obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 3928 geen full Duplex modus
Black Tiger
@Pietervs: Volgens de handleiding van Ziggo zelf betekent het in dat geval dat er gigabit wordt ondersteund.
https://static.ziggo.nl/images/201106...-16773.pdf
Hetgeen ook wel weer apart is want ik heb hier alleen gigabit apparatuur en bij mij branden die ethernet lampjes allemaal groen.
Als je even terug leest naar het eerste bericht, kun je lezen dat het om het online lampje gaat. En dat brand oranje als er sprake is van bridge mode (modem only mode).

@Frankes: V.w.b. de hulp graag gedaan.
De snelheid ziet er uitstekend uit gezien je pakket, dus alles lijkt me prima in orde.
Eventueel kun je nog via Inssider kijken of er druk wifi verkeer in je buurt is en dan het kanaal wijzigen naar een wat rustiger kanaal. Dan heb je nog een kleine kans dat de 2.4Ghz snelheid wat hoger wordt.
Greetings, Black Tiger
 
Frankes
@pietervs; Het is het oranje lampje bij Online. Een vriend van mij heeft ook sinds gisteren een Cisco modem en wil er ook zijn eigen router op aansluiten. Hij heeft nu hetzelfde oranje online lampje bij Online op zijn modem.
Wel is zijn internet fors trager geworden. Aan de LAn kabel haalt hij 180 Mb ( hij heeft het power pakket ) zijn ervaring is overigens dat de modem met wifi sneller en beter bereik heeft dan zijn netgear 6300..

@ Black Tiger, dank voor de hulp en de extra tip! Ik ga er even naar kijken of ik op de 2.4 wat sneller wifi signaal kan krijgen. Overigens is het bereik van de Asus niet zo groot ondanks de drie antennes..
 
Black Tiger
Graag gedaan. V.w.b. het bereik van de Asus... misschien is dat minder dan gedacht, maar zal zeker groter zijn dan het bereik van de Cisco want die hebben echt een slecht bereik, net als de Ubee's.

Als je vriend zo'n vertraging heeft, laat hem zijn modem dan weer in router mode zetten, het kan best ook aan zijn router liggen.
Je kunt ook een router achter de Ziggo modem/router hangen zonder dat deze in bridgemode hoeft, alleen moeten er dan een paar instellingen gewijzigd worden in de tweede router. Afhankelijk van wat je wilt.
Greetings, Black Tiger
 
Frankes
Heb net Inssider gedownload, het adviseert om van kanaal 6 naar kanaal 1 te gaan.. Maar hoe regel ik dat met de router? Of gaat dat ook via het programma Inssider?
 
Frankes
Ondertussen de router omgezet naar het door Inssider geadviseerde kanaal 1. We zijn er niet sneller op geworden, zit nu op 50-51 Mbps waar ik eerder op 56 MBps zat. Kijk het nog even aan. Op de 2e verdieping haal ik nu 21.59 MBps waar ik gisteren nog op de 10MBps zat op kanaal 6. Qua bereik is het dus beter geworden. Kan de bandbreedte nog aanpassen naar 40 of 20. Zou dat nog helpen?
 
Zippo

Quote

Frankes schreef:
Kan de bandbreedte nog aanpassen naar 40 of 20. Zou dat nog helpen?


Gewoon uitproberen. Met 40 Mhz bandbreedte kun je in theorie hogere snelheden behalen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Op de 2e verdieping haal ik nu 21.59 MBps waar ik gisteren nog op de 10MBps zat op kanaal 6.

Da's toch een hele verbetering. Een verdubbeling boven ten koste van slechts een kleine 6mbit beneden (is nog 1 megabyte) is toch wel interessant lijkt me.
Als die mhz wijziging ook nog iets oplevert is dat toch al heel netjes.
Greetings, Black Tiger
 
Frankes
Het wijzigen van de bandbreedte was geen succes gisteravond, de dowmloadsnelheid daalde naar zo'n 35 MBps op de benedenverdieping, zowel de 20- als de 40 geprobeerd..
Kijk later vandaag nog wel een keer of het helpt. Ben iig heel blij met de geboden hulp op deze siteYeah
 
briolet
40 MHz bandbreedte op 2.4 GHz mag een Wifi volgens het protocol alleen gebruiken als er geen andere Wifi zenders in de buurt zijn. Dus, tenzij je in een hutje op de hei woont, zal het niets uitmaken. Frown

Op 5 GHz verdubbelt je snelheid doorgaans wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 3928 geen full Duplex modus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie