obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Krijgen niet waar we voor betalen
Polleke

Quote

kobus1960 schreef:

Het gaat erom dat achter het Ubee modem alles ook
aangepast/geschikt moet zijn voor die hoge snelheden.

Kabels/Ethernetkaart/Wifikaart/Dongle enz enz.

Zit er iets tussen wat niet geschikt is, gaat de complete
snelheid terug naar de waardes die je nu haalt. Ook de
Wifi snelheid heeft hier zeker last van. Om nog maar niet
te spreken over verouderde Windows installaties.

Ps. Snelheid die je inkoopt is 180Mb, te halen mits ALLE
apparatuur achter het modem geschikt is.


De hamvraag is dus: wat haalt de snelheid naar beneden? Hoe kom ik daar achter? Ik heb al eens alle telefoons uit laten zetten en de laptops 1 voor 1 aan de kabel gehangen en de snelheid getest. Hierbij viel 1 laptop uit de toon met de rest, daar bleek een torrent actief. Die hebben wij er toen afgehaald, en de kinderen weten ook dat ze dat soort programma;s niet meer mogen gebruiken.
Wij maken voor de zaak gebruik van one-drive. Kan dit ook een oorzaak zijn?
 
kobus1960
Gebruik ik ook, en heb er totaal geen last van.
Het Probleem is blauwe lampjes op de Ubee.
Er hangt iets in jouw netwerk wat niet geschikt is
voor het snelle internet PLUS netwerk thuis.
Alle apparaten afkoppelen, 1 voor 1 aanzetten.
Wanneer de blauwe lampjes aangaan heb je het
apparaat. Bovendien kan het ook nog aan de
software van zo'n apparaat liggen. Windows o.a.
 
Polleke
Ik ga het dit weekend maar eens uitproberen.
Alle laptops hebben een legale versie van windows 7, met office365.
 
briolet
sweex maakt routers en powerlines. Mij is nog niet duidelijk wat je nu hebt.

Je schrijft

Quote

Die sweex staat boven, via die router maken de kinderen (draadloos) contact met het internet

Dus die sweex is een router. Maar later schrijf je:

Quote

Wij hebben nergens een ethernet kabel liggen

Hoe zit die router boven dan vast. Toch een sweex powerline?

En als die sweex een repeater is dan ben je nog verder van huis. Repeaters halveren de maximale snelheid. Toen internet nog limiterend was, maakte die halvering niet uit want het bleef snel genoeg. Met de huidige internetsnelheden, wordt Wifi echter de snelheids bepalende factor. Elke Wifi vertraging merk je direct.

In elk geval is Wifi bagger als je teveel buren hebt. Het ene moment werkt het goed en dan komt er bij de buren een Wifi-punt bij of veranderd een zender van kanaal, en je hebt weer problemen.

De enige stabiele oplossing is alles bekabelen en meerdere Wifi accesspoints in het huis neer te zetten in de ruimtes waar je met laptops wilt werken.

Als je die Linksys nog hebt, kun je die als tweede accespunt inzetten. Als iedereen op dezelfde Wifi inlogt zul je nooit gebruik maken van de 180 Mb abonement en kun je beter terug gaan naar 90 Mb.
Bij meerdere Wifi-accesspoint die gelijktijdig gebruikt worden heeft 180 Mb wel zin. Als de kinderen boven dan maximaal downloaden via Wifi (80 Mb), heb je beneden nog 100 Mb beschikbaar om ook daar met 80 Mb van die Wifi te downloaden.
Gewijzigd door briolet op 11-04-2014 20:22
 
Polleke
Sorry, ik bedoelde dat er nergens een kabel door de muren gaat. De kabel waar de sweex aan vast zit is vanuit de meterkast naar boven getrokken en vanaf daar ligt de kabel los over de vloer.
 
Polleke
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie hulp of pogingen daartoe. Inmiddels hebben we hier bericht gekregen dat er glasvezel aangelegd gaat worden binnen nu en een half jaar. We modderen nog wel even door en stappen dan over naar glasvezel, hopelijk is dat voor ons een betere oplossing.
 
MisterSenseo
Heel veel sterkte, naar het schijnt is dat nog veel slechter als Ziggo dus tot over een paar maanden..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Ik zie dat verband met glasvezel niet. Dat gaat ook alleen maar tot in de meterkast, net als coax kabel. En bij jou zit het probleem juist erna. Dat zal niet veranderen.
 
kobus1960
Mjah, zonde, en dan weer dezelfde teleurstelling. Helpless
 
Polleke
Ik heb geprobeerd een oplossing te vinden door hier een vraag te stellen. Heb al in een reactie aangegeven dat ik maar een amateur ben en dus niet veel verstand van internet,ethernet enz. Er komen antwoorden waarbij ik met mijn oren sta te klapperen. Het schijnt heel moeilijk te zijn om iets in Jip en Janneke taal te vertellen.
Zowel hier als door de monteurs van Ziggo. Met beide kom ik helaas niet verder.

Zoals ik al aangaf heb ik in het verleden de laptops al eens getest en daar kwam uit dat op 1 een p2p programma stond die compleet open stond voor anderen. Dat programma is eraf gehaald. Dat heeft heel even geholpen. Het probleem is niet altijd zo erg geweest als het afgelopen half jaar. Er zijn geen nieuwe laptops aangeschaft, ik verwacht dan ook niet dat daar het probleem zit.

Als leek weet ik niet beter dan dat glasvezel stabieler is dan de normale kabel vandaar dat wij daar nu voor kiezen in de hoop dat dat de oplossing voor ons is. Moet daar dan zo op gereageerd worden door jullie? Vind ik een beetje jammer.

Misschien een gat in de markt om een bedrijf te starten en bij de mensen thuis dit soort problemen te verhelpen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijgen niet waar we voor betalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
het krijgen van een next Klacht over Ziggo : 2 19-05-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie