obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Beeld schuift van rechts naar links
Black Tiger

Quote

Als ik daar de kabel los haal heb ik helemaal geen signaal meer bij de decoder.

Nee dat klopt, want hij moet immers ergens signaal vandaan krijgen.

Had je al geprobeerd de kabel rechtstreeks van deze UMU naar de TV in te doen en te kijken of je dan overal goed beeld hebt? Je moet dan misschien de TV even zenders laten zoeken.

Als het antwoord daarop namelijk JA is en je Humax geeft zoals je zegt 67% signaal en 100% kwaliteit, dan ben ik toch bang dat het probleem aan de Samsung ligt.
Greetings, Black Tiger
 
Hoefnix

Quote

Black Tiger schreef:dan ben ik toch bang dat het probleem aan de Samsung ligt.
Dat heb ik ook al geprobeerd uit te leggen aan de klantenservice, maar dat is me nog niet gelukt.
Voor de duidelijkheid heb ik er een filmpje van gemaakt.

YouTube Video


De HD recorder staat op de TV , boven in beeld kun je de display zien.
Let er ook op dat het geluid uitsluitend van de annaloge TV komt.
Gewijzigd door Hoefnix op 29-06-2014 14:41
 
Black Tiger
Lijkt me toch echt een Samsung probleem.
Temeer gezien de Humax het ook doet.

Lijkt me beter als de klantenservice hem om ruilt.
Laat even weten als ze dat niet willen doen, dan kunnen we webcare eens vragen er een kijkje naar te nemen hier.
Greetings, Black Tiger
 
Hoefnix
Nou breekt mijn klomp !

Quote

Black Tiger schreef:
Lijkt me toch echt een Samsung probleem.

Dat dacht ik dus ook.
De klantenservice wilde me persé eerst een nieuw kabeltje opsturen om te testen of het aan mijn oude kabel zou liggen.
Die heb ik nu gekregen en meteen gestest.
En daarmee heeft het even gewerkt in een testopstelling !
De oude kabel ligt in een buis, omdat ik die wil hergebruiken heb ik een nieuwe stekker aan de oude kabel gezet, en dat geprobeerd.
Maar sinds dien is het oude probleem weer terug, wat ik ook probeer goed beeld krijg ik niet.
Misschien werkte de HD recorder eventjes goed omdat ik toen ook de Humax had doorgelust via de HD recorder.
Maar ook op die manier lukt het niet om dat goede beeld te reproduceren.

~!@#$%^&*
Gewijzigd door Hoefnix op 03-07-2014 16:22
 
Black Tiger

Quote

En daarmee heeft het even gewerkt in een testopstelling!

En wat heb je aan die opstelling dan verandert dat het daarna niet meer werkte? Want dat is me niet echt duidelijk.
Greetings, Black Tiger
 
Hoefnix
Mij eigenlijk ook niet.
Er zijn een paar combinaties mogelijk :

- UMU + modem aangesloten of HD recorder rechtstreeks op de AOP.
- Humax decoder staat aan en is via de scartkabel aangesloten HD recorder of deze scartkabel is losgekoppeld.
- Coax kabel tussen de HD recorder en de TV is wel of niet aangesloten.

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat die laatste een grote invloed heeft op de digitale beeldkwaliteit.
Daarom vermoed ik dat de Samsung een probleem heeft met zijn geaardheid.

Morgen zal ik er nog even verder mee gaan stoeien.
Tot later
 
Black Tiger
Eigenlijk geef je geen antwoord op de vraag.

Je schrijft dat het even gewerkt heeft in die testopstelling.
Mijn vraag was wat je aan die testopstelling verandert hebt dan dat het opeens niet meer werkt.

En wat is nu weer een AOP?
Greetings, Black Tiger
 
Hoefnix
Ik bedoel dat ik niet meer weet wat die testopstelling exact was.
Als ik had geweten dat het daarna niet meer zou werken had ik het opgenoteerd.
Zie vorige post voor de mogelijkheden.

AOP = Abonee Overname Punt, dat is die Ziggo doos waar de groene kabel in is aangesloten.
 
Black Tiger
Ah oke, ik ben niet zo thuis in die afkortingen maar dat zul je al gemerkt hebben. Smile
Het wordt nu in elk geval weer ff flink zoeken. Zou ook nog eens kunnen dat die Umu niet meer lekker is. Maarja, van de andere kant... dan zou de Humax ook problemen hebben.
Greetings, Black Tiger
 
Hoefnix
Inmiddels ben ik klaar met testen, ik heb de Humax gebruikt als signaal sterkte meter en de Samsung om de beeldkwaliteit te bekijken.

AOP + nieuwe kabel = signaalsterkte 67%
AOP + oude kabel = signaalsterkte 70%
AOP + nieuwe kabel = slecht beeld
AOP + oude kabel = slecht beeld
AOP + UMU + modem + nieuwe kabel = signaalsterkte 67%
AOP + UMU + modem + oude kabel = signaalsterkte 70%
AOP + UMU + modem + nieuwe kabel = slecht beeld
AOP + UMU + modem + oude kabel = slecht beeld
AOP + UMU + modem + oude kabel + Humax via de scartkabel aangesloten op de Samsung = slecht beeld

Wel is het beeld inmiddels iets minder slecht, het schuift nu de andere kant op, van links naar rechts en veel langzamer als eerst.
Ook is de horizontale scheiding tussen het bovenste en onderste deel van het beeld wat naar beneden geschoven
Ik heb de AOP geaard gehad op de CV radiator en op de randaarde, beide gaven geen verbetering.

Goed beeld van de Samsung heb ik sinds gister niet meer gezien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld schuift van rechts naar links', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
Advertentie