zojuist te binnen.
Of heb ik het verkeerd gelezen of geinterpreteerd? Kan ook uiteraard.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
Advertentie