obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet verbinding valt iedere nacht weg
Zippo
Dit word wel de semi bridge mode genoemd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Maarten71
Helaas, vannacht weer in de fout gegaan. Het lijkt iets systematisch. Ik ga eens op zoek naar een simpel programma dat mijn internet iedere x minuten test. Dan kan ik uitzoeken of het aldoor op hetzelfde moment gebeurd.
Realiseer me dat mijn Synology NAS een update heeft gekregen. Misschien is dat de oorzaak??
 
Zippo
Om je verbinding te monitoren kun je pingplotter of smokeping probereren.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Maarten71
Het is weer morgen en helaas is de verbinding vannacht weer weggevallen. Tot mijn verbazing draait PingPlotter gewoon door en worden de pings netjes beantwoord. Na wat verder zoeken blijkt een ping gewoon te werken. Echter een DNS lookup werkt niet meer. Dit is 'waarschijnlij'k de reden dat er geen nieuwe verbindingen meer mogelijk zijn.
Na een reset van de Netgear werk alles weer naar behoren
Vragen
- Weet iemand welke router de DNS lookup voor zijn rekening neemt? Neem aan de Netgear.
- Bestaat er een programma om automatisch regelmatig een DNS lookup te doen?
Vanavond verder.
 
briolet
Je computer doet de DNS lookup, bij een DNS server. Veel routers cachen de DNS resultaten gedurende een paar uur zodat deze bij een volgende aanvraag uit de cache van de router kan komen.

Regelmatig een DNS lookup doen lijkt me niet mogelijk: want welke urls moet hij dan steeds ophalen?

Ik ken alleen het programma NameBench. Dat is een programma om DNS servers te testen. Die doet heel veel DNS lookups. Je kunt het hooguit testen of dit ook de Netgear op tilt zet. Wink
 
Zippo
De gateway van je router fungeert als dns server.
In mijn tp link router kan ik een Primary DNS: en een Secondary DNS: instellen. Via de netwerkinfo van mijn computer heb ik de dns servers overgenomen. Bij mij is dat:

Primary DNS: 212.54.40.25
Secondary DNS:212.54.35.25

Dit kan bij jou anders zijn dus check je netwerkinstellingen van je pc.

Voordeel van direct de goede DNS servers invoeren in je router is dat je router nu niet de bottleneck van je verbindingen wordt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Maarten71
dank voor je suggesties. Inderdaad het lijkt logisch dat de DNS lookup vanuit de PC komt. Toch had ik op twee verschillende apparaten een probleem en de ping werkte wel.
Verwacht dat het systeem vannacht weer in de fout gaan en zal dan kijken of ik meer kan vinden.
Mijn laptop heeft de netgear router als DNS server.
In de netgear staat dezelfde primaire DNS. Als secundaire heb ik 212.54.44.54. En volgens internet is dit ook een Ziggo DNS.
212.54.44.54 | dns.mnd.iss.as9143.net - Whois description is Ziggo B.V
 
Zippo
Het punt is dat je router de dns lookups verzorgt tenzij je de dns servers rechtstreeks in je router invoert. Dan weet je pc of een ander apparaat rechtstreeks de dns servers te vinden van ziggo en ben je niet afhankelijk van je router.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Maarten71
Dat zou ik voor mijn PCs kunnen doen. Ik heb echter ook SONOS staan en voor die systemen kan ik de DNS niet invullen.
Vannacht weer in de fout gegaan. Als ik een handmatig een ping naar www.google.com doe werkt het niet en een ping naar 173.194 etc doe werkt het wel. Na een netgear reset is alles weer ok en werkt een ping naar www.google.com. Alle routerinstellingen zijn niet veranderd.
Ik ga vanavond een factory reset van de router doen en dan opnieuw de configuratie laden. Verder maar eens wat apparaten afschakelen en zien of ik de bron kan vinden.
Andere suggesties?
 
Zippo
Toevallig een nas in het netwerk hangen? Zet het automatisch naar media bestanden zoeken eens uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet verbinding valt iedere nacht weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie