obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
sitecom extender werkt niet met ubee modem
marcel schroef
Ben al een aantal dagen aan het bellen met klanten service van ziggo maar kom daar helaas niet verder.
Ik heb het volgende probleem , bijna een jaar lang draaide er hier een sitecom range extender wlx 2006,maar van de een op de andere dag deed hij het een aantal maanden geleden niet meer. Toevallig twee kennisen met hetzelfde probleem dus dacht foutje bij ziggo. Niet dus volgens hen ,modem is terug gezet naar fabrieks instellingen en dat was het ,we kunnen niet meer doen. Afgelopen vrijdag dacht ik laat ik een nieuwe extender aanschaffen ,dit keer de wlx 2001 ook van sitecom omdat deze notabene wordt aanbevolen op de site van ziggo zelf ! Helaas hetzelfde probleem ,alle apparaten in huis herkennen de externe en zeggen ook verbonden te zijn echter je komt niet op internet. Dus weer bellen met ziggo drie keer en weer hetzelfde verhaal je moet bij sitecom zijn. Via via aan een nummer gekomen van een dienst die oa sitecom doet en die zeggen bekend probleem bij ziggo er moet iets veranderd worden in het modem. Wie weet hoe het zit ? Ik ben er intussen flink ziek van.
Ik heb een ubee modem
 
Zippo
Hoe koppel je de wlx 2001 aan je Ubee?
Gaat dat via WiFi of met een LAN kabel?

Is je Ubee trouwens een modem met eigen WiFi?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marcel schroef
Gaat via wifi , ops/wps knop en werkte altijd prima. Het ubee modem heeft zelf ook wifi.
 
Zippo
Is het mogelijk om vanuit de ubee naar je sitecom met een LAN kabel te gaan?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marcel schroef
Er zijn meerdere LAN poorten alleen zit daar een sticker opgeplakt met daarop de tekst verwijder sticker als u een wifi - router hebt. Dus denk wel dat ik er een kan gebruiken
 
Zippo
Ok, ben benieuwd of het met een lan kabel wel gaat werken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marcel schroef
Niet gelukt. Extender inmiddels retour naar de winkel. Ben klaar met ziggo ga wel naar iets anders op zoek waar je wel normaal wordt geholpen.
 
Monteur_kees

Quote

marcel schroef schreef:
Gaat via wifi , ops/wps knop en werkte altijd prima. Het ubee modem heeft zelf ook wifi.


heb je ook de wps knop op de ubee ingedrukt ( +/- 3 seconden )
die sticker mag er af , alle poorten kunnen gebruikt worden
tenzij het modem in bridge modes staat
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger

Quote

Ben klaar met ziggo ga wel naar iets anders op zoek waar je wel normaal wordt geholpen.

Tja eerlijk gezegd is er geen enkele provider wiens helpdesk je met een extender gaat helpen. Dat is externe apparatuur en daar gaan ze niet over.
Een enkeling zal je misschien een enkele keer uit coulance helpen. Daarnaast blijkt dat de mensen van Sitecom dus ook onzin vertellen.

Quote

sitecom doet en die zeggen bekend probleem bij ziggo er moet iets veranderd worden in het modem

Lachwekkend. Er bestaat helemaal geen bekend probleem en ik heb zelf tot nu toe elke router en extender achter Ziggo modems werkend gekregen.
En dat je misschien bepaalde instellingen moet doen om de twee met elkaar te laten samenwerken (SSID en wachtwoord overnemen), dat is overal hetzelfde, niet alleen bij Ziggo.
Maar je moet natuurlijk zelf weten of je een andere provider neemt of niet. Mij persoonlijk maakt dat niet uit.
Het ligt meestal aan de externe apparatuur dus goed dat je die teruggebracht hebt.
Dat even ter uitleg.

Zou je in Zuid-Limburg wonen was ik best bereid om je tegen een kleine vergoeding er even mee te komen helpen.
Misschien werken de tips van Monteur Kees ook wel... alhoewel je het beste gewoon handmatig kunt instellen (laten), dan weet je ook waar je me bezig bent, hoe het werkt en waar het fout kan gaan.
Greetings, Black Tiger
 
Sitecom Webcare

Quote

marcel schroef schreef:
Via via aan een nummer gekomen van een dienst die oa sitecom doet en die zeggen bekend probleem bij ziggo er moet iets veranderd worden in het modem.

Quote

Black Tiger schreef:
Lachwekkend. Er bestaat helemaal geen bekend probleem en ik heb zelf tot nu toe elke router en extender achter Ziggo modems werkend gekregen.

De Sitecom extenders zouden prima moeten werken met de Ziggo modemrouters. Had u wellicht een referentie van het gesprek? Zo ja, ontvang ik die graag in een prive bericht.

Wanneer de OPS/WPS setup niet werkt, lukt het in de meeste gevallen wel via het webmenu (http://sitecom.extender bij de WLX-2006, http://wlx2001.setup bij de WLX-2001 of gebruik http://192.168.128.253). Mogelijk was er sprake van een signaalprobleem. Mocht iemand anders deze problemen ervaren: controleer tijdens de Wizard setup of de signaalwaarde 50 of hoger is. Werkt het niet, probeer dan eens een ander kanaal. Voor instructies zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/stappenplannen/draadloos-kanaal-wijzigen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sitecom extender werkt niet met ubee modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie