obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Waarom reageer Ziggo niet
Black Tiger

Quote

Dat ik de Ubee 5 GHz uitlaat zenden, de andere router 2,4 GHz uit laat zenden. MAAR dat de apparatuur die op de verschillende frequenties zitten elkaar wel kunnen zien, en met elkaar kunnen communiceren?

Ja die vraag had ik al begrepen en ja dat is mogelijk.
Je moet dan wel verschillende SSID's nemen voor de wifi en liefst ook verschillende kanalen.
In post #11 heb ik een link geplaatst naar Duckfiles waarin beschreven wordt hoe je dit moet instellen.
Het maakt daarbij niet uit of het om een Cisco of om een Ubee gaat.

Volgens Briolet kan dat dus ook als je jouw router in brugmode zet, hij heeft uitgelegd hoe dat moet.

In feite zijn wij dus aan het afwachten wat je geprobeerd hebt van deze oplossingen en of dat naar tevredenheid werkt.
Greetings, Black Tiger
 
jelleruben
Zal eens kijken hoe ver ik het kan krijgen.
 
Nietes
Jelleruben, ik weet niet of jij het nog snapt, ik dus niet. Wat moet ik nu doen om mijn Sitecom 300N in te stellen als switch en dat ik hem in 1 netwerk kan gebruiken dat die dan ook nog draadloos is te bruiken

Moet ik nu alleen de NAT uizetten, dan heb ik geen verbinding meer met internet, veel meer opties zitten er niet in, ik had niet voor niets een link met de handleiding erbij gedaan.

Ik hoef dus bijv ook niet de optie te gebruiken van Ziggo om 2 netwerken te hebben, gewoon de sitecom achter de Ubee3200 en het werkt, kan dus alleen de Sitecom niet benaderen
Stja Annoying
 
jelleruben
Sorry ik ken die Sitecom zo niet, dus weet ook zo niet hoe je die moet instellen.

Ik heb besloten om een Dualband router aan te schaffen, en dan de Ubee alleen het internet en IP verdeling te regelen, en voor de rest laat ik alles lopen langs de dualband router
 
Black Tiger
@Nietes:
Het deel van NAT uitzetten is iets waar Briolet mee kwam. Ik geef daar geen support op omdat ik zelf niet weet of en zoja wat je dan nog meer moet doen om het goed te krijgen.
Normaliter moet het met NAT uit gewoon werken als je de kabel van de Ziggo modem aan de WAN/Internet poort van je Sitecom aansluit.

De methode die ik beschrijf in post #11 werkt ook altijd.
Maar ik kan je niet helpen als je niet aangeeft welk deel je daarvan niet begrijpt.

Het volgende is in elk geval van belang.
Maak je zo'n wijziging, dus via de link van mij of als je brugmode gebruikt, is het 't beste om daarna als volgt te handelen:
1.) Zet beide apparaten uit.
2.) Geef eerst de Ziggo modem stroom en laat die op zijn gemak opstarten, duurt een paar minuten.
3.) Als dat klaar is geef dan je router weer stroom en laat die ook even opstarten.

Indien nodig herstart dan ook even je pc's.
Greetings, Black Tiger
 
Nietes
Simpel eigenlijk wat ik niet snap, ik zie de optie "WAN/internet als vast (statisch) ip configureren." niet en ook
"het LAN ip adres configureren" niet, vandaar dus ook die link naar de handleiding van de sitecom in hoop dat je
misschien dan een oplossing zou weten Ik kan dus nergens een wanadres 10.0.0.2 invullen en 192.168.178.2 in de lan met de bij behorende subnetmasker en en gataway De DHCP kan ik wel uitzetten in de Sitecom
Stja Annoying
 
Black Tiger
Het kan zijn dat er bij LAN instellingen geen gateway staat, die hoef je dan ook niet in te vullen.

Die link naar handleidingen.com daar kan ik niets mee, daar staat het niet duidelijk genoeg in.
Als je me even het precieze typenummer geeft (WL-303 of WL-305 of zoiets bijv.) dan zoek ik de handleiding bij Sitecom zelf even op.
Dan kan ik de opties misschien beter benoemen.

Want het is allemaal hetzelfde, alleen sommige dingen kunnen een iets andere naam hebben.
Greetings, Black Tiger
 
Nietes
Het is een Sitecom 300n WL-312 en ik zie echt die opties niet die in jou voorbeeld van de asus zitten. Het enige wat ik bij geavanceerd/nat aan kan doen is de nat aan of uit zetten. Het enige waar ik wat kan instellen is als ik de optie instelhulp kies en
dan handmatig configureren ( zie bijlage )
Nietes voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Nietes op 17-06-2014 01:08
Stja Annoying
 
Black Tiger
Hoe dat met die NAT verder gaat is me niet bekend, ik ben niet bekend met brugmode.

Vermoedelijk zitten de instellingen om het allemaal handmatig te doen bij jou onder "geavanceerd".

Maar je hebt wel de juiste afbeelding genomen. Die afbeelding geeft in feite de WAN/Internet instelling aan. Handmatig configureren is inderdaad wat je doen moet.

Dat statisch is dus goed. In feite kun je die instellingen ook zo laten staan zoals ze staan en dan bij Primaire DNS ook 172.1.1.254 invullen.
Dan heb je dat gedeelte al gehad.

Ik ga even in de handleiding kijken of ik het LAN gedeelte voor je kan vinden.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Ik ben even gaan kijken.
Als ik naar de handleiding van het door jou genoemde model ga kijken dan zie ik daar ook een tabblad LAN naast Status.
Misschien moet je dan toch even op "geavanceerd" klikken zodat je meer opties te zien krijgt, dan zou het er namelijk zo moeten uitzien en kun je dan ip adres en subnetmasker van 192.168.178.2 en 255.255.255.0 invullen.

Ohja, op de door jou opgegeven link bij handleidingen.com vindt je dit op pagina 16. Daar heet het tabblad dan "dhcp server" maar zie je ook LAN ip en subnetmasker staan.
Black Tiger voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarom reageer Ziggo niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie