obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Eigen router + Ubee UVW 3200
Black Tiger
@Flame:

Quote

Wat bedoel je met andere poorten op de Ubee? Als ik de andere router zou gebruiken zou ik toch sowieso niet meer van de Ubee gebruik maken?

Hoe kom je op dat idee? Als je de Ubee niet in bridge/modem stand laat zetten is dat geen enkel probleem.
Maar als het sowieso jouw bedoeling was om daar geen gebruik meer van te maken, dan maakt het allemaal niet uit inderdaad.
Greetings, Black Tiger
 
Flame

Quote

Black Tiger schreef:

@Flame:

Quote

Wat bedoel je met andere poorten op de Ubee? Als ik de andere router zou gebruiken zou ik toch sowieso niet meer van de Ubee gebruik maken?

Hoe kom je op dat idee? Als je de Ubee niet in bridge/modem stand laat zetten is dat geen enkel probleem.
Maar als het sowieso jouw bedoeling was om daar geen gebruik meer van te maken, dan maakt het allemaal niet uit inderdaad.


En dan is misschien het in bridge laten plaatsen door de ziggo klantenservice wel de beste optie?
 
Black Tiger
Tja beste.... zal niet zoveel uit maken.
Maar het is zeker de makkelijkste optie als je toch geen gebruik maakt van Wifispots en de andere poorten.
Greetings, Black Tiger
 
Flame

Quote

Black Tiger schreef:

Tja beste.... zal niet zoveel uit maken.
Maar het is zeker de makkelijkste optie als je toch geen gebruik maakt van Wifispots en de andere poorten.


Nouja de makkelijkste manier.. je moet dan wel door de Ziggo klantenservice heen zien te komen haha
 
Black Tiger
Hahaha ja dat klopt ook weer. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Flame
Maar wat zou dus eventueel een voordeel kunnen zijn van de router-achter-router methode via de handleiding? Dat je dus ziggo wifi hotspots kunt blijven gebruiken?

Ik neig dus nu naar het uitschakelen van de routerfunctie/het in bridge zetten van de ubee via de klantenservice. Is dit dan ook wel weer terug om te zetten via diezelfde klantenservice?
 
Black Tiger
De eventuele voordelen kunnen zijn dat je:
a.) Wifispots kunt blijven gebruiken
b.) de overgebleven poorten op de modem kunt gebruiken voor apparatuur.
c.) evt. middels een kabel de tweede router boven plaatsen en zo een wat uitgebreider dekkend wifi netwerk maken.

Je kunt er rustig voor kiezen om het door de klantenservice om te laten zetten naar bridge/modem-only mode.
Dat kan men inderdaad later ook weer eenvoudig terug laten zetten door de klantenservice.
Greetings, Black Tiger
 
Flame

Quote

Black Tiger schreef:

De eventuele voordelen kunnen zijn dat je:
a.) Wifispots kunt blijven gebruiken
b.) de overgebleven poorten op de modem kunt gebruiken voor apparatuur.
c.) evt. middels een kabel de tweede router boven plaatsen en zo een wat uitgebreider dekkend wifi netwerk maken.

Je kunt er rustig voor kiezen om het door de klantenservice om te laten zetten naar bridge/modem-only mode.
Dat kan men inderdaad later ook weer eenvoudig terug laten zetten door de klantenservice.


Duidelijk, bedankt voor het op een rijtje zetten van de voordelen! Is het dan ook verstandig om de ubee eerst (naar de fabrieksinstellingen) te resetten voordat ik het telefoontje pleeg?
 
Black Tiger
In principe maakt dat niet uit, de instellingen gaan toch verloren bij de omzetting. Maar het kan voor de zekerheid uiteraard nooit kwaad.

V.w.b. de info, graag gedaan!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen router + Ubee UVW 3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid : 927 17-04-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Advertentie