obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
skype telefoon rtx4088(dualphone 4088)
baarsha
Ik heb twee telefoons hoor en die reageren het zelfde
 
Black Tiger
Ja maar die maken beiden geen rechtstreeks contact met de phone1 aansluiting van Ziggo, dat doet de module, toch? Of mis ik iets?

Van de andere kant.... eigenlijk zou dat niet uit moeten maken, de instellingen maak je immers middels de telefoon op het basisstation.

Helaas heb ik geen andere ideeën omtrent wat er nog mis zou kunnen zijn.
Heb je geen kennis in de buurt wonen met adsl? Om te testen of het daar wel nog steeds op werkt om uit te sluiten dat de apparatuur zelf defect is geraakt? Kleine kans maar men wete maar nooit.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Wat is de invloed van een bridge mode want dat heeft de modem.
 
Black Tiger
In bridge mode vervalt de router functie van de modem. Dan wordt het externe Ziggo ip adres (217.x.x.x momenteel) dus rechtstreeks toegewezen aan het op LAN 1 gekoppelde apparaat.
Dat zal dan zelf een router functie moeten hebben.
Het heeft verder geen invloed voor de telefoon aansluiting op de modem.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Dus de telefoon moet gewoon op de modem aangesloten zijn en niet op de router, begrijp ik.
 
Black Tiger
Heb je er een router achter hangen dan? Ja ik zou eerst proberen of ik hem aan de praat kreeg rechtstreeks op de modem aangesloten.

Tenzij jouw modem in bridge mode staat, dan moet je hem uiteraard op de router hebben aangesloten.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Modem staat in de bridge mode. Dus ga ik hem morgen op de router proberen.
Maar aan de wifi module zijn 2 aansluitingen

1 voor de telefoon (normale plug voor telefoon kabeltje) Landljn voor ziggo
2 Voor skype normale ethernet aan sluiting.

Voor 1 heb ik een kabel nodig in de wan poort maar daar zit al een kabel in van het modem.
Hoe sluit ik dan 1 aan.
 
Black Tiger
Voor 1 een kabel voor in de WAN poort? Nee, je gaat de telefoon toch niet in een WAN poort duwen?

Als je modem in bridge mode staat, moet er een UTP (netwerk) kabel van LAN 1 van je modem naar de WAN poort van je router.

Om te zorgen dat de router goed werkt zou ik na die aansluiting even beide apparaten van de stroom halen.
Daarna eerst de Ziggo modem op zijn gemak laten starten (duurt een paar minuten), is dat gebeurt, daarna pas de router stroom geven en ook deze even een minuutje de tijd geven.

Het normale telefoonkabeltje van je module (dus 1) blijft gewoon in de phone 1 aansluiting zitten van je Ziggo modem. Daar verandert niets aan.

De ethernet aansluiting gaat in een van de 4 LAN poorten van je router.

Jammer dat je eerder verzuimd had te melden dat je modem in bridge mode stond, want dan had ik je eerder kunnen vertellen dat dit niet werkt met je Skype in de modem ethernet poort.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Bedankt voor je advies. Ik ga het morgen gelijk proberen. Ik heb goede hoop nu. Ik was vanaf 14 november al aan het proberen en zoeken.
Bedankt
Hans
 
baarsha
Ik heb hem precies zo aangesloten zoals je gezegd hebt. Maar nog steeds geen resultaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'skype telefoon rtx4088(dualphone 4088)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing : 7 09-06-2017
internet+telefoon Algemeen : 21 02-12-2016
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo : 15 07-10-2016
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo : 6 25-09-2016
Cisco EPC3925 hapert met mobiele telefoon + wifi Klacht over Ziggo : 26 13-08-2016
Advertentie