obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
ip camera niet extern benaderbaar
Monteur_kees
maar waarom zou je 2 x dhcp op de routers gebruiken,

heb zelf 2 routers achter de ciso zitten echter aleen op de cisco staat dhcp aan
dat houd het een beetje overzichtelijk

maarja zal wel een reden hebben

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
nicoher
help wat moet ik nu doen ?
 
nicoher

Quote

nicoher schreef:

help wat moet ik nu doen ?

als ik de bij de eminent de kabel van de ubee loskoppel van de wan poort en in een willekeurige lan poort zet wordt mijn camera 192.168.178.2
hiermee kan ik nu wel extern als intern inloggen op de camera .
Maar dan heb ik geen internet meer van mijn eminent is ook niet de bedoeling
 
briolet
Zoek op de ziggo site op de term "DMZ", Dat moet je naar een instructie leiden om twee routers achter elkaar te zetten. Niet de oplossing van alles, maar wel voor jouw probleem.

Het beste is natuurlijk om maar 1 router in je netwerk te hebben.
 
Black Tiger

Quote

Maar dan heb ik geen internet meer van mijn eminent is ook niet de bedoeling

Dit kan veroorzaakt worden omdat er dan op de WAN poort ook eerst een 192.168.178.x ip zat en je kunt op Wan en LAN kan van een router niet dezelfde range hebben.

Je kunt dus het WAN ip van de Eminent wijzigen naar bijv. 10.0.0.1 subnet 255.0.0.0, gateway 10.0.0.2 en dns 10.0.0.2. Die bestaan niet maar dat is verder prima. Schakel ook DHCP op de Eminent uit.

Opslaan, daarna je Eminent uitschakelen (van stroom af halen), paar seconden wachten, weer de stroom er op zetten en laten starten.
Herstart voor de zekerheid daarna ook even je apparatuur (computers etc.) en dan moet het probleem opgelost zijn.

De andere oplossing is inderdaad om de kabel in de WAN poort van de Eminent te laten zitten en DMZ te gebruiken naar het WAN ip van je Eminent, maar dan zou ik dat wel handmatig instellen zodat het ook vast blijft staan.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ip camera niet extern benaderbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie