obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
van dynamisch naar vast ip probleem
Ipeetje
OPgelost:

Na het invullen statisch ipnummer nu ook de dnsnummers gebruikt en nu pakt sisco wel mijn pc met vaste ip, heb nog een hoop te leren blijkt wel over deze modem,

Hartelijk dank, nu kan ik de rest waarschijnlijk zelf verder wel vindenSmile

grtx,
 
Black Tiger

Quote

heb nog een hoop te leren blijkt wel over deze modem,

Valt wel mee, de 3925 gaat hier wel op juiste wijze mee om, hoef je geen dns adressen in te vullen.

Maar wel fijn om te horen dat dit de oplossing blijkt te zijn. Zo hebben we in elk geval een oplossing om mensen te helpen als weer zoiets voor komt. Bedankt voor de terugkoppeling!Thumbs Up

Welk ip adres heb je nu gebruikt? Want gezien een ander topic bleek 192.168.178.2 niet te werken en .50 wel. Dus ben ik nieuwsgierig met welk ip jij hebt getest.
Greetings, Black Tiger
 
Ipeetje
In mń vorige modem was dns nummers volgens mij ook niet noodzakelijk lag me bij, hierdoor ga je er maar van uit dat het op de sisco ook wel zonder kan,
Omdat de sitecom(de 2e router/switch) en de rest van het netwerk al met 192.168.1.XXX adressen werkt heb ik de sisco ook maar van het 192.168.178.xxx naar het 192.168.1.XXX bereik gezet,

De sisco geeft vanaf 192.168.1.10 adressen tot 192.168.1.119, als je een vast ip in dit bereik gaat zetten dan zegt sisco dat deze ip gereserved is,

Op moment van schrijven gebruik ik 192.168.1.18 op mń pc, daar mesa57 aangaf i.v.m dubbele nummers buiten deze range te gaan is heb ik deze aan gepast, en dat werkt ook,

de volgende stap is de sitecom er weer achter zetten zodat men hier weer kan whatsuppenWhistl
 
Black Tiger
Dan staat je Cisco niet standaard want standaard geeft hij 192.168.178.x ip adressen uit. Maar oke dat mag de pret niet drukken.
Jij gebruikt dus .18. Maar dat valt binnen de range van .10 tot .119.

Is verder niet erg.
Je schrijft dat jij wel die DNS nummers kon gebruiken. Iemand anders op het forum met een Cisco 3928 schijnt dit niet te kunnen omdat alles dan weer terug naar 0 springt.

Zou jij zo vriendelijk willen zijn eens te kijken exact welke firmware je in de Cisco modem hebt en dat hier neer schrijven zodat we eens kunnen vergelijken?
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Die DNS nrs heeft hij in de PC bij het statisch IP adres opgenomen. Als iemand anders er last van heeft dat ze weer 0 worden, dan is er iets niet goed met zijn PC.
 
Black Tiger
Klopt dat Ipeetje? Heb je dat op je pc ingevuld of in de modem zoals Webcare Jesse had voorgesteld?
Daar gaat het namelijk nu even om Mesa57, die ander heeft niet last van zijn pc want het was niet de bedoeling om dat in de pc maar in de modem in te voeren (zie vorige pagina).
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Waar staat dat bericht van die 'ander' ?
 
Black Tiger
Hiero:
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_31542
Greetings, Black Tiger
 
Ipeetje
Als je in de status van de Sisco gateway kijkt dan staat onderstaand rijtje, wan kant?

DNS IPv4 1: 212.54.44.54
DNS IPv4 2: 212.54.40.25
DNS IPv4 3: 0.0.0.0
---

Dit staat en stond er standaard in, deze dns heb ik dus in mijn pc ingevuld toen ik die vaste ip wilde instellen,

Op moment van schrijven is mijn bekabelde statisch ip niet in de gebruikte hdcp bereik, dus geen .18 meer, via wifi gebruikt het gewoon de dhcp van Sisco,
Heb om problemen te elimineren (ook thuis ;-) ) de wifi op sisco weer aan gezet en de 2e router er niet meer aan staan,

Ik weet niet of het belangrijk is maar ik gebruik linux wicd network manager om de ips in te stellen?
versie nummer epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG , de router gebruikt ipv4,

grtx,
 
Black Tiger

Quote

DNS IPv4 1: 212.54.44.54
DNS IPv4 2: 212.54.40.25

Uitstekend, dit is wat ik weten wilde, staat dus ook op die plek in de Cisco modem.

Bedankt voor de firmware vermelding, kan ik dat even met die andere gebruiker vergelijken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'van dynamisch naar vast ip probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Overstap naar Delta Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 11-10-2017
Advertentie